Agentschap Voor Maritieme Dienstverlening En Kust - Afdeling Kust

Onderhoud Patrimonium. Pachtperiode 2016 - 2017.


AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling Kust
Vrijhavenstraat 3 , BE-8400 Oostende
Contact: Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling Kust
ir. Kathleen Bernaert, afdelingshoofd
Tel: +32 59554207 Fax: +32 59507037 E-mail: kust@vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.afdelingkust.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=237163https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=AFD KUST-215.095-F03&userType=SUPPLIER&language=nl
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Onderhoud Patrimonium. Pachtperiode 2016 - 2017
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, plaats van levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.4. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhoud Patrimonium
Pachtperiode 2016 - 2017
- De uitvoering van allerhande onderhoudswerken en herstellingswerken, na slijtage en na schade volgens de posten van de prijslijst.
- Alle leveringen en verrichtingen die nodig zijn voor het uitvoeren van deze werken.
- De installatie, instandhouding en de verwijdering van de nodige werfsignalisatie.
- De instandhouding van een permanente bereikbaarheid voor de uitvoering van dringende werken.
- Het verwijderen van alle afval dat afkomstig is van de uitgevoerde werken volgens de bepalingen van dit bestek.
- Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
- Deze opdracht is opgesplitst in 2 percelen (zie bestek)
II.2. TOTALE DEFINITIEVE WAARDE VAN DE OPDRACHT/OPDRACHTEN:
3000000.00 EUR Incl. BTW .
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
AFDELING V. GUNNING VAN EEN OPDRACHT
Opdracht nr Onderhoud patrimonium - pachtperiode 2016-2017 - perceel 1: De Panne t.e.m. Oostende . Perceel 1: Onderhoud patrimonium - pachtperiode 2016-2017 - perceel 1: De Panne t.e.m. Oostende
V.1. Datum van de beslissing tot gunning van de opdracht: 29/02/2016
V.3. Naam en adres van de ondernemer aan wie de opdracht is gegund:
THV Kust
Esperantolaan 10A
8400 BE Oostende
Opdracht nr Onderhoud patrimonium - pachtperiode 2016-2017 - perceel 2: Bredene t.e.m. Knokke-Heist. Perceel 2: Onderhoud patrimonium - pachtperiode 2016-2017 - perceel 2: Bredene t.e.m. Knokke-Heist
V.1. Datum van de beslissing tot gunning van de opdracht: 29/02/2016
V.3. Naam en adres van de ondernemer aan wie de opdracht is gegund:
THV Artes Depret NV - West Construct NV
L. Blondeellaan 2
8380 BE Zeebrugge
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.2. NADERE INLICHTINGEN
Gegunde opdracht:
1. Onderhoud patrimonium - pachtperiode 2016-2017 - perceel 1: De Panne t.e.m. Oostende: 1.500.000 euro (incl. BTW)
aannemer perceel 1: THV Kust, Esperantolaan 10A te 8400 Oostende
2. Onderhoud patrimonium - pachtperiode 2016-2017 - perceel 2: Bredene t.e.m. Knokke-Heist: 1.500.000 euro (incl. BTW)
aannemer perceel 2: THV Artes Depret NV - West Construct NV, L. Blondeellaan 2 te 8380 Zeebrugge
Bestek nr. 16EH/15/24
De opdracht is opgesplitst in 2 percelen:
o Perceel 1 :
Het bedrag van de werken en leveringen voor perceel 1 uit te voeren gedurende één pachtjaar bedraagt 1.500.000,- euro inclusief BTW. Voor deze opdrachtsom voor perceel 1 wordt een minimale afname gegarandeerd ten bedrage van 1.000.000,- euro inclusief BTW.
Indien dit minimumbedrag niet wordt besteed heeft de aannemer recht op een schadevergoeding van 5% van het niet uitgevoerde minimale bedrag.
o Perceel 2 :
Het bedrag van de werken en leveringen voor perceel 2 uit te voeren gedurende één pachtjaar bedraagt 1.500.000,- euro inclusief BTW. Voor deze opdrachtsom voor perceel 2 wordt een minimale afname gegarandeerd ten bedrage van 1.000.000,- euro inclusief BTW.
Indien dit minimumbedrag niet wordt besteed heeft de aannemer recht op een schadevergoeding van 5% van het niet uitgevoerde minimale bedrag.
