AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bovenschelde
Guldensporenpark 105, BE-9820 Merelbeke
Contact: Nathalie Devaere
E-mail: nathalie.devaere@wenz.be
Internet adres(sen): www.wenz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Groenonderhoud. District 6 : Kanalen-West.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Kanalen-West
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht is een opdracht voor aanneming van diensten in de zin van art. 3 van de Wet van 15 juni 2006.
Deze diensten hebben betrekking op het uitvoeren van groenonderhoud in het district 6: Kanalen West (zie bijlage 1).
- aanplanten van bomen en bosgoed
- aanleg van grazige vegetaties door bezaaiing
- snoeien van bomen (begeleidingsnoei, onderhoudsnoei, vormsnoei)
- vellen en gedeeltelijk ontstronken van bomen
- kappen van houtopslag
- maaien grazige vegetaties en grasmatten
- scheren van hagen en beplantingsmassieven
- distelbestrijding
Alle aanhorigheden behorende tot het domein beheerd door het agentschap Waterwegen en Zeekanaal NV van
- Het kanaal Gent-Oostende vanaf de keersluis te Beernem (incl.) tot aan de grote Plasssendalebrug (incl) en ter hoogte van de uitwateringssluizen "Sas-Slijkens" te Oostende;
- Binnen- en Buitenvestingsgracht te Brugge;
- Het Afleidingskanaal van de vestingsgrachten te Brugge;
- Het kanaal Plassendale-Nieuwpoort.
Belangrijk bericht aan de inschrijver: Sommige plaatsen zijn moeilijk bereikbaar, is de doorgang smal, zijn de taluds diep en dient tot aan de waterlijn gewerkt te worden (bvb maaien, kappen van houtopslag). De inschrijver dient hiervoor specifiek en geschikt materiaal te voorzien.
Volgens de CPV-classificatie hebben deze diensten betrekking op:
- 45233229-0: Onderhoud van bermen;
- 77211300-5: Rooien van bomen;
- 77211400-6: Vellen van bomen;
- 77211500-7: Onderhouden van bomen;
- 77310000-6: Beplanten en onderhouden van groengebieden;
- 77312000-0: Diensten voor het wieden van onkruid;
- 77312100-1: Onkruidverdelging;
- 77314100-5: Aanleggen van gazons;
- 77315000-1: Zaaiwerkzaamheden;
- 77341000-2: Snoeien van bomen.
De dienstverlener heeft gedurende de volledige duur van de opdracht geen exclusiviteitsrechten. De aanbestedende overheid heeft het recht om, tijdens de duur van de opdracht, een andere opdrachtnemer aan te stellen om prestaties vervat in deze opdracht uit te voeren.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
- voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
- en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomst artikel 62, §2 KB Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijvers tonen hun financiële en economische draagkracht aan door één of meer van de volgende documenten:
- Een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing).
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door de volgende referentie(s):
1) Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende de drie jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden:
de inhoud van de opdracht;
het bedrag van de opdracht;
de uitvoeringsperiode van de opdracht;
de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.
? Minimaal worden 3 referenties opgegeven met elk een minimale waarde van 200.000 euro.
2) Een lijst die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten en die daadwerkelijk ingezet zullen worden.
? Minimaal worden de technische fiches + foto van volgend materiaal opgegeven:
1. vangrailmaaier(s)
2. klepelmaaier(s) met opzuigcombinatie
3. combinatie van cirkelmaaier(s) op arm, traktor(en) en opzuigbak OF cirkelmaaier(s) + werktuig om maaisel op te rapen
4. hoogtewerker van minstens 25m
5. houtsnipperaar voor takken van diameter van minstens 7cm
6. hydraulische minigraafmachine(s) met max. vermogen van 40kW
7. hydraulische graafmachine(s) met max. vermogen van 100kW
8. vrachtwagenkipper (min. laadvermogen 80kN en min. laadbakinhoud 8m³)
9. vrachtwagenkipper uitgerust met hydraulische kraan en grijper (min. laadvermogen 70kN en min. laadbakinhoud 7m³)
De inschrijver levert het bewijs om effectief over deze werktuigen en materieel te kunnen beschikken.
Indien bepaalde delen van de opdracht in onderaanneming worden uitgevoerd, dient aangetoond dat de onderaannemer over de nodige technische uitrusting kan beschikken voor zijn deel van de aanneming.
Indien één van bovenstaande toestellen wordt gehuurd dient een overeenkomst met de verhuurder worden bijgevoegd. Dit document dient gedagtekend en door beide partijen ondertekend (zie artikel 74 hieronder).
3) De dienstverlener dient per uitvoeringsploeg beroep te doen op een "European Treeworker' of "Certified Arborist" voor de onderhoudsnoei, de begeleidingssnoei én het knotten van bomen. De naam (namen) en een kopie van het geldig certificaat of ID-kaart moet bij de offerte gevoegd.
Indien de dienstverlener beroep doet op een onderaannemer, voegt hij bij zijn offerte een overeenkomst met de onderaannemer toe (door beide ondertekend). Deze onderaannemer moet ook beschikken over het certificaat "European Treeworker" of certificaat "Certified Arborist". Een kopie van dit geldig certificaat of ID-kaart dient bij de offerte gevoegd.
? Minimaal dient een kopie van een geldig certificaat of ID-kaart van de EU Treeworker of Certified Arborist worden bijgevoegd. In geval van onderaanneming dient ook een door beide ondertekende overeenkomst te worden bijgevoegd (zie artikel 74).
4) De dienstverlener dient te beschikken over een geldig VCA-certificaat. VCA staat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu (VGM) Checklist Aannemers.
? Een kopie van een geldig VCA-certificaat wordt bijgevoegd.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 07/07/2016 - 09:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 53.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Verkoop van de aanbestedingsdocumenten:
Op CD-rom na overschrijving van de som van 53,00 euro (incl. BTW), op rekeningnr. BE89 3751 1171 5585 van Waterwegen en Zeekanaal NV, Oostdijk 110, 2830 WILLEBROEK, met vermelding van besteknr. 16EGGE1606.
Digitaal te downloaden via de website http://e-loket.wenz.be/konakart/Welcome.do na betaling met kredietkaart (Visa, Mastercard) of bankkaart.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
07/07/2016 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
07/07/2016 - 09:30
Plaats: Merelbeke
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
- uitvoeringstermijn : 1 kalenderjaar
- bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) van de wet heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.
De dienstverlener kan een eventuele herhaling van het contract weigeren, op voorwaarde dat hij dit, per aangetekend schrijven, kenbaar maakt aan de aanbestedende overheid, ten laatste 6 maanden vóór het einde van het lopende contract.
- opmerking ivm elektronisch indienen offerte :
De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.
De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.
AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.
De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.
ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA E-TENDERING. Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op http://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 17/05/2016