AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Universitair Ziekenhuis Antwerpen
Wilrijkstraat 10, BE-2650 Edegem
Contact: Mevrouw Geertrui Paternoster
Tel: +32 38215091 E-mail: geertrui.paternoster@uza.be
Internet adres(sen): www.uza.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
het uitvoeren van glazenwaswerken en aanverwante reinigingswerken (schoonmaak op afroep)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Universitair Ziekenhuis Antwerpen, Wilrijkstraat 10 te 2650 Edegem
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat het periodiek reinigen van ruiten, ramen, deuren, koepels, balustrades,luifels,raampanelen, glastegels en glazen scheidingswanden inclusief het volledige schrijnwerk, het
binnenwerk, het opendraaiende schrijnwerk en de raamtabletten zowel aan de binnen- als aan de buitenzijde van elk gebouw omschreven in het bestek.Daarnaast omvat het ook aanverwante reiningswerken met name schoonmaak op afroep
De reiniging van elk gebouw of groep van gebouwen zal geschieden in een door het UZA vooraf bepaalde periode waarvan men niet kan afwijken.
Voor aanvang der werken moeten er eveneens de nodige afspraken betreffende signalisatie, reiniging en opvolging gemaakt worden op een voorafgaande vergadering. Het uur en tijdstip van deze vergadering zal tijdig medegedeeld worden.
Eveneens moet er voor de werken een risicoanalyse gebeuren. Alle preventiemaatregelen die uit de riscoanalyse volgen, moeten worden genomen.
De collectieve en persoonlijke beschermingsmiddelen die aan de hand van deze risicoanalyse worden opgelegd, moeten steeds aangewend worden.
Plaats van dienstverlening: Universitair Ziekenhuis Antwerpen , Wilrijkstraat 10 te 2650 Edegem
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.
Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
* In elk stadium van de gunningsprocedure, behalve om dwingende redenen van algemeen belang, wordt uitgesloten de kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële toestand blijkt.
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* Het bewijs van een verzekering die zijn aansprakelijkheid inzake arbeidsongevallen dekken,
* Het bewijs van een verzekering die de burgerlijke aansprakelijkheid ten aanzien van derden bij de uitvoering van de opdracht dekt.
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Geen negatief eigen vermogen
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een geldig ISO 9001 (versie 2008) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
* een actuele personeels -en materieellijst waaruit blijkt dat de inschrijver de werken in eigen beheer kan uitvoeren.
* een lijst van in te zetten onderaannemers indien van toepassing met vermelding van hun registratiecategorie, evenals de bewijsmiddelen voor deze onderaannemers dat deze inzake financieel-economische draagkracht en technische bekwaamheid voor het door hen uit te voeren deel kunnen voldoen aan de technische vereisten van het bestek
* Een verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener reeds beschikt voor de uitvoering van de diensten.
* Een beschrijving van de bedrijfseigen maatregelen die de dienstverlener treft in zijn courant functioneren om de kwaliteit te waarborgen en van de mogelijkheden die hij biedt ten aanzien van ontwerpen en onderzoek.
* Een voorstel tot Service Level Agreement
* Material Safety Data Sheet van alle gebruikte producten (GSP)
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
* Een geldig EMAS (milieubeheersysteem) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubescherming.
Minimaal 3 attesten van goed uitvoering van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 40
Criterium 2: Prijs all-in tarief voor regieprijzen, Weging: 20
Criterium 3: Kwaliteit van de vooropgestelde uitvoering, Weging: 30
Criterium 4: Transparantie betreffende de te hanteren SLA, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/6/2016 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 25.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
* De kandidaat kan het bestek enkel verkrijgen na overschrijving van EUR 25,00 op onderstaand rekeningnummer, met vermelding van de referentie van het bestek UZA/AD/16.009 + naam van de firma en contactgegevens.
IBAN: BE56 0011 3982 6788.
BIC: GEBABEBB
Gelieve een bewijs van storting en uw contactgegevens per e-mail te bezorgen aan Mvr. Geertrui Paternoster (Geertrui.Paternoster@uza.be). Vervolgens ontvangt U de verschillende documenten per e-mail.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
18/7/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
18/7/2016 - 10:00
Plaats: Alfazaal (route 4, K012, Adm. Geb. +0)
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
16/06/2016 om 13.00
Dit voorafgaand bezoek ter plaatse in het bijzijn van een verantwoordelijke van het
Universitair Ziekenhuis Antwerpen wordt als strikt noodzakelijk beschouwd door het
opdrachtgevende bestuur, dit om de moeilijkheidsgraad van de werkzaamheden juist in te
kunnen schatten.
Opdat de inschrijver zijn offerte met kennis van zaken zou kunnen opmaken, zal deze zich
ter plaatse vergewissen van de omstandigheden waarin de aanneming dient te worden
uitgevoerd: van de aard van de grond, de ondergrond, de toegangsmiddelen tot de werf, de
bereikbaarheid van de gevels, de mogelijkheden van het ter plaatse brengen van de
hoogtewerkers en het aan te wenden materieel, de bezwaren verbonden aan de verplichting
de eventuele gelijktijdig in uitvoering zijnde werken in de onmiddellijke omgeving in generlei
mate te hinderen en tevens ook het verkeer niet te hinderen,de aansluitmogelijkheden voor water en elektriciteit en eventuele andere zaken die de uitvoering zouden kunnen bemoeilijken.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 30/5/2016