Afdeling Bovenschelde

Begrazing van geherderde schaapskudde langs de Damse Vaart.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bovenschelde
Guldensporenpark 105, BE-9820 Merelbeke
Contact: Nathalie Devaere
E-mail: nathalie.devaere@wenz.be
Internet adres(sen): www.wenz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Begrazing van geherderde schaapskudde langs de Damse Vaart.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Damse Vaart
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht is een opdracht voor aanneming van diensten in de zin van art. 3 van de Wet van 15 juni 2006.
Deze diensten hebben betrekking op het inzetten van een geherderde schaapskudde op de bermen van de Damse vaart op linkeroever van de Gemeneweidestraat tot grens met Nederland en op rechteroever van Hoekebrug tot het veer Kobus, inclusief alle nodige administratieve of technische werken nodig voor het herderen en inrichtingswerken hiervoor noodzakelijk van het terrein (situering zie bijlage 1).
Volgens de CPV-classificatie hebben deze diensten betrekking op:
77310000-6 Beplanten en onderhouden van groengebieden.
77314000-4 Onderhoud van terreinen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
- voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
- en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomst artikel 62, §2 KB Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijvers tonen hun financiële en economische draagkracht aan door één of meer van de volgende documenten:
- Een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing).
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door de volgende referentie(s):
1) Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende de drie jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken. Deze lijst vermeldt:
- de inhoud van de opdracht;
- het bedrag van de opdracht;
- de uitvoeringsperiode van de opdracht;
- de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
? Concreet gaat het om voorbeelden van opdrachten voor het herderen van schapen. Voorbeelden van schapenbegrazing zonder herder of met raster e.d. komen niet in aanmerking voor de technische bekwaamheid.
2) Een lijst met opgave van samenstelling van de kudde waaruit blijkt dat de inschrijver over minstens 50 volwassen schapen beschikt waarvan minstens 50% bestaat uit een Belgisch ras hetzij:
 Ardense Voskop;
 Belgisch melkschaap;
 Entre-Sambre-et-Meuse schaap;
 Houtlandschaap;
 Kempens schaap;
 Lakens schaap;
 Mergellandschaap;
 Vlaams kuddeschaap;
 Vlaams schaap.
Alsook wordt het aantal en ras van de begeleidende hond(en) opgegeven.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: plan van aanpak, Weging: 50
Criterium 2: kennis van terrein & planten, Weging: 10
Criterium 3: prijs, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/05/2016 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 53.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Verkoop van de aanbestedingsdocumenten:
Op CD-rom na overschrijving van de som van 53,00 euro (incl. BTW), op rekeningnr. BE89 3751 1171 5585 van Waterwegen en Zeekanaal NV, Oostdijk 110, 2830 WILLEBROEK, met vermelding van besteknr. 16EGGE1608.
Digitaal te downloaden via de website http://e-loket.wenz.be/konakart/Welcome.do na betaling met kredietkaart (Visa, Mastercard) of bankkaart.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 26/05/2016 - 16:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De offerte kan enkel op papier via een postdienst of per drager worden afgegeven.
De offertes dienen te worden ingediend uiterlijk op donderdag 26/05/2016 VOOR 16u.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 04/05/2016

Annonces similaires du BDA :