AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
provincie Limburg
Universiteitslaan 1, BE-3500 Hasselt
Contact: De heer Werner Putzeys
Tel: +32 11237955 Fax: +32 11238111 E-mail: werner.putzeys@limburg.be
Internet adres(sen): www.limburg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Groenonderhoud : Provinciehuis / G-blok / H-blok - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Provinciehuis / G-blok / H-blok
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat het uitvoeren van het gewone groenonderhoud en beperkte groenaanlegwerken zoals opgenomen in hoofdstuk 11 van het standaardbestek 250.
Ze vinden plaats rond het Provinciehuis aan de Universiteitslaan (Deel 1) en rond de gebouwen gelegen aan de Willekensmolenstraat in Hasselt (Deel 2).
Een afzonderlijk deel 3 is opgenomen voor werken op speciaal dienstbevel.
Deze opdracht loopt gedurende 1 jaar (2016-2017) en is 2 maal verlengbaar,
na uitdrukkelijke goedkeuring van de deputatie.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De inschrijver is vrijgesteld van het bijvoegen van een RSZ-attest bij zijn offerte omdat de aanbestedende overheid via elektronische middelen toegang heeft tot de inlichtingen en documenten die haar toelaten de persoonlijke situatie van de inschrijver na te gaan.
Bedraagt de schuld aan bijdrage meer dan 3 000 euro, dan wordt de inschrijver verzocht bij zijn offerte alle inlichtingen te voegen betreffende de eventuele schuldvorderingen zoals bedoeld in art. 62, §1 in fine van het koninklijk besluit van 2011-07-15.
Indien evenwel de inschrijver personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, voegt hij bij zijn offerte een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Onderstaande bewijzen worden door de aanbestedende overheid zelf opgezocht via de officiële kruispuntbank (DIGIFLOW) en moeten niet bijgevoegd worden:
A. Een attest van niet-faillissement, afgeleverd door de Rechtbank van Koophandel, waaruit blijkt dat de inschrijver geen aangifte heeft gedaan van faillissement of geen gerechtelijk akkoord aangevraagd heeft of niet in staat van faillissement, vereffening of een gelijkaardige situatie verkeert;
B. Een attest, afgeleverd door de Federale Overheidsdienst Financiën, waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de fiscale verplichtingen (belastingen).
C. Een RSZ-attest waaruit blijkt dat de kandidaat-inschrijver voldoet aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid en bestaanszekerheid.
De inschrijver heeft voor de toepassing van voorgaande bepaling aan de voorschriften voldaan, indien hij volgens zijn rekening, die ten laatste daags voor de opening van de offertes is opgemaakt:
1. Aan de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid al de vereiste aangiften heeft toegezonden, tot en met die welke slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal ten opzichte van de dag van de opening van de offertes, en
2. Op deze aangiften geen verschuldigde bijdragen van meer dan 3.000 EUR moet vereffenen, tenzij hij voor die schuld uitstel van betaling heeft verkregen waarvan hij de termijnen strikt in acht neemt.
Zelfs wanneer de schuld aan bijdragen groter is dan 3.000 EUR , wordt de offerte niet als onregelmatig beschouwd indien de inschrijver, alvorens de beslissing tot het gunnen van de opdracht wordt genomen, aantoont dat hij, de dag waarop het attest zijn toestand bepaalt, op een aanbestedende overheid in de zin van artikel 4, § 1 en § 2, 1° tot 8° en 10°, van de wet of op een overheidsbedrijf in de zin van artikel 26 van die wet, één of meer schuldvorderingen bezit die zeker, opeisbaar en vrij van elke verbintenis tegenover derden zijn en waarvan het bedrag op 3.000 EUR na, ten minste gelijk is aan de bijdragen waarvoor hij met de betaling achterstaat.
Buitenlandse inschrijvers:
Buitenlandse inschrijvers dienen wel de nodige bewijsstukken voor te leggen.
De buitenlandse inschrijver dient bij zijn inschrijving een attest (ev. attesten) te voegen, overeenkomstig artikelen van het Belgisch KB van 14 januari 2013, uitgaande van de bevoegde overheid van het land waar de maatschappelijke zetel gevestigd is.
* * Een passende bankverklaring dient opgesteld te worden overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* attest niet-faillissement
* btw-attest
* RSZ-attest
* Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële toestand blijkt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
* referentielijst
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 75
Criterium 2: PLAN VAN AANPAK, Weging: 25
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/5/2016 - 15:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Bestek en plannen zijn gratis te verkrijgen bij Provincie Limburg, centrale aankoopdienst (CAD).
mail : werner.putzeys@telenet.be
telefoon : 011 23 79 55 (Werner Putzeys)
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
30/5/2016 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
30/5/2016 - 14:00
Plaats: Provinciehuis - CAD - lokaal D 2.10
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
De inschrijver dient zich, vóóraleer zijn prijsbieding in te dienen, uitdrukkelijk ter plaatse te begeven
teneinde de aard en de omvang van de werken correct te kunnen inschatten en teneinde een evaluatie
te doen van de bestaande toestand van het gebouw en het terrein, van de stand der werken, van de
moeilijkheidsgraad, de toevoeropeningen ten behoeve van zijn materiaal, de toegangswegen, enz.
Hij wordt verondersteld hiermee rekening gehouden te hebben in zijn inschrijving. Eventuele
meerwerken worden achteraf niet aanvaard.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 2/5/2016