Spectrum Collectief Bvba

OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING: Restauratie van het beschermde Goynaut orgel in de Onze-Lieve-Vrouw van Troost kerk te Vilvoorde.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
SPECTRUM collectief bvba
Hefveldstraat 13, BE-3500 Hasselt
Contact: Jos Roux
Tel: +32 11234642 E-mail: info@spectrum.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=233348
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING: Restauratie van het beschermde Goynaut orgel in de Onze-Lieve-Vrouw van Troost kerk te Vilvoorde
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Leuvense straat (zonder nummer), 1800 Vilvoorde
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratie van het beschermde Goynaut orgel in de Onze-Lieve-Vrouw van Troost kerk te Vilvoorde
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 164422.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in toestand van uitsluiting te bevinden
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- niet in staat verkeren van faillissement of vereffening
- in orde zijn met de sociale zekerheid
- in orde zijn met betaling belastingen
Bewijzen dienen afgeleverd via een recent getuigschrift uitgereikt door de bevoegde instanties
OF
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkopeing, fraude of het witwassen van geld;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Het besluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2001 houdende de vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten met betrekking tot
? de selectiecriteria:
Artikel 25:
Onverminderd de bepalingen van artikel 3 § 3, gebeurt de selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden
inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding
van de restauratiewerkzaamheden op basis van de volgende criteria :
1° kwalificaties :
a) studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
b) beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften
van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten :
a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
3° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.
? de gunningcriteria: artikels 26, 27 en 28
Artikel 26:
§ 1. De aanbestedende overheid gunt de restauratiewerkzaamheden bij beperkte
aanbesteding met naleving van de regels van bekendmaking,
? de bescherming van het vakmanschap:
Artikel 30:
§ 1: De uitvoerder moet minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel uitvoeren. De premie kan niet worden toegekend als aan deze bepaling niet is voldaan. Van dat percentage kan afgeweken worden naargelang van de aard van de restauratiewerkzaamheden of ten behoeve van de coördinatie van de restauratiewerkzaamheden.
Deze afwijking wordt voorgesteld door de ontwerper en moet vooraf goedgekeurd worden door de Vlaamse Regering.
§ 2: Onder gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden worden begrepen:
1° orgels, beiaarden, torenuurwerken, luiklokken
2° historische instrumenten
3° beeldhouwwerken (hout en steen), grafstenen
4° panelen, schilderijen, muurschilderingen
5° muurbekledingen, textiel
6° bomen, historische tuinen
7° meubilair, lambriseringen, tuin- en straatmeubilair
8° heraldische wapens en symbolen
9° glasramen
10° smeedwerk
11° archeologisch bodemonderzoek
12° industrieel-archeologische instrumenten, machines en objecten
13° en andere cultuurgoederen die integrerend deel uitmaken van een monument,
inzonderheid de bijhorende uitrusting en de decoratieve elementen
§ 3: In geval van onderaanneming voor de gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden, vermeld in § 2, moet de uitvoerder per specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven en de garantie geven dat met één ervan gewerkt zal worden. Deze onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot referenties en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders. Van dat aantal kan afgeweken worden naargelang van de aard van de restauratiewerkzaamheden of ten behoeve van de coördinatie van de restauratiewerkzaamheden. Deze afwijking wordt voorgesteld door de ontwerper en moet vooraf goedgekeurd worden door de Vlaamse Regering.
§ 4: Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer drie nieuwe onderaannemers op. Zij moeten eveneens beantwoorden aan de in artikel 25 vermelde selectiecriteria. De aanbestedende overheid beslist over de aanvaarding van de onderaannemers.
