Belgoprocess Nv

Oproep tot aanvraag tot deelneming - LEVEREN MRO-ARTIKELS MECHANISCH.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
BELGOPROCESS NV
Gravenstraat 73, BE-2480 Dessel
Contact: Mevrouw Tina Caeyers
Tel: +32 14334463 Fax: +32 14334469 E-mail: tina.caeyers@belgoprocess.be
Internet adres(sen): www.belgoprocess.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - LEVEREN MRO-ARTIKELS MECHANISCH
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: BELGOPROCESS NV, Gravenstraat 73 te 2480 Dessel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het betreft een raamovereenkomst voor het leveren van mechanische MRO-artikelen (Maintenance, Repair and Operations), zoals bvb handgereedschappen, elektrische, hydraulische en pneumatische gereedschappen, lasmaterialen, lagers, riemen, kettingen, dichtingen, slangen, lijmen, tapes, beslagmateriaal, persluchtmaterialen, hydraulische materialen, sanitair, afsluiters en appendages, vetten, oliën, grijpvoorraad bouten, moeren,. enz. voor het onderhoud van een industriële onderneming en de bijbehorende dienstverlening.
De looptijd van de opdracht is 2 jaar, met de mogelijkheid te verlengen met 2 keer 2 jaar.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: MRO MECHANISCH ALGEMEEN
Korte beschrijving:
MRO MECHANISCH ALGEMEEN
Perceel 2: ELEKTRISCHE GEREEDSCHAPPEN EN TOEBEHOREN
Korte beschrijving:
ELEKTRISCHE GEREEDSCHAPPEN EN TOEBEHOREN
Perceel 3: PNEUMATIEK
Korte beschrijving:
PNEUMATIEK
Perceel 4: GRIJPVOORRAAD
Korte beschrijving:
GRIJPVOORRAAD
Perceel 5: ONDERDELEN EN TOEBEHOREN PNEUMATISCH GEREEDSCHAP
Korte beschrijving:
ONDERDELEN EN TOEBEHOREN PNEUMATISCH GEREEDSCHAP
Perceel 6: SANITAIR
Korte beschrijving:
SANITAIR
Perceel 7: AFSLUITERS EN APPENDAGES KUNSTSTOF
Korte beschrijving:
AFSLUITERS EN APPENDAGES KUNSTSTOF
Perceel 8: AFSLUITERS EN APPENDAGES METAAL
Korte beschrijving:
AFSLUITERS EN APPENDAGES METAAL
Perceel 9: VETTEN EN OLIEN
Korte beschrijving:
VETTEN EN OLIEN
Perceel 10: LASMATERIAAL
Korte beschrijving:
LASMATERIAAL
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Raming per perceel (excl. btw, over 6 jaar):
1. MRO MECHANISCH ALGEMEEN: 2.300.00,00 EUR
2. ELEKTRISCHE GEREEDSCHAPPEN EN TOEBEHOREN: 150.000,00 EUR
3. PNEUMATIEK: 100.000,00 EUR
4. GRIJPVOORRAAD: 150.000,00 EUR
5. ONDERDELEN EN TOEBEHOREN PNEUMATISCH GEREEDSCHAP: 50.000,00 EUR
6. SANITAIR: 50.000,00 EUR
7. AFSLUITERS EN APPENDAGES KUNSTSTOF: 50.000,00 EUR
8. AFSLUITERS EN APPENDAGES METAAL: 150.000,00 EUR
9. VETTEN EN OLIEN: 50.000,00 EUR
10. LASMATERIAAL: 150.000,00 EUR
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
* Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn. *In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang. In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* De kandidaat of inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten niet voor te leggen voor de kwalitatieve selectie indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid, op voorwaarde dat hij die procedure precies vermeldt in zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte en mits de bedoelde inlichtingen en documenten aan de gestelde vereisten voldoen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt. In toepassing van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* De aanbestedende overheid zal de jaarrekeningen van de inschrijvers in detail analyseren met behulp van het handelsrapport van Companyweb en de belangrijkste ratio's bepalen. Opgesomde punten zullen van het grootste doorslaggevende belang zijn:
 Lopende schulden of betwistingen tgo RSZ of belastingen
 Eigen vermogen < 50% van het kapitaal (Alarmbelprocedure)
 Rendement van het totale vermogen
 De Operationele Cashflow
 Nettoverkoopsmarge
 Liquiditeit in de enge zin
 De verhouding van het eigen vermogen tgo het totale vermogen
Enkel de inschrijvers met voldoende financiële draagkracht zullen weerhouden worden.