- De aanbestedende overheid behoudt zich het recht toe bepaalde zones vermeld in onderhavig bestek niet op te dragen.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht toe andere onderhoudswerken buiten deze aanneming te laten uitvoeren. In voorkomende gevallen heeft de aannemer geen recht op schadevergoeding of gelijk welke vergoeding ook.
De opdrachtnemer heeft gedurende de duur van de opdracht geen exclusiviteitsrechten.
De aanbestedende overheid heeft het recht om, tijdens de duur van de opdracht, een derde opdrachtnemer aan te stellen om prestaties vervat in deze opdracht uit te voeren.
- De uitvoering van de werken is gespreid over een volledig kalenderjaar en geschiedt na "bestelling", d.w.z. na afzonderlijke dienstbevelen (deelopdrachten), afgeleverd door de aanbestedende overheid.
Het aantal, de aard en de omvang van de dienstbevelen die uitgevoerd moeten worden, zijn ook voor de aanbestedende overheid niet gekend bij de aanvang van het contract en kunnen sterk variëren volgens de behoeften van het betreffende kalenderjaar.
De opdrachten omvatten zowel gewone als dringende uit te voeren interventies.
De uitvoering van de dienstbevelen kunnen qua termijnen overlappend zijn.
- De eenheidsprijzen van alle posten van de prijslijst worden door de aanbestedende overheid opgelegd. (prijzen exclusief BTW). Het geheel van de eenheidsprijzen mag bij de inschrijving vermeerderd of verminderd worden met éénzelfde aanpassingspercentage, door de inschrijver te bepalen.
- Voor dringende snelle interventies op uitdrukkelijke vraag van de leidend ambtenaar of zijn afgevaardigde wordt er een meerkost in rekening gebracht worden onder de vorm van een toeslag. De toeslag wordt toegepast op alle posten uit hoofdstuk B die in aanmerking komen voor aanrekening van de opdracht.
Voor post 873 van Hoofdstuk A dat voorziet in de maandelijkse vaste kost van de inschrijver als gevolg van de organisatie van een permanentie en de organisatie nodig om te kunnen overgaan tot snelle interventies dient de inschrijver zelf prijs op te geven.
- Indien tijdens de duur van het contract het patrimonium enige wijzigingen ondergaat, kan de aannemer belast worden volgens de voorwaarden van de aanneming met werken aan het gewijzigd patrimonium.
De aannemer heeft geen recht op enige schadevergoeding of prijsherziening wegens veranderingen aan de uitgestrektheid van het patrimonium.
- Om voor gunning in aanmerking te komen, dienen de inschrijvers bij hun offerte tevens een nota bij te voegen waarin aangetoond wordt dat zij voldoen aan de minimale vereisten inzake aanrijtijden, personeel, materiële uitrusting en permanentie regeling + een nota m.b.t. de sluitingsperioden van de onderneming + een oplijsting van het materieel waarover de inschrijver beschikt.

Art. 37 §2 Verlenging van opdracht
De opdracht kan worden verlengd volgens onderstaande modaliteiten:
Uitdrukkelijke verlenging
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te verlengen in één of meerdere malen met een maximale totale verlenging van 3x 1 jaar. De totale duur van de opdracht, incl. verlengingen, is beperkt tot 4 jaar.
De verlenging kan gebeuren mits een aangetekend schrijven uitgaande van de aanbestedende overheid, gericht aan de aannemer, ten laatste 6 maanden vóór het einde van de initiële periode van één jaar (bij de eerste verlenging) dan wel 6 maanden voor het einde van de lopende verlenging (bij de daaropvolgende verlengingen).
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht niet te verlengen zonder enige vorm van schadevergoeding.
