AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Provincie Oost-Vlaanderen
Gouvernementstraat 1, BE-9000 Gent
Contact: Mevrouw Sabine Sempels
Tel: +32 92677940 Fax: +32 92677999 E-mail: sabine.sempels@oost-vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.oost-vlaanderen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
RAAMCONTRACT voor het uitvoeren van reinigingswerken, inspectie en beperkte herstellingswerken betreffende dakgoten en regenafvoeren, op afroep en via afzonderlijke deelopdrachten aan het volledige patrimonium en de paraprovinciale instellingen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Het volledig patrimonium van het provinciebestuur en de para-provinciale instellingen van Oost-Vlaanderen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Meer specifiek worden volgende werkzaamheden bedoeld :
- reinigen en ontruimen van dakgoten; hanggoten, blokgoten, bakgoten, kilgoten, schampgoten, zakgoten, zalingen, verholen goten en andere gootconstructies ;
- reinigen en ontruimen van afvoerpijpen, vergaarbakken, spuwers, dakkolken, bol-en draadroosters, zon- en sneeuwroosters ;
- inspectie en rapportering van schadeverschijnselen ;
- plaatselijk acuut herstel van schade en -oorzaken.
De reiniging en inspectie dient 2 x per jaar uitgevoerd te worden, in de maanden maart en november. Het bestuur behoudt zich het recht om van deze regel af te wijken, in min of meer op afroep waarbij de opdracht dient aan te vangen binnen de 14 kalenderdagen.
De looptijd van dit raamcontract bedraagt 12 maanden en is jaarlijks verlengbaar voor een maximale looptijd van 4 jaar. Jaarlijks is een evaluatie waarbij bilateraal wordt beslist het raamcontract voor terug 12 maanden te verlengen.
Per deelopdracht wordt een afzonderlijke betekening gegeven, waarbij aard en omvang van de werken, aanvangsdatum en uitvoeringstermijn worden opgegeven. Een eigen pv van vaststelling voor aanvaarding van de werken van de deelopdracht zal worden opgemaakt, conform de bepalingen van dit bestek.
Het bedrag dat op jaarbasis gegund wordt bij afzonderlijke deelopdrachten per perceel, voor het uitvoeren van reinigingswerken, inspectie en beperkte herstellingswerken betreffende dakwaterafvoeren, wordt in zijn totaliteit geraamd op 140.000,00 EUR/jaar (excl. btw).
Het bedrag per deelopdracht varieert tussen de 500,00 EUR en 5.000,00 EUR, doch kan zowel naar boven als naar beneden afwijken, afhankelijk van de grootte, omvang of complexiteit van de opdracht.
Er kan echter geen minimumbedrag noch een minimum aantal deelopdrachten gegarandeerd worden. Deze raming is dus louter indicatief.
Het opdrachtgevend bestuur houdt zich het recht voor om de opdracht voor één, voor enkele of voor alle percelen toe te wijzen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Perceel 1 - Meetjesland-Gent
Korte beschrijving:
Perceel 1 - Meetjesland-Gent
Perceel 2: Perceel 2 - Waas- en Durmeland
Korte beschrijving:
Perceel 2 - Waas- en Durmeland
Perceel 3: Perceel 3 - Vlaamse Ardennen
Korte beschrijving:
Perceel 3 - Vlaamse Ardennen
Perceel 4: Perceel 4 - Scheldeland
Korte beschrijving:
Perceel 4 - Scheldeland
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
De opdrachtgever zal dmv Telemarc/digiflow volgende controles doen :
- RSZ-schulden
- FOD-fiscale schulden
- KBO- niet-faillissement
- FOD-btw-hoedanigheid
Alvorens over te gaan tot gunning zal de opdrachtgever moeten nagaan of de gekozen inschrijver zich niet in één van volgende uitsluitingssituaties bevindt :
Art. 61 [KB 15/07/2011]
§ 1. Overeenkomstig artikel 20 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor :
1° deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
2° omkoping als bedoeld in artikel 246 en 250 van het Strafwetboek;
3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
4° witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.[.]
5° voor het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen als bedoeld in de wet van 11 februari 2013.
Met het oog op de toepassing van deze paragraaf moet de inschrijver een uittreksel uit het strafregister, dat hoogstens 3 maand oud is, op naam van de firma bij FOD Justitie opvragen en bij de offerte voegen.
Dit uittreksel kan via email opgevraagd worden (email : cjc-csr@just.fgov.be).
Sociale verplichtingen
De kandidaat of inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, moet voldaan hebben aan alle vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.
De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarden dat de aannemer op de dag van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van sociale schulden. De aannemer zal tevens op de datum van betaling van elke vorderinsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen sociale schulden mogen hebben.
De aanbestedende overheid zal, conform de op 01/08/2008 en 19/02/2009 in het Belgisch Staatsblad gepubliceerde adviezen van de Commissie voor de Overheidsopdrachte, nagaan of de inschrijvers sociale en fiscale schulden hebben in de zin van de bepalingen van de registratiewetgeving over de hoofdelijke aansprakelijkheid op sociaal en fiscaal vlak.
Fiscale verplichtingen
De kandidaat of inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte, al naargelang, een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang.