Daarnaast wordt geëist dat het geraamde bestelbedrag per jaar voor het totaal van alle percelen waarvoor men zich kandidaat stelt, maximaal 50% van de jaaromzet van de betreffende kandidaat bedraagt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Kwaliteit: een geldig ISO 9001 (versie 2008 of 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking. Indien geen geldig ISO9001-certificaat kan worden voorgelegd, dient de kandidaat aan de hand van zijn procedures aan te tonen te beschikken over gelijkaardige werkwijzen op volgende domeinen:
? beheer van documenten (werkinstructies, klantspecificaties, .)
? beheer van registraties (bvb van produktiegegevens,.)
? beheer van kalibraties (een systeem voor kalibratie van meetmiddelen en andere tools, beheer en validatie van meetmethodes voor het produktieproces, .)
? beheer van de opleidingen en de kwalificaties van zijn personeel
? beheer van wijzigingen
? het selecteren en kwalificeren van onderaannemers en leveranciers
? beheer van klachten en non-conformiteiten
* Referenties: een lijst van meest recente relevante en vergelijkbare raamovereenkomsten of leveringen die de kandidaat heeft afgesloten (van gelijkaardige omvang en kwaliteit) van de afgelopen drie jaar, met vermelding van het jaarlijks bestelbedrag, een omschrijving van de geleverde goederen, de start- en einddatum van het betreffende contract, de naam van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren en de naam en contactgegevens van de verantwoordelijke van het contract die gecontacteerd mag worden om de referentie te verifiëren. De referenties worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of, in geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de leverancier.
* Personeelsorganisatie: organigram met vermelding van namen en functies en structuur van het bedrijf op personeelsgebied.
* Logistieke organisatie: een beschrijving van de logistieke organisatie
* Een beschrijving van de technische uitrusting, van de door de leverancier getroffen maatregelen om de kwaliteit te waarborgen, en van de door zijn onderneming geboden mogelijkheden op het vlak van studie en onderzoek. Meer specifiek dienen deze uitrustingen en maatregelen ter ondersteuning van het bestelproces en het voorraadbeheersysteem en de mogelijkheden tot het bieden van technische ondersteuning bij de geleverde materialen.
Kwaliteit: een geldig ISO 9001 certificaat of gelijkaardige bewijzen.
Referenties: een lijst met minimaal 3 referenties en attesten die voldoen aan de vooropgestelde eisen.
Personeelsorganisatie: aantoonbare organisatie van de binnendienst (presales en aftersales) met permanente bezetting tijdens de kantooruren en de mogelijkheid om technische ondersteuning on-site te kunnen bieden binnen twee werkdagen. Aantonen dat ondersteuning in Nederlands en Frans mogelijk is op basis van de CV's van de key-personen voor deze opdracht.
Logistieke organisatie: aantonen dat next-day-delivery mogelijk is voor bestellingen die geplaatst worden tot 17h en spoedbestellingen binnen 12u. Dit kan bvb door de aanwezigheid van een voorraadlocatie binnen een straal van 100km van de leverplaats of equivalente bewijzen.
Technische uitrusting: beknopte beschrijving van alle maatregelen waarover de kandidaat beschikt om de best mogelijke dienstverlening te kunnen bieden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/8/2016 - 14:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: * Kandidaturen dienen tijdig in tweevoud (1 origineel en 1 kopie) aangetekend per post te worden verstuurd aan Belgoprocess, t.a.v. mevr. Tina Caeyers, Gravenstraat 73, 2480 Dessel, met vermelding "KANDIDATUUR" en het besteknummer of door een drager worden afgegeven aan de wachter in het wachtlokaal van Belgoprocess.
Elektronisch ingediende kandidaturen worden niet aanvaard.
Alle documenten voor deze opdracht zijn enkel in het Nederlands beschikbaar. Enkel Nederlandstalige kandidaturen en offertes zullen worden aanvaard.
Elektronisch ingediende offertes worden niet aanvaard.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 19/8/2016 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 19/10/2016 - 14:00
Plaats: Wachtlokaal Belgoprocess, Gravenstraat 73, 2480 Dessel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 30/6/2016

Annonces similaires du BDA :