AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeentebestuur Kontich
Gemeenteplein 1, BE-2550 Kontich
Contact: De heer Bart Ghysels
Tel: +32 34519283 Fax: +32 34519296 E-mail: bart.ghysels@kontich.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Renovatie van Landuis Altena en Tussenzone naar Kapel
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Altena landhuis en tussenzone Kapel, Antwerpsesteenweg 79 te 2550 Kontich
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
3.1. Voorwerp van de opdracht
Renovatie van het landhuis Altena en de tussenzone naar de kapel te Kontich. Deze opdracht is een opdracht voor werken in de zin van art. 3, 2° van de Wet overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006.
3.2. Partijen
3.2.1. Aanbestedende overheid
1. Deze opdracht wordt uitgeschreven door de Gemeente Kontich:
Gemeente Kontich
Gemeenteplein 1
B-2550 Kontich
Alle briefwisseling m.b.t. deze opdracht moet naar die entiteit worden gestuurd, behoudens toepassing van punt 2 hierna.
2. Ieder deurwaardersexploot bestemd voor de aanbestedende overheid moet worden betekend aan de Gemeente Kontich. Het is daarbij onverschillig of het gaat om de betekening van een dagvaarding, gerechtelijke uitspraak, overdracht van schuldvordering of een ander exploot.
Hetzelfde adres geldt ook voor de aangetekende brief waarbij een schuldvordering wordt overgedragen of inpandgegeven.
3.2.2. Ontwerper
De architect gelast met het ontwerp en de controle op de uitvoering betreft:
ONO multiprofessionele architectenvennootschap bvba
De Keyserlei 58-60 bus 10
B-2018 Antwerpen
tel. +32 3 2560067
kristin@ono-architectuur.be
3.2.3. Veiligheidscoördinator
De door de ontwerper aangestelde coödinator betreft:
Vizum
Rembert Dodoenstraat 114
B-2800 Mechelen
3.2.4. EPB-Verslaggever/Energiedeskundige
De door de aanbestedende overheid aangestelde verslaggever betreft:
Creatuur
Liezele-dorp 50
B-2870 Puurs
T +32 3 294 65 70 - info@creatuurconsult.be
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 1469145.82 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1.1.1. Toegangsrecht (art. 61, 62 en 64 KB Plaatsing)
Door deel te nemen aan de gunningsprocedure verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de hierna vermelde uitsluitingsgevallen.
Vooraleer over te gaan tot de gunningsbeslissing zal de aanbestedende overheid de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord nagaan van de inschrijver die het best geklasseerd is. Hiertoe zal de aanbestedende overheid aan de betrokken inschrijver de vereiste attesten en documenten opvragen die hij tegen de door de aanbestedende overheid bepaalde datum/termijn moet indienen. Indien er naar aanleiding van deze controle van de persoonlijke toestand wordt vastgesteld dat de impliciete verklaring op eer niet strookt met de persoonlijke situatie van de inschrijver hetzij de vereiste attesten en documenten niet tijdig werden ingediend, kan hij van de opdracht worden uitgesloten.
Eerste uitsluitingscriterium - bijdragen voor de sociale zekerheid
Voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders vraagt de aanbestedende overheid het RSZ-attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid via elektronische weg op. Voor de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de europese unie tewerkstelt en dat niet beoogd is door voorgaande bepaling geldt een attest van de bevoegde overheid waarin wordt bevestigd dat voldaan is aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
Indien het tewerkgesteld personeel beide categorieën omvat zijn beide bepalingen toepasselijk.
Tweede uitsluitingscriterium - faillissement
De inschrijver mag niet in één van de volgende gevallen verkeren:
1° staat van faillissement of van vereffening, werkzaamheden hebben gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaan, of in een vergelijkbare toestand verkeren als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale reglementeringen;
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest van niet- faillissement via elektronische weg op.
Voor de buitenlandse inschrijver geldt een document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst.
Derde uitsluitingscriterium - belastingen
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de belastingen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen via electronische weg op.
Voor de buitenlandse inschrijver geldt een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Vierde uitsluitingscriterium - deelname criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld
Hiertoe geldt een gedagtekende en ondertekende verklaring op eer waarin de inschrijver stelt niet te zijn veroordeeld voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
nihil
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1.1.2. Kwalitatieve selectie (art. 67, 68 en 72 KB Plaatsing)
In tegenstelling met de uitlsuitingscriteria hierboven vermeld, dient het offerteformulier vergezeld te zijn van volgende stukken:
1. Referentieprojecten:
Een lijst van minstens 2 projectreferenties van gelijkwaardige gebouwen met een minimum aannemingswaarde van 1.200.000,00 EUR excl. btw die de afgelopen vijf jaar werden uitgevoerd, telkens vergezeld van een door de respectievelijke bouwheer ondertekend attest, welke aantoont dat de respectievelijke werken naar behoren zijn uitgevoerd.
Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon of vennootschap is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend.
Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden opgeleverd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht.
2. Vereiste erkenning van aannemers:
Op basis van de raming van de werken dient de inschrijver overeenkomstig de wet van 20 maart 1991 en het KB van 26 september 1991 over hierna vermelde erkenning te beschikken.
Categorie: D
Klasse: 5
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 24/5/2016 - 11:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 146.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
papieren versie aanvragen via ono@ono-architectuur.be per mail - kostprijs 146 euro of digitaal op link publicatie
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
24/5/2016 - 11:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
24/5/2016 - 11:30
Plaats: gemeentehuis, gemeenteplein 1 te 2550 Kontich - tweede verdieping Collegezaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
De aannemer is verplicht de bouwplaats te bezoeken eer een offerte in te dienen.
Door het feit dat hij zijn offerte indient, erkent de inschrijver dat hij ter plaatse is geweest en zich op de hoogte heeft gesteld van de bestaande toestand van de bouwplaats, de ligging, de omgeving en de toegangswegen. De inschrijver wordt dientengevolge geacht zich volledig rekenschap te hebben gegeven van de omvang der aanneming en de moeilijkheidsgraad van de uit te voeren werken, m.b.t. :
- de algemene coördinatie van de werken;
- de inrichting van de bouwplaats;
- de gemeentelijke voorschriften en nutsleidingen;
- de noodzakelijke veiligheidsvoorzieningen op de werf;
- de mogelijkheden tot de aanvoer en het stockeren van bouwmaterialen;
- het plaatsen van stellingen;
- de opstelling van aangepast materieel (graafmachines, kranen, .);
- de eventuele voorafgaande sloopwerken;
- de gebeurlijke aanbouw tegen en de bijhorende afwerkingen van scheidingsmuren of bestaande constructies, .
Hij zal zich bijgevolg tijdens de uitvoering van de opdracht niet kunnen beroepen op zijn onwetendheid dienaangaande.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/4/2016