AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Hooglede
Marktplaats 1, BE-8830 Hooglede
Contact: De heer Chris Anne
Tel: +32 475865077 Fax: +32 51240611 E-mail: chris.anne@hooglede.be
Internet adres(sen): www.hooglede.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Project De Groote Oorlog: infrastructuurwerken Duitse Militaire Begraafplaats - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Perceel 1 : Terreinaanleg
- fundering betonvloer
- aanleg van een vloer in beton volgens concept 'gebroken land'
- plaatsen van meubilair en signalisatie
- beplanting
- groenaanleg rondom de verhardingen (inzaaien grasmengsels en aanplanten vaste planten en bollen).
Perceel 2: Bouwen van een onthaalpaviljoen (wind- en waterdicht)
- bekisting, storten beton & ontkisten
- nabehandeling beton
- dakdichting
Zijn niet inbegrepen in de aanbesteding (in eigen beheer van de gemeente)
Perceel 3: Voorbereidende werken
- grondwerken: afgraven terrein
- inbuizen van een gracht en het maken van een toegang tot het perceel
Perceel 4: Voorbereiding paviljoen:
- fundering paviljoen
- ondergrondse leidingen
- plaatsing regenwaterput
Perceel 5: Zone Beverenstraat
- heraanleg van het toegangspad naar de begraafplaats
Perceel 6: Afwerking paviljoen
- inrichting toilet
- signalisatie
- fietsenstalling
- zitbanken
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Perceel 1: Terreinaanleg
Korte beschrijving:
Perceel 1: Terreinaanleg
Perceel 2: Perceel 2: Bouwen van een onthaalpaviljoen (wind- en waterdicht)
Korte beschrijving:
Perceel 2: Bouwen van een onthaalpaviljoen (wind- en waterdicht)
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Moet worden uitgesloten van deelneming aan de Opdracht, in welk stadium van de procedure ook, de inschrijver die bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, waarvan de Aanbestedende Overheid kennis heeft, veroordeeld is voor:
4. deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in art. 324bis van het Strafwetboek;
5. omkoping als bedoeld in art. 246 van het Strafwetboek;
6. fraude als bedoeld in art. 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
7. witwassen van geld als bedoeld in art. 3 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
De Aanbestedende Overheid kan om dwingende redenen van algemeen belang afwijken van de in deze paragraaf bedoelde verplichting.
Kan uitgesloten worden van toegang tot de Opdracht, in welk stadium van de procedure ook, elk basisteamlid dat deel uitmaakt van de aanvraag tot deelneming :
1. die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
2. die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen;
3. die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4. die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan;
5. die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011;
6. die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011;
7. die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen inzake het toegangsrecht of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
Door deelname aan deze gunningsprocedure verklaart de inschrijver uitdrukkelijk dat hij zich niet in één van bovenstaande uitsluitingsgronden bevindt.
Alvorens de gunningsbeslissing te nemen, zal de Aanbestedende Overheid onderzoeken of de in aanmerking komende inschrijver zich niet in één van bovenstaande uitsluitingsgevallen bevindt. De nodige documenten worden dan opgevraagd en onderzocht.
OF
Het bewijs dat een basisteamlid zich niet in één van de hierboven vermelde gevallen bevindt, kan geleverd worden door:
c. voor 1°, 2° of 3°: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan;
d. voor 5° en 6°: een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land;
e. voor 4° en 7°: elk middel dat de aanbestedende overheid aannemelijk kan maken.
Indien één van de voormelde documenten niet beschikbaar zou zijn, kan dit voorlopig worden vervangen door een verklaring op eer volgens het model dat in bijlage 10 bij onderhavig bestek is gevoegd.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1.1 Het bewijs van erkenning in de gevraagde klasse (door de Inschrijver zelf dan wel door een benoemde
onderaannemer);
De Erkenning:
Deze behelst in essentie de beroepsbekwaamheid met inbegrip van de financiële stabiliteit, en wordt opgelegd door art. 20§1 van het KB van 08/01/1996.
De erkenning zelf wordt geregeld door:
1. de wet van 20.03.1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers, inwerking getreden door het K.B. van 26.09.1991.
2. het K.B. van 26.09.1991 tot vaststelling van bepaalde toepassingsmaatregelen van de wet van 20.03.1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.
3. het M.B. van 27.09.1991 tot nadere bepaling van de indeling van de werken volgens hun aard in categorieën en ondercategorieën met betrekking tot de erkenning van de aannemers.
De erkenning is vereist
Voor "Perceel 1: Terreinaanleg" erkenning in categorie C & G en klasse 2
Voor "Perceel 2: Paviljoen ruwbouw & dak " erkenning in categorie D
Opgelet:
De erkenning is slechts vereist voor zover het bedrag van de offerte meer dan 75.000 euro bedraagt voor een erkenning in een categorie of meer dan 50.000 euro in een ondercategorie.
De inschrijver of kandidaat moet ingeschreven zijn op de lijst van de erkende aannemers in België of op een officiële lijst in een andere lidstaat van de EG. Indien de kandidaat of de inschrijver zich beroept op de toepassing van art. 3§1,2° van de wet van 20.3.1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers, voegt hij de nodige bewijsstukken bij zijn aanvraag tot deelneming of offerte.
1.2 Referenties
De technische bekwaamheid wordt eveneens aangetoond met minimum drie relevante referenties van gerealiseerde projecten van een vergelijkbare complexiteit en gerealiseerd de afgelopen vijf jaar. Hierbij zit minstens één project waarin in-situ gestort architectonisch beton werd toegepast en minstens één referentie van een terreinaanleg van een vergelijkbare omvang. Deze referenties tonen aan dat de aannemer in staat is een hoogwaardig architecturaal resultaat af te leveren in beton.
Van elk project wordt volgende informatie wordt opgegeven:
- Een 5-tal kleurenfoto's die een juist beeld geven van het project
- identificatie van de opdrachtgever
- ligging / adres van het project
- aard van de werken die door de inschrijver werden uitgevoerd (er moet duidelijk zijn welk aandeel door de inschrijver werd uitgevoerd)
- bouwjaar
- opleveringsdatum
- aannemingsbedrag
- eventuele onderaannemers
Vereiste erkenning: Voor Perceel 1: "Terreinaanleg" erkenning in categorie C (Wegenbouwkundige werken) en G (Grondwerken), Klasse 2
Voor Perceel 2 : "Paviljoen ruwbouw & Dak" erkenning in categorie D (Bouwwerken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: het inschrijvingsbedrag, Weging: 50
Criterium 2: De technische waarde, Weging: 50
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/6/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
De aanbestedingsbundel wordt kosteloos ter beschikkings gesteld.
Het aanbestedingsdossier kan aangevraagd worden bij Lama Landscape Architects - Dhr. Pieterjan Gijs - e-mail: pieterjan@gijsvanvaerenbergh.com
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
16/6/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 24/5/2016