AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Katholiek Vlaams Onderwijs vzw
Kapelsesteenweg 72, BE-2930 Brasschaat
Contact: Mevrouw Evi De Raedt
Tel: +32 32975049 E-mail: aankoop@sg-lg.be
Internet adres(sen): http://web.kvo-scholen.be/Pages/default.aspx
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
raamovereenkomst school- en reftermeubilair
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het contract wordt afgesloten voor een periode van 1 jaar die ingaat op datum van de gunningsbrief of op het moment dat vermeld wordt in de gunningsbrief.
De overeenkomst kan driemaal met een jaar worden verlengd mits een positiive evaluatie van de samenwerking.
We behouden ons het recht toe om de overeenkomst te beëindigen, mits het eerbiedigen van een opzeggingstermijn van 6 maanden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: meubilair kleuters
Korte beschrijving:
meubilair kleuters
Perceel 2: meubilair lager en secundair
Korte beschrijving:
meubilair lager en secundair
Perceel 3: meubilair polyvalente ruimte
Korte beschrijving:
meubilair polyvalente ruimte
Perceel 4: combinatie van tafel en zitjes
Korte beschrijving:
combinatie van tafel en zitjes
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
2 000 000 euro
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* De aanbestedende overheid zal de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijvers wiens offerte het beste gerangschikt zijn en die in aanmerking komen om in het raam van de raamovereenkomst als deelnemer te worden aangeduid. Daartoe zal zij de betrokken inschrijver vragen via de snelste middelen en binnen de termijn die zij aanduidt, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan. De inlichtingen of documenten die de aanbestedende overheid kosteloos via elektronische middelen bij de gegevensbeheerder kan opvragen, zullen door de aanbestedende overheid zelf worden opgevraagd.
Indien zowel tijdens de procedure plaatsing als bij de eventuele uitvoering mocht blijken dat de deelnemer desbetreffend een valse verklaring afgelegd heeft dan zal de aanbestedende overheid van rechtswege gemachtigd worden van de desbetreffende deelnemer een forfaitaire vergoeding voor de administratieve overlast en vertraging ten belope van het overeengekomen bedrag van 2.500 euro af te houden van de hem eventueel nog verschuldigde bedragen en desnoods in te houden op de borgsom
Bovendien verbreekt de deelnemer in de uitvoeringsfase hierdoor eenzijdig de overeenkomst, en wordt de aanbestedende overheid gemachtigd de opdracht verder te laten uitvoeren door een begunstigde naar zijn keuze op kosten van de betrokken deelnemer. Kosten, welke van rechtswege op eenvoudige voorlegging van de factuur, kunnen ingehouden worden op de nog verschuldigde bedragen of af te houden van de door hem gestelde borgsom
Tenslotte zal de in gebreke zijnde deelnemer door het loutere feit van deze vaststelling door de aanbestedende overhead bij wijze van bijkomende sanctie van rechtswege uitgesloten worden voor een periode van drie jaar an alle gelijkaardige toekomstige opdrachten van haar uitgaande.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
* De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiëel- economische draagkracht van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekening en/of de balans (die de overheid zelf zal opvragen). De aanbestedende overheid zal, indien ze dit nodig acht, de current ratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen, teneinde de gezondheid van de onderneming te garanderen.
1.5 miljoen
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
* De inschrijver zal aan de hand van drie passende referenties het bewijs voorleggen van zijn bekwaamheid om deze opdracht uit te voeren. Hij zal tevens de aanbestedende overheid uitdrukkelijk machtigen om deze referenties te controleren door contactname met de referentieverleners. Als deze referenties niet positief zijn, gaat de aanbestedende overheid ervan uit dat de technishe bekwaamheid van de inschrijver onvoldoende is.
* Een beschrijving van de technische uitrusting van de onderneming, de maatregelen die zij treft om kwaliteit te waarborgen en de mogelijkheden die zij biedt ten aanzien van ontwerpen en onderzoek.
* FSC -attest
* Identificatiefiche van de vennootschap
* Inschrijver voegt bij de offerte van ieder voorgesteld artikel een map met documentatie en een productfiche. De inschrijver die artikelen voorstelt die niet beantwoorden aan de technische beschrijving worden uitgesloten.
3 positieve relevante referenties
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 40
Criterium 2: Kwaliteit, Weging: 30
Criterium 3: Waarborgtermijn, Weging: 10
Criterium 4: Leveringstermijn, Weging: 10
Criterium 5: Kortingspercentage op de catalogusprijs (producten niet beschreven in dit lastenboek), Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 14/6/2016 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Cash of via overschrijving op rekeningnummer BE71 7895 8631 1969
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
15/6/2016 - 13:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
15/6/2016 - 13:00
Plaats: KVO vzw, Kapelsesteenweg 72, 2930 Brasschaat (Gevestigd in de gebouwen van Sint-Michielscollege) - Vergaderzaal 1ste verdieping
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/5/2016