Art. 11 Percelen
Deze aanneming is opgedeeld in 2 percelen:
1. Perceel 1: Onderhoud en verbetering van het patrimonium binnen het ambtsgebied van de afdeling Kust van De Panne t.e.m. Oostende
1.1. Het uitvoeren van onderhoudswerken in de jachthaven van Nieuwpoort
1.2. Het uitvoeren van onderhoudswerken in de jachthaven van Oostende
1.3. Het uitvoeren van onderhoudswerken in de zeewering te De Panne, Koksijde, Nieuwpoort, Middelkerke en Oostende
2. Perceel 2: Onderhoud en verbetering van het patrimonium binnen het ambtsgebied van de afdeling Kust van Bredene t.e.m. Knokke-Heist
2.1. Het uitvoeren van onderhoudswerken in de jachthaven van Blankenberge
2.2. Het uitvoeren van onderhoudswerken in de jachthaven van Zeebrugge
2.3. Het uitvoeren van onderhoudswerken in de zeewering te Bredene, De Haan, Blankenberge, Brugge en Knokke-Heist
Conform artikel 36 van de wet van 15.06.2006 heeft de aanbestedende overheid het recht één of meerdere percelen niet toe te wijzen en eventueel opnieuw te gunnen op dezelfde of op een andere wijze.
De inschrijver kan een offerte indienen:
? hetzij voor perceel 1;
? hetzij voor perceel 2;
? hetzij voor beide percelen samen; Het indienen van een kortingspercentage bij samenvoeging van de percelen is niet toegestaan.
De inschrijver is niet verplicht voor elk perceel een offerte in te dienen.
Art. 90, §1 Elektronische indiening offertes
De offertes moeten elektronisch worden ingediend via de e-tendering website https://eten.publicprocurement.be die de naleving waarborgt van de voorwaarden van art. 52, §1 K.B. Plaatsing.
Meer informatie kan verkregen worden op de website http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
De met elektronische middelen ingediende offertes moeten worden opgemaakt in een afdrukbaar Pdf-formaat. De maximale grootte per document is 80MB. Een te groot document kan worden opgesplitst in meerdere deeldocumenten. Het geheel van alle documenten mag evenwel niet groter zijn dan 350MB.
U kunt als buitenlandse inschrijver de offerte en alle bijhorende documenten ondertekenen met een gekwalificeerd certificaat dat u kunt aankopen via een private actor en dat door de applicatie herkend wordt als een geldig certificaat dat geschikt is voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening ofwel met een elektronisch middel, aangekocht bij een private actor en waarvan zij zelf garanderen dat dit voldoet aan alle wettelijke voorwaarden:
- Gekwalificeerde certificaten, die geschikt zijn voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening, kunnen aangekocht worden bij private actoren. Voor meer informatie over deze private actoren, kunt u terecht op e.procurement@vlaanderen.be of +32 (0)2 553 76 57. Er dient wel te worden opgemerkt dat het enige tijd in beslag kan nemen vooraleer u de drager met uw gekwalificeerd certificaat ontvangt. Koop dus tijdig uw certificaat aan.
- Wanneer de buitenlandse inschrijver een eigen elektronisch middel gebruikt om de handtekening te plaatsen, garandeert hij zelf dat deze handtekening voldoet aan de voorwaarden van artikel 52, §1, 1° K.B. Plaatsing. Deze elektronische handtekening moet aldus conform zijn met de regels van het Europees, en het daarmee overeenstemmend nationaal, recht inzake de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat, waarbij deze handtekening werd gerealiseerd via een veilig middel voor het aanmaken van een handtekening.
Gelieve ook alle nuttige informatie over het gebruikte elektronische middel aan de offerte toe te voegen opdat de aanbestedende overheid kan nagaan of het gebruikte elektronische middel geldig is en conform is met de bepalingen in de regelgeving.
Er mag geen gebruik worden gemaakt van een dubbele elektronische zending noch van een veiligheidskopie.
Indien in de opdrachtdocumenten de indiening van bepaalde maquettes modelstukken of monsters wordt gevraagd en deze stukken zijn niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen over te maken, mogen de inschrijvers de vereiste maquettes, modelstukken of monsters op niet-digitale wijze aan de aanbestedende overheid bezorgen. Deze stukken dienen vóór de opening van de offertes bij de aanbestedende overheid toe te komen met een duidelijke verwijzing naar de betrokken overheidsopdracht en de offerte waarvoor ze worden ingediend.
Als een offerte op een andere wijze wordt ingediend, valt dit onder de volledige verantwoordelijkheid van de inschrijver, zonder dat de aanbestedende overheid enige fout kan worden aangerekend zelfs indien op een andere wijze ingediende offertes door aangestelden van de aanbestedende overheid, andere dan zij die voor ontvangst van de offertes werden aangeduid, in ontvangst zijn genomen.
VI.4. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/05/2016

Annonces similaires du BDA :