Artikel 31:
§ 1: Overeenkomstig dit artikel moet de uitvoerder van de restauratiewerkzaamheden:
a) een register bijhouden van de restauratiewerkzaamheden die hij door onderaannemers laat uitvoeren
b) de uitvoerder die in strijd met de bepalingen van dit besluit, inzonderheid artikel 31, § 1, a, meer dan de helft van de restauratiewerkzaamheden waarvoor de
restauratiepremie is toegekend door onderaannemers laat uitvoeren, afziet van
de betaling van één derde van het bedrag dat deze helft overtreft
c) de uitvoerder die geen register van de door de onderaannemers uitgevoerde
restauratiewerkzaamheden bijhoudt, geacht wordt de restauratiewerkzaamheden volledig te hebben laten uitvoeren door onderaannemers en afziet van de betaling van één derde van de kostprijs van de helft (of één zesde) van de restauratiewerkzaamheden.
§ 2: De ingevolge de bepalingen van § 1 eventueel teveel betaalde bedragen (voorschotten en/of saldo) moeten terugbetaald worden aan de Vlaamse Regering, die na inhouding van het eigen aandeel ze zal uitkeren aan de rechthebbende overheden in verhouding tot de door elk van hen toegekende bedragen.
_________________________________________________________________________________
Bovenvermelde wetgeving wordt aangevuld met specifieke Technische bekwaamheid voor onderhavig dossier:
a- Een afschrift van het bewijs van erkenning:
De vereiste erkenning op basis van de raming dd. juni 2010 (164.422,00euro excl. BTW) is:
(Onder)categorie: D23
Klasse: 2
b- Verklaring betreffende de gemiddelde personeelsbezetting gedurende de laatste 2 jaren, gestaafd door een verklaring van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid.
c- studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het
ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de
restauratiewerkzaamheden;
d- Beroepskwalificaties en -ervaring van de aannemer-restaurateur en zijn medewerkers. De aannemer/restaurateur verklaart of hij al dan niet beschikt over een eigen intonateur en een eigen pijpenmaker.
e- Indien de aannemer/restaurateur niet beschikt over een eigen intonateur en/of pijpenmaker, vermeldt hij in zijn kandidatuur de specialist(en)/onderaannemer(s) waarop hij voor deze werken beroep zal doen. Hij zal bij zijn kandidatuur de attesten van erkenning en registratie voegen van de vermelde specialist(en)/ onderaannemer(s), evenals een referentielijst van gelijkaardige werken uitgevoerd door de specialist(en)/onderaannemer(s), en (in het geval van een pijpenmaker) het feit of deze al dan niet beschikt over een eigen pijpenmakerij.
f- De aannemer/restaurateur vermeldt in zijn kandidatuur alle overige onderaannemers waarop hij bij uitvoering van de werken beroep zal doen.
g- Een verklaring betreffende het atelier van de aannemer die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer en de onderaannemer zullen beschikken voor de uitvoering van het werk. Adres van dit atelier vermelden.
De inschrijver beschikt over een eigen pijpenmakerij en verklaart dit.
De inschrijver beschikt over een eigen meubelmakerij en verklaart dit.
h- Referenties :
 lijst van uitgevoerde orgelrestauraties verricht gedurende de laatste 3 jaar met de melding van bedrag, data, plaats van uitvoering en opdrachtgever;
 lijst van uitgevoerde restauraties van als monument beschermde orgels, meer specifiek van orgels van de 18de eeuw, met de melding van bedrag, data, plaats van uitvoering en opdrachtgever.
Klasse: Klasse 2, Categorie: D23
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/05/2016 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 20/05/2016 - 16:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Oproep tot kandidatuurstelling, zie artikels:
- IV.3.4
- IV.3.5
De geselecteerde/niet-geselecteerde kandidatuurstellingen worden op 27/05/2016 verwittigd door de opdrachtgever (de ongeschoeide Karmelitessen vzw). Waarna de datum voor het indien van de offertes zal worden bekend gemaakt. Zie art. IV.3.5.
De geselecteerde kandidaten kunnen hierna het aanbestedingsdossier ontvangen.
De kandidatuurstellingen dienen te worden ingediend bij:
SPECTRUM collectief bvba
Hefveldstraat 13, 3500 Hasselt
011 23 46 42
info@spectrum.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/04/2016

Annonces similaires du BDA :