AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
stad Kortrijk
Grote Markt 54, BE-8500 Kortrijk
Contact: De heer Bart Timmerman
Tel: +32 56278225 E-mail: bart.timmerman@kortrijk.be
Internet adres(sen): www.kortrijk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Kortrijk Weide - aanleg openbaar domein
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Kortrijk Weide
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Het betreft een opdracht voor de aanleg van een parking/evenementenplein en van een ecologisch stadspark. De werken omvatten hoofdzakelijk wat volgt:
- Opbreken van verhardingen, lijnvormige elementen, buizen, .
- Opbreken van constructies
- Opkuisen van de site
- Grondwerken in uitgraving en ophoging
- Fijne grondwerken ikv groenaanleg
- Afvoer van vervuilde grond
- Aanleggen van rijbaanverharding in beton
- Aanleggen van verhardingen in betonstraatstenen
- Aanleggen van riolering
- Uitvoeren van een doorpersing
- Bouwen van een regenwaterbekken
- Leveren en plaatsen van keerelementen
- Leveren en plaatsen van diverse elementen in architectonisch beton
- Aanleg openbare verlichting, evenemtenkasten, camera's
- Leveren en plaatsen van wachtbuizen, trekputten en kabels
- Leveren en plaatsen van waterleidingen
- Uitvoeren van betonnen lijnvormige elementen
- Aanleg van een buffervijver
- Aanleg van een park
- Signalisatie van de werken
- Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
- Bouwen van een fietsenstalling - optioneel
- Bouwen van een paviljoen - optioneel
- Groenaanleg
- Groenonderhoud gedurende de waarborgperiode
Aandacht :
De aandacht van de inschrijver wordt onder meer gevestigd op volgende punten:
Binnen het projectgebied of in de onmiddelijke buurt zijn er momenteel een aantal projecten in uitvoering en staan er nog een aantal in de steigers:
o bouw van een Centrum voor Volwassenen Onderwijs
o bouw van een nieuwe fuifzaal
o bouw van een zwembad
o Aanleg van nutsleidingen tbv de verschillende projecten
o Aanleg van een warmtenet
o renovatie van de loods NMBS
o Aanleg van de stationsomgeving van Kortrijk
o Bouw van de nieuwe campus HOWEST
o Saneringswerkzaamheden op de site
De coördinatie van de werken met de andere aannemers en de andere partijen maakt een wezenlijk deel uit van deze opdracht. De aannemer dient hier bij zijn prijsopbouw rekening mee te houden.
Er is een bodemverontreiniging aanwezig op de site. Een deel van de uitgravingen zal onder begeleiding van een erkend bodemsaneringsdeskundige moeten gebeuren.
Het functioneren van de gebouwen en organisaties op de bestaande site moet ten al-len tijde gegarandeerd worden. Tranzit (fuifzaal) en CVO dient ten allen tijde be-reikbaar te blijven tijdens de werken voor gebruikers, toelveranciers en hulpdien-sten.
Door op onderhavig werk in te schrijven, verklaart de inschrijver ter plaatse te zijn geweest om zich te vergewissen van de actuele toestand van de site. Het plan bestaande toestand, deel uitmakend van dit bestek, kan afwijken van de huidige reële situatie. Dit gezien de continue wijzigingen ten gevolge reeds uitge-voerde of in uitvoering zijnde bouwwerken.
Het plan bestaande toestand is slechts een momentopname. Bij inschrijver kan zich hierop niet verhalen bij foute inschat-ting van de huidige situatie.
In het bijzonder, dient extra aandacht te worden besteed aan een secure uitvoering van de groenaanleg. Deze maakt een wezenlijk deel uit van de opdracht.
In het bestek zijn een aantal posten als optioneel opgenomen (oa., aanleg paviljoen, aanleg fietsenberging, vlonder aan Leie. ). De aanbestende overheid behoudt het recht om tijdens uitvoering al dan niet deze optionele posten aan te wenden. De in-schrijver heeft geen recht op enige vergoeding bij het niet aanwenden van deze posten. De inschrijver dient hiermee rekening
te houden in zijn globale prijszetting.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 43 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996 betreffende de overheidsopdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten en de concessies voor openbare werken.
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst met de bezetting en de studie- en beroepskwalificaties van al het tewerkgesteld personeel of in onderaanneming, een volledig gedetailleerde beschrijving, inbegrepen organigram van het bedrijf (organisatie) met inbegrip van de infrastructuur en de technische middelen, mogelijkheden en bijzondere vaardigheden om de opdracht naar behoren en kwaliteitsvol te kunnen uitvoeren.
Vereiste erkenning: De vereiste klasse is 8
De vereiste categorie of ondercategorie : E of C
Vereiste erkenning voor het deel van de parkaanleg G3, klasse minimum 3 of hoger
Vereiste erkenning voor de bouwwerken E2, klasse 2 of hoger.
Indien de inschrijver niet beschikt over een erkenning in de categorie E2 klasse 1 moet deze verplicht beroep doen op een onderaannemer die een erkenning bezit met een minimum klasse 1 voor de delen fietsenstalling en paviljoen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 1/6/2016 - 09:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: bestek en plannen
De invulformulieren en bestek kunnen gratis digitaal bekomen worden via de website e-notification (https://enot.publicprocurement.be).
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
2/6/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
2/6/2016 - 10:00
Plaats: Team Planning&Openbaar Domein, Grote Markt 54 te 8500 Kortrijk
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/4/2016