AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Politiezone Damme/Knokke-Heist
Van Steenestraat 10, BE-8300 Knokke-Heist
Contact: Mevrouw Kim DEMEESTER
Tel: +32 50619573 Fax: +32 50619500 E-mail: financien@politie5446.be
Internet adres(sen): www.politieknokkeheist.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Leveren en plaatsen van een camerabewakingssysteem op het openbaar domein in de Politiezone Damme/Knokke-Heist
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Politiezone Damme/Knokke-Heist, Van Steenestraat 10 te 8300 Knokke-Heist
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De politiezone Damme/Knokke-Heist wenst een overheidsopdracht uit te schrijven voor de uitvoering van haar cameraproject, waarvan de studie werd uitgevoerd in Q1 en Q2 van 2015.
De opdracht behelst in concreto de volgende projectonderdelen:
FASE 01 - de noodzakelijke fase | uitvoering 2016: het optimaliseren van de bestaande camera's en het vernieuwen van het camerabeheerssysteem VMS;
FASE 02 - de quick wins | uitvoering 2016: het introduceren van een verplaatsbare cameratoepassing: verplaatsbare tijdelijke vaste camera - unit (optioneel);
FASE 03 - de aanbevolen fase | uitvoering 2016: het uitbreiden van het CCTV-netwerk met een aantal missing links in het algemeen cameratoezicht op de toeristische as (T-as) voor de lokale politie;
FASE 04 - horizon 2020 | uitvoering 2018-2020: het verder uitbreiden in een mini/midi/maxi-uitvoering van het algemeen cameratoezicht, waarbij de maxi-uitvoering over de looptijd van de huidige legislatuur wordt getild (optioneel).
Fase 04 is onder voorbehoud van uitvoering (optioneel), en zal indien de optie gelicht wordt omwille van de specificiteit van de opdracht aan dezelfde opdrachtnemer worden toegewezen;
Opmerking:
In Fase 04 (optioneel) zijn ook opgenomen voor toekomstige cameratoepassingen (andere dan het 'algemeen cameratoezicht') die onderdeel uitmaken van Fase 04:
- de levering en plaatsing van camerapalen;
- de levering en plaatsing van voetpadkasten;
- het leveren, plaatsen en in dienst stellen van netwerkconnecties;
- het voorzien van spanning (Synergridpunt / zekering).
De opdrachtgever kan mede omwille van het streven naar uniformiteit van de materialen aan de opdrachtnemer van dit bestek de uitvoering van bovenvermelde opdrachten toewijzen.
Voor de technische details verwijzen wij u naar "deel IV - Technische bepalingen" van dit bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een verklaring op erewoord dat de kandidaat inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VOEGT DE KANDIDAAT INSCHRIJVER EEN 'VERKLARING OP EER' TOE AAN ZIJN/HAAR OFFERTE VOLGENS MODEL IN BIJLAGE C VAN HET BESTEK.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
*Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011 (formulier in van het bestek BIJLAGE H)
OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VOEGT DE KANDIDAAT INSCHRIJVER HET GEVRAAGDE DOCUMENT TOE AAN ZIJN/HAAR OFFERTE.
*Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011 (formulier in van het bestek BIJLAGE H)
OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VOEGT DE KANDIDAAT INSCHRIJVER HET GEVRAAGDE DOCUMENT TOE AAN ZIJN/HAAR OFFERTE.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Gelet op de technische specificiteit van de opdracht, is het belangrijk dat de kandidaat inschrijver recente ervaring kan aantonen op het vlak van cameraprojecten in het openbaar domein.
Teneinde deze ervaring te staven, dienen de inschrijvers bij hun inschrijving volgende documenten te voegen.
(a) een referentielijst van de realisaties van vergelijkbare cameraprojecten in opdracht van Politie of lokale besturen in de laatste vijf jaar, waaruit moet blijken dat de kandidaat inschrijver ervaring heeft met het leveren, plaatsen en in dienst stellen van een camerabewakingsnetwerk op publiek domein;
de referentielijst omvat minimaal volgende informatie: contactgegevens van de opdrachtgever, de aard van het project, korte omschrijving project (inclusief aantal camera's en projectspecificaties), uitvoeringsperiode, het investeringsbedrag;
(b) voor minimum 2 van de opgegeven cameraprojecten wordt tevens het attest van goede uitvoering, afgeleverd door de respectievelijke opdrachtgever, gevraagd;
(c) een organogram met het voor deze opdracht in te zetten personeel;
(d) de CV van de projectleider met aanduiding van zijn/haar beroepskwalificaties en ervaring/referenties bij gelijkaardige of - waardige opdrachten;
(e) de CV van de netwerkspecialist met aanduiding van ervaring en referenties van de gelijkaardige of gelijkwaardige opdrachten; tevens zijn/haar competenties op het gebied van spectrumanalyse;
(f) de CV van de specialist systeembeheer met aanduiding van ervaring en referenties van de gelijkaardige of gelijkwaardige opdrachten; zijn/haar attest van opleiding systeemadministrator van het aangeboden beheerssysteem;
(g) de CV's van het uitvoerend personeel, met aanduiding van ervaring en uitvoering van de gelijkaardige of - waardige opdrachten;
Consequenties voor de uitvoering van de opdracht:
De aandacht van de kandidaat inschrijvers wordt gevestigd op het feit dat het voorstel betreffende de in te zetten personeelsleden bindend wordt bij het sluiten van de opdracht. De dienstverlener verbindt zich ertoe alle onderdelen van de dienstopdracht te laten uitvoeren door de in de offerte genoemde personeelsleden. De dienstverlener kan deze in uitvoering slechts vervangen door derden (anderen dan opgegeven in de offerte) indien hij aantoont dat deze derden over dezelfde competenties beschikken als de in de offerte voorgestelde personen voor zover de aanbestedende overheid schriftelijk en voorafgaandelijk met de vervanging heeft ingestemd.
OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VOEGT DE KANDIDAAT INSCHRIJVER DE GEVRAAGDE DOCUMENTEN TOE AAN ZIJN/HAAR OFFERTE.
De weerhouden inschrijvers zullen deelnemen aan een proof of concept.
Verbintenissen bij deelname :
Deelname aan de inschrijving houdt in dat de inschrijvers zich bereid verklaart tot deelname aan een proof of concept (beschrijving in deel VI Proefopstelling - Proof of Concept).
OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VOEGT DE AANNEMER VERKLARING VOLGENS MODEL IN BIJLAGE G VAN HET BESTEK IN.
* Gelet op de technische specificiteit van de opdracht, is het belangrijk dat de kandidaat inschrijver recente ervaring kan aantonen op het vlak van cameraprojecten in het openbaar domein.
Teneinde deze ervaring te staven, dienen de inschrijvers bij hun inschrijving volgende documenten te voegen.
(a) een referentielijst van de realisaties van vergelijkbare cameraprojecten in opdracht van Politie of lokale besturen in de laatste vijf jaar, waaruit moet blijken dat de kandidaat inschrijver ervaring heeft met het leveren, plaatsen en in dienst stellen van een camerabewakingsnetwerk op publiek domein;
de referentielijst omvat minimaal volgende informatie: contactgegevens van de opdrachtgever, de aard van het project, korte omschrijving project (inclusief aantal camera's en projectspecificaties), uitvoeringsperiode, het investeringsbedrag;
(b) voor minimum 2 van de opgegeven cameraprojecten wordt tevens het attest van goede uitvoering, afgeleverd door de respectievelijke opdrachtgever, gevraagd;
(c) een organogram met het voor deze opdracht in te zetten personeel;
(d) de CV van de projectleider met aanduiding van zijn/haar beroepskwalificaties en ervaring/referenties bij gelijkaardige of - waardige opdrachten;
(e) de CV van de netwerkspecialist met aanduiding van ervaring en referenties van de gelijkaardige of gelijkwaardige opdrachten; tevens zijn/haar competenties op het gebied van spectrumanalyse;
(f) de CV van de specialist systeembeheer met aanduiding van ervaring en referenties van de gelijkaardige of gelijkwaardige opdrachten; zijn/haar attest van opleiding systeemadministrator van het aangeboden beheerssysteem;
(g) de CV's van het uitvoerend personeel, met aanduiding van ervaring en uitvoering van de gelijkaardige of - waardige opdrachten;
Consequenties voor de uitvoering van de opdracht:
De aandacht van de kandidaat inschrijvers wordt gevestigd op het feit dat het voorstel betreffende de in te zetten personeelsleden bindend wordt bij het sluiten van de opdracht. De dienstverlener verbindt zich ertoe alle onderdelen van de dienstopdracht te laten uitvoeren door de in de offerte genoemde personeelsleden. De dienstverlener kan deze in uitvoering slechts vervangen door derden (anderen dan opgegeven in de offerte) indien hij aantoont dat deze derden over dezelfde competenties beschikken als de in de offerte voorgestelde personen voor zover de aanbestedende overheid schriftelijk en voorafgaandelijk met de vervanging heeft ingestemd.
OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VOEGT DE KANDIDAAT INSCHRIJVER DE GEVRAAGDE DOCUMENTEN TOE AAN ZIJN/HAAR OFFERTE.
De weerhouden inschrijvers zullen deelnemen aan een proof of concept.
Verbintenissen bij deelname :
Deelname aan de inschrijving houdt in dat de inschrijvers zich bereid verklaart tot deelname aan een proof of concept (beschrijving in deel VI Proefopstelling - Proof of Concept).
OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VOEGT DE AANNEMER VERKLARING VOLGENS MODEL IN BIJLAGE G IN.
Vereiste erkenning: P1 (Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen het installeren van stroomaggregaten, alarm-toestellen tegen brand- en diefstal, telecommunicatie in en om gebouwen en voorzieningen voor gemengde t), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 40
Criterium 2: Technische oplossing, Weging: 60
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/4/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
17/5/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
17/5/2016 - 10:00
Plaats: Commissariaat PZ Damme/Knokke-Heist, Van Steenestraat 10, 8300 Knokke-Heist
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
29/04/2016 om 10.00
De kandidaat inschrijver verbindt zich tot deelname aan de verplichte infosessie/plaatsbezoek op 29 april 2016 om 10u in het politiecommissariaat, Van Steenestraat 10, 8300 Knokke-Heist waar een toelichting wordt gegeven bij het bestek.
De deelnemende kandidaat inschrijvers ontvangen een gesigneerd attest van deelname.
OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VOEGT DE KANDIDAAT INSCHRIJVER HET GESIGNEERDE ATTEST VAN DEELNAME TOE AAN ZIJN/HAAR OFFERTE VOLGENS MODEL IN BIJLAGE F VAN HET BESTEK
Informatiesessie:
29/04/2016 om 10.00
Politiezone Damme/Knokke-Heist, Van Steenestraat 10 te 8300 Knokke-Heist
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 8/4/2016