De opdracht wordt slechts gegund onder voorwaarde dat de aannemer op de dat van de gunning van de opdracht in de afwezigheid verkeert van fiscale schulden. De aannemer zal tevens op datum van betaling van elke vorderingsstaat of factuur, en dit voor de gehele uitvoeringsduur van de opdracht, geen fiscale schulden mogen hebben.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* De inschrijver is vrijgesteld van het bijvoegen van het RSZ-attest en het bewijs van erkenning, aangezien deze documenten elektronisch zullen opgevraagd worden door het bestuur.
* Hij dient wel een passende bankverklaring voor te leggen van elke bankinstelling waarmee hij is verbonden, opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011. (zie bijlage B bij dit bestek)
zie bestek
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Teneinde de technische bekwaamheid van de aannemer na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden bijgevoegd:
Bedrijfsorganogram met opgave van beroepskwalificaties en relevante ervaring waaruit de bekwaamheid blijkt van het kader en uitvoerend personeel die effectief instaan voor de uitvoering van de opdracht. De categorie per arbeider is mee te geven.
cat. I: ongeschoolde,
cat. Ia: eerste ongeschoolde,
cat. II: geoefende,
cat. IIa: eerste geoefende,
cat. III: geschoolde 1°graad,
cat. IV: geschoolde 2°graad
Organisatiestructuur waaruit blijkt dat de aannemer effectief, adequaat en binnen de opgestelde termijnen kan reageren op bestellingen binnen deze opdracht. Dit wil zeggen: de vorm van bereikbaarheid en het aantal inzetbaar personeel, materieel en materiaal.
Beschrijving van toegepaste maatregelen en werkwijze inzake milieu-voorschriften en afvalverwerking van verpakkingen, bouwresten, . die in regel zijn met de gangbare wetgevingen en van toepassing zijn binnen deze opdracht.
Schriftelijke bevestiging dat de werfleiding of verantwoordelijke voor deze opdracht Nederlands spreekt en schrijft in voldoende mate om werfproblemen te behandelen. De na(a)m(en) van de werfleiding en/of verantwoordelijke wordt hierbij opgegeven.
Referentielijst van één of meerdere soortgelijke opdrachten met looptijd van minimaal 1 jaar van dezelfde aard en omvang in de afgelopen 5 jaar: de inschrijver dient minstens één relevante referentie op te geven, gedocumenteerd met een omschrijving van de werken, kostprijs, termijn en positieve evaluatie ondertekend door de opdrachtgever.
Indien de inschrijver deze bewijsstukken ter toegangsrecht en kwalitatieve selectie niet conform de gestelde eisen aanlevert, zal het opdrachtgevend bestuur de kandidaatstelling niet weerhouden.
zie bestek
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 6/7/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De opdrachtdocumenten worden geüpload in e-notification en kunnen gratis worden gedownload door de firma.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
7/7/2016 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
7/7/2016 - 09:30
Plaats: PAC Gouvernementstraat 22-24, 9000 Gent, lokaal 320.03.307
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De offertes mogen enkel verstuurd worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/ die de naleving waarborgt van de voorwaarden van artikel 52 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.
Wie moet de offerte tekenen?
Bron: https://www.bestuurszaken.be/aanbestedende-overheden/veelgestelde-vragen#tekenen
Juridisch
De offertes die namens een rechtspersoon worden ingediend, moeten ondertekend zijn door de personen die bevoegd zijn om de vennootschap te vertegenwoordigen, met bijvoeging van de stukken waaruit hun bevoegdheid blijkt. Deze vertegenwoordigingsbevoegdheid kan blijken uit de statuten van de vennootschap of uit een bijzondere volmacht.
E-tendering
In e-tendering zijn er drie mogelijkheden:
- De bevoegde persoon tekent de offerte en alle bijhorende documenten met de elektronische identiteitskaart.
- De bevoegde persoon geeft volmacht aan de persoon die de offerte en de bijhorende documenten met zijn elektronische identiteitskaart tekent. De volmacht is een eenvoudig (word) document getekend met elektronische identiteitskaart door de bevoegde persoon en bij de offerte gevoegd of per post op papier verstuurd.
- De inschrijver koopt een gekwalificeerd certificaat bij een (private) certificatiedienstverlener.
De elektronische identiteitskaart of het certificaat mag op het moment van de inschrijving NIET vervallen zijn.
Er dient opgemerkt te worden dat het versturen van een offerte per e-mail niet aan deze voorwaarden voldoet. Daarom wordt het niet toegestaan op deze wijze offerte in te dienen.
De offerte kan niet ingediend worden op papier.
De inschrijver kan bepaalde bij te voegen documenten die niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen kunnen worden aangemaakt op papier bezorgen vóór de uiterste ontvangstdatum. Indien nodig worden bijkomende documenten gescand om ze bij de offerte te voegen.
Door zijn offerte volledig of gedeeltelijk via elektronische middelen in te dienen, aanvaardt de inschrijver dat de gegevens die voortvloeien uit de werking van het ontvangstsysteem van zijn offerte worden geregistreerd.
Meer informatie kan u vinden op volgende website: http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer: +32 (0)2 790 52 00.
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 31/5/2016