KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Scholengroep Kempen
Grote Markt 52, BE-2300 Turnhout
Contact: De heer Rudy Laermans
Tel: +32 14471066 Fax: +32 14471065 E-mail: rudylaermans@sgrkempen.be
Internet adres(sen): www.scholengroepkempen.be
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Managementcontract voor de dagelijkse schoonmaak van de gebouwen van Scholengroep Kempen
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Scholengroep Kempen is de overkoepelende organisatie van de GO! scholen in de Kempen en van CLB Kempen en voor de kinderdagverblijven van de VZW Dol-Fijn.
In een 40-tal scholen biedt zij aan meer dan 7.000 studenten/cursisten een waaier van opleidingen. (basisscholen, secundaire scholen, CVO's en de CLB administraties).
Scholengroep Kempen zoekt een partner die de dagelijkse schoonmaak organiseert van de gebouwen van Scholengroep Kempen en van de VZW Dol-Fijn.
Dit gebeurt conform de technische bepalingen die beschreven zijn in hoofdstuk III van dit lastenboek. De personeelsleden blijven in dienst van Scholengroep Kempen. Het is de bedoeling dat ze opgeleid, begeleid en gecoacht worden door de opdrachnemer.
Ook de aanwervingen en vervangingen van de schoonmaak(st)ers gebeuren door de opdrachtnemer in naam van Scholengroep Kempen.
De opdrachtnemer levert ook de nodige onderhoudsproducten.
De opdrachtnemer geeft in de inventaris een globaal bedrag op van de jaarlijkse kost van de onderhoudsproducten voor alle scholen/campussen van Scholengroep Kempen en voor de kinderdagverblijven van de VZW Dol-Fijn.
De looptijd van de opdracht is 48 maanden. Begindatum van de diensten : 1 september 2016. Voorziene einddatum van de diensten : 31 augustus 2020.
De overeenkomst kan door beide partijen jaarlijks opgezegd worden met een aangetekend schrijven mits in achtname van een opzegperiode van 6 maanden. De opzeg moet in dit geval gebeuren voor 1 maart van het desbetreffende jaar. Mits tijdige opzegging per aangetekend schrijven, heeft de partij die wordt opgezegd geen recht op enige schade- of opzegvergoeding
Plaats van uitvoering : alle scholen en campussen van Scholengroep Kempen en alle kinderdagverblijven van de VZW Dol-Fijn.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.2. INFORMATIE OVER ONVOLLEDIGE GUNNINGSPROCEDURE:
De opdracht is niet gegund.
De opdracht wordt wellicht opnieuw aangekondigd.
VI.4. OVERIGE NADERE INLICHTINGEN:
BESLISSING CONFORM ARTIKEL 4.9 WET 17 JUNI 2013
OVERHEIDSOPDRACHT VOOR DIENSTEN
MET ALS VOORWERP:
"MANAGEMENTCONTRACT VOOR DE DAGELIJKSE SCHOONMAAK VAN DE GEBOUWEN VAN SCHOLENGROEP KEMPEN"
Bijzonder bestek 2016/01
Scholengroep Kempen
Raad van Bestuur
Gemotiveerde beslissing tot intrekking van
de beslissing van 23/02/2016
Gelet op:
1. Wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen.
2. Koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
3. Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.
4. Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.
5. Het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming (ARAB), Welzijnswet en Codex over het welzijn op het werk.
6. Wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Gelet op de beslissing van de Raad van Bestuur van de Scholengroep Kempen
d.d. 23/02/2016 tot goedkeuring van het bijzonder bestek van voormelde overheidsopdracht.
Overwegende dat het bijzonder bestek vier gunningscriteria in acht neemt, waarbij enerzijds een gunningscriterium betreffende onderhoudsproducten en anderzijds drie gunningscriteria betreffende dienstverlening (diverse kosten, beheersvergoeding, kost executive contractor).
Overwegende dat het hanteren van drie verschillende gunningscriteria voor dienstverlening, met verschillende gewichten, een objectieve vergelijking van de prijs van de dienstverlening onmogelijk maakt.
Overwegende dat de Raad het voornemen heeft de procedure opnieuw op te starten, aan de hand van een nieuw bijzonder bestek, waarbij de gunningscriteria duidelijker worden verwoord en een objectieve en relevante vergelijking mogelijk maken.
Overwegende dat een administratieve rechtshandeling die geen rechten verleent, steeds kan worden ingetrokken.
Zodat de Raad van Bestuur de beslissing van 23/02/2016, houdende de goedkeuring van het bijzonder bestek, intrekt.
Besluit
De beslissing van 23/02/2016 wordt ingetrokken.
Turnhout, 26 april 2016
Namens de Raad van bestuur,
Ludo Van de Poel
Algemeen Directeur Scholengroep Kempen
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/04/2016