AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Vlaams Parlement
Leuvenseweg 86, BE-1000 Brussel
Contact: Van de Spiegle Kris
Tel: +32 5524023 Fax: +32 5524541 E-mail: Aanbestedingen@vlaamsparlement.be
Internet adres(sen): www.vlaamsparlement.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Opdracht voor het leveren, plaatsen en onderhouden van röntgenscanners voor handbagage en pakketten
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: De opdracht wordt uitgevoerd in de gebouwen van het Vlaams Parlement. Het Vlaams Parlement is gehuisvest in twee door een tunnel verbonden gebouwen:
het Vlaams Parlementsgebouw, Leuvenseweg 27, 1000 Brussel en het Huis van de Vlaamse Volksvertegenwoordigers, Leuvenseweg 86, 1000 Brussel.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht betreft de levering, plaatsing en indienststelling van mobiele "single view" röntgenscanners voor handbagage en pakketten, inclusief het omnium onderhoud voor een duur van minimum 6 jaar.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Toegangsrecht en uitsluitingscriteria
Door het loutere feit van de indiening van de offerte verklaart de inschrijver dat hij zich niet in één van de wettelijke
uitsluitingsgevallen bevindt zoals bedoeld in artikel 61 tot 64 van het KB Plaatsing en artikel 20 §1/1 van de Wet
Overheidsopdrachten.
De bepalingen inzake toegangsrecht en uitsluitingscriteria zijn individueel van toepassing op elke deelnemer
(natuurlijke persoon of rechtspersoon) aan een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid.
Bij de offerte te voegen documenten
Volgende documenten moeten bij de offerte gevoegd worden:
- Voor elke inschrijver:
een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document (maximaal 6 maand oud) uitgereikt door een
gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde
eisen in artikel 61, §1, van het KB Plaatsing inzake zijn persoonlijke situatie (betreffende niet-deelname criminele
organisatie, omkoping, fraude, witwassen van geld) is voldaan (artikel 61, §3, KB Plaatsing).
Het uittreksel uit het strafregister moet betrekking hebben op de inschrijver (rechtspersoon of natuurlijke persoon).
Indien de inschrijver een rechtspersoon is, zal het uittreksel dus betrekking moeten hebben op die rechtspersoon
en niet op een natuurlijke persoon (bv. zaakvoerder of bestuurder).
- Voor elke inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de EU tewerkstelt:
een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening
die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offertes is opgemaakt, op die datum voldaan
heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke
bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn (artikel 62, §2, KB Plaatsing)
- Voor elke buitenlandse inschrijver:
een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of
overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen in artikel
61 §2, 1°, 2° en 3°, van het KB Plaatsing inzake niet-faillissement en soortgelijke toestanden is voldaan (artikel
61, §3, KB Plaatsing)
- Voor elke buitenlandse inschrijver:
een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan
zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is (artikel 63,
§1, KB Plaatsing).
Wanneer een document of attest zoals hierboven bedoeld, niet wordt uitgereikt in het betrokken land of daarin
niet alle in artikel 61, §1, en §2, 1°, 2°, of 3°, bedoelde gevallen worden vermeld, kan het worden vervangen door
een verklaring onder eed of, in landen waar niet in een eed is voorzien, door een plechtige verklaring van de
betrokkene voor een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het
land van oorsprong of herkomst.
Documenten via elektronische opvraging
De aanbestedende overheid zal daarnaast, voor de Belgische inschrijvers, zelf via elektronische weg de volgende
noodzakelijke documenten opvragen om de uitsluitingsgronden na te gaan:
- RSZ-attest inzake sociale schulden
- Attest inzake btw-hoedanigheid
- Attest inzake fiscale schulden
- Attest inzake niet-faillissement en soortgelijke toestanden
Ondernemingen uit derde landen buiten de EU
Overeenkomstig artikel 21 van de wet Overheidsopdrachten mogen ondernemingen uit derde landen buiten de
Europese Unie enkel een offerte indienen mits zij zich daarvoor kunnen beroepen op een internationaal verdrag
of een akte van een internationale instelling, met inachtneming van de perken en voorwaarden bepaald in de
betrokken akte.
Belangenvermenging
De inschrijver die belast werd met het onderzoek, de beproeving, de studie of de ontwikkeling van de opdracht
wordt overeenkomstig artikel 64 van het KB Plaatsing uitgesloten van de toegang tot de gunningsprocedure indien
hij daardoor een voordeel geniet dat de normale mededingingsvoorwaarden verhindert of vervalst. Hetzelfde geldt
voor een inschrijver die verbonden is met een persoon die voordien werd belast met het onderzoek, de beproeving,
de studie of de ontwikkeling van de opdracht indien die inschrijver wegens die binding door die prestaties een
voordeel geniet dat de normale mededingingsvoorwaarden verhindert of vervalst.
Draaideurconstructies
In het kader van de strijd tegen belangenvermenging, meer in het bijzonder de draaideurconstructie ('revolving
doors') zoals bepaald in de wet van 8 mei 2007 houdende instemming met het Verdrag van de Verenigde Naties
tegen de corruptie, gedaan te New York op 31 oktober 2003, onthoudt de inschrijver zich ervan een beroep te
doen op een of meerdere vroegere (interne of externe) medewerkers van de aanbestedende overheid, binnen
twee jaar volgend op zijn/hun ontslag, opruststelling of elk ander vertrek uit de aanbestedende overheid, op welke
wijze ook, rechtstreeks of onrechtstreeks, met het oog op de voorbereiding en/of de indiening van zijn offerte of
een andere tussenkomst in het kader van de gunningsprocedure, evenals voor verrichtingen in het kader van de
uitvoering van deze opdracht. Dit althans voor zover er een direct verband bestaat tussen de vroegere activiteiten
van de betrokken persoon/personen bij de aanbestedende overheid en zijn/hun verrichtingen in het kader van
deze opdracht.
Inbreuken op deze maatregel die tot gevolg hebben dat de normale mededingingsvoorwaarden vertekend kunnen
zijn, worden gesanctioneerd volgens de bepalingen van artikel 9 van de Wet Overheidsopdrachten, in concreto,
hetzij de wering van de offerte, hetzij de verbreking van de opdracht, al naargelang.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Voor deze opdracht gelden geen selectiecriteria m.b.t. de financiële en economische draagkracht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver zal, overeenkomstig artikel 73 van het KB Plaatsing, zijn technische bekwaamheid aantonen door bij zijn offerte minstens twee referenties te voegen van opdrachten voor het leveren en plaatsen van röntgenscanners geschikt voor het scannen van handbagage en pakketten.
De referenties moeten betrekking hebben op leveringen die uitgevoerd zijn tussen 2013 en 2016.
Per referentie vermeldt de inschrijver in zijn offerte:
- naam + adres van de opdrachtgever;
- naam + telefoonnummer van de contactpersoon bij de opdrachtgever;
- omschrijving van de aard en de omvang van de opdracht.
De inschrijver voegt voor elke referentie een attest vanwege de opdrachtgever toe, waarin de goede uitvoering van de opdracht bevestigd wordt.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor deze referenties te contacteren en dit zonder voorafgaande kennisgeving aan de inschrijver.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 18/05/2016 - 17:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
03/06/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Het bestek kan (gratis) worden bekomen bij het Vlaams Parlement. Gelieve uw vraag te sturen naar
aanbestedingen@vlaamsparlement.be of per fax naar het nummer 02 552 45 41, met vermelding van:
- aanvraag bestek T168;
- de coördinaten van uw onderneming;
- de coördinaten van de contactpersoon in uw onderneming.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 09/05/2016