AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
OCMW Aalst
Gasthuisstraat 40, BE-9300 Aalst
Contact: Jelle Vermeersch
Tel: +32 53765112 E-mail: jelle.vermeersch@ocmwaalst.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Vervangingsnieuwbouw St. Job - Bestek 40131
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Realisatie van een vervangingsnieuwbouw voor het WZC St. Job met 118 woongelegenheden in Aalst (incl. sloop bestaande WZC).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Juridische situatie van de inschrijver (toegangsrecht)
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van
uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli
2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren:
Overeenkomstig artikel 20 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure
uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechtelijke beslissing die in
kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft,
veroordeeld is voor :
1° deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
2° omkoping als bedoeld in artikel 246 van het Strafwetboek;
3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de
financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
4° witwassen van geld als bedoeld in artikel 3 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming
van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van
terrorisme.
Overeenkomstig artikel 20 van de wet kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden
uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die:
1° in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft
gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand
verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale
reglementeringen;
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening
aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die het voorwerp is van een
gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen;
3° bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor
een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4° bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan;
5° niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale
zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62;
6° niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die
van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63;
7° zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij
het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit hoofdstuk, of die deze
inlichtingen niet heeft verstrekt.
*In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische
inschrijver geen rsz-attest alsook een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn
beroepsmatige fiscale verplichtingen bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid
zal deze attesten zelf opvragen bij de bevoegde instanties.
* Het attest blanco strafregister kan door de aanbestedende overheid niet rechtstreeks
opgevraagd worden via de elektronische middelen van de federale overheid (telemarc/digiflow).
*Kandidaat Belgische inschrijver die personeel tewerk stelt dat onderworpen is aan de
sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat dan de EU: een attest dat uitgereikt
werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten
laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum
voldaan heeft aan de voorschriften inzake betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid
overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is
*De kandidaat die niet in België is gevestigd voegt volgende bewijsstukken bij zijn
offerte:
- Een attest waaruit blijkt dat de inschrijver voldoet aan de bepalingen beschreven in het
"Toegangsrecht": een uittreksel uit het strafregister van de firma waaruit blijkt dat zij niet
veroordeeld is in één van de gevallen, hierboven opgesomd.
- een attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de fiscale verplichtingen overeenkomstig de
wettelijke bepalingen van het land van vestiging.
- Attest niet-faling
- een attest door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij volgens de
rekening die ten laatste de uiterste indieningsdatum van de offerte is opgemaakt, voldaan heeft
aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB
van 15 juli 2011.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1. Een referentielijst van minstens 3 uitgevoerde en voltooide bouwwerken in de
zorgsector waarvan ten minste 1 in de publieke sector overeenkomstig de wetgeving
overheidsopdrachten en dit over de laatste 7 jaren, die qua aard overeenstemmen met de huidige
opdracht. De waarde van deze referenties bedraagt minstens 75% van het inschrijvingsbedrag
voor dit project . De referentiewerken moeten algemene bouwwerken + technieken bevatten. In
ieder geval moeten gesloten ruwbouw, afwerking, binnenschrijnwerk, elektriciteitswerken, HVAC
en sanitair in de opdracht van de uitgevoerde werken van de aannemer zitten.
2. De getuigschriften/attesten van goede uitvoering van deze 3 bovenvermelde
opdrachten ondertekend door de opdrachtgever/bouwheer en architect welke minimaal vermelden:
a) Het bedrag van de werken excl. BTW
b) De plaats van de uitvoering der werken
c) Tijdstip van de uitvoering
d) Of deze werken op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht volgens de regels
van de kunst
e) handtekening van bouwheer EN architect
f) naam en adres van de opdrachtnemer/uitvoerder
Vereiste erkenning van aannemers:
Categorie D klasse 8 of volgens inschrijvingsbedrag
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijsopgave, Weging: 60
Criterium 2: Plan van aanpak en projectomkadering, Weging: 20
Criterium 3: Uitvoeringstermijn en -planning, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 05/08/2016 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 865.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De kostprijs van de aanbestedingsdocumenten bedraagt ? 865,00 (incl. BTW en verzendingskosten) voor een exemplaar op papier en ? 220,00 (incl. BTW) voor de digitale versie. De kostprijs moet gestort worden op rekeningnummer BE 85 4441 6919 0106 (AMV Architecten) met de vermelding van uw BTW-nummer.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
09/08/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
09/08/2016 - 10:00
Plaats: SOLVA - Joseph Cardijnstraat 60 - 9420 Erpe-Mere (vergaderzaal gelijkvloers)
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/06/2016