Agentschap Voor Maritieme Dienstverlening En Kust - Afdeling Kust

Onderhoud Vlaamse Stranden.


AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling Kust
Vrijhavenstraat 3 , BE-8400 Oostende
Contact: Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling Kust
ir. Kathleen Bernaert, afdelingshoofd
Tel: +32 59554211 Fax: +32 59507037 E-mail: kust@vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.afdelingkust.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=232618https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=AFD KUST-215.125-F03&userType=SUPPLIER&language=nl
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Onderhoud Vlaamse Stranden
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, plaats van levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Vlaamse Stranden
II.1.4. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhoud Vlaamse Stranden
Deze opdracht heeft tot doel het uitvoeren van onderhoudssuppleties op één of meer stranden langs de Vlaamse kust én/of de droge aanvoer van zand naar andere stranden of duinen vanuit de kusthavens.
II.2. TOTALE DEFINITIEVE WAARDE VAN DE OPDRACHT/OPDRACHTEN:
3000000.00 EUR Incl. BTW .
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
AFDELING V. GUNNING VAN EEN OPDRACHT
Opdracht nr Onderhoud Vlaamse Stranden. Perceel
V.1. Datum van de beslissing tot gunning van de opdracht: 02/02/2016
V.3. Naam en adres van de ondernemer aan wie de opdracht is gegund:
DC Industrial
Gachardstraat 88, bus 12
1050 BE Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.2. NADERE INLICHTINGEN
Bestek 16EH/15/31
Art. 76, §1 Uitvoeringstermijnen <afwijking>
De uitvoeringstermijn van de werken bedraagt minimum één kalenderjaar.
De uitvoeringstermijn van de opdracht wordt automatisch verlengd van één kalenderjaar tot en met de eerstvolgende 15 juni volgend op de berekende einddatum m.n. aanvangsdatum + één kalenderjaar (einddatum i.c. 15 juni 2017).
Deelopdrachten worden via een schriftelijk dienstbevel opgedragen. Deelopdrachten dienen aaneensluitend uitgevoerd te worden.
De strandwerken kunnen niet doorgaan tijdens het paasverlof behoudens het maken van de nodige afspraken met het (gemeente)bestuur en het verkrijgen van de benodigde schriftelijke toelatingen en kunnen nooit doorgaan tussen 15 juni en 15 september.
De eventuele aanvoer met vrachtwagens vanuit de kusthavens kan niet doorgaan tijdens alle schoolvakanties, in weekends en op feestdagen behoudens voorafgaandelijke goedkeuring.
Alle materiaal (inclusief zinker) moet binnen de 15 kalenderdagen na voltooiing van de opdracht verwijderd worden uit de projectzone behoudens schriftelijk akkoord van het bestuur.
De aannemer werkt desnoods op meerdere plaatsen tegelijk om binnen de opgelegde termijn de werken te voltooien. Gezien de aard van de opdracht kan er om geen enkele reden een termijnsverlenging toegestaan worden (bv. weersomstandigheden, toeristische activiteiten, enz.).
Deze opdracht heeft tot doel het uitvoeren van onderhoudssuppleties op één of meer stranden langs de Vlaamse kust én/of de droge aanvoer van zand naar andere stranden of duinen vanuit de kusthavens.
Het totaal bedrag van de uit te voeren werken gedurende de uitvoeringstermijn bedraagt 3.000.000,- euro inclusief BTW.
Art. 23 Gunningswijze <afwijking>
De opdracht wordt gegund ingevolge een openbare aanbesteding.
Het gegarandeerd totaal bedrag van de uit te voeren werken gedurende de uitvoeringstermijn bedraagt 3.000.000,- euro incl. BTW.
De offertes worden vergeleken op basis van de fictieve inschrijvingsprijs, zijnde een som van de verschillende indicatieve vermoedelijke hoeveelheden vermenigvuldigd met hun eenheidsprijzen en rekening houdende met het door de inschrijver op te geven toeslag- OF kortingspercentage. Dit percentage wordt toegepast op de posten 2 t.e.m. 4 (alle posten m.u.v. post 1, post 5 en post 6). Belangrijk: De toeslag/korting heeft dus enkel betrekking op de posten 2 tot en met 4 (aanvoer van zand). De eenheidsprijzen voor de posten 1((De)mobilisatie) en 5 (Transport) zijn vast.
Het toeslag- OF kortingspercentage wordt afgekondigd tijdens de openingszitting en de opdracht wordt gegund ingevolge een openbare aanbesteding op basis van de rangschikking van de fictieve inschrijvingsprijs.
Onderafdeling II Onderhandelingsprocedure
Art. 26 Herhaling van opdracht
Herhaling van de opdracht bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) wordt niet voorzien.
Art. 80 Vorm van de offerte
De aandacht van de inschrijver wordt erop gevestigd dat hij zijn offerte en zijn samenvattende opmeting moet invullen op de bij de opdrachtdocumenten gevoegde formulieren.
Op elke offerte of opmetingsstaat die op een ander document is opgemaakt, moet de inschrijver bovenaan ieder document de volgende verklaring vermelden:
" Ik ondergetekende ., verklaar te hebben nagezien dat de hierna vermelde gegevens volstrekt overeenstemmen met de vermeldingen van het bij het bestek behorende offerteformulier en opmetingsstaat en neem daarvoor de volledige verantwoordelijkheid op."
De inschrijver is verplicht gebruik te maken van e-tendering om hun offerte via elektronische middelen te verzenden. De elektronische handtekening die wordt toegevoegd kan enkel de elektronische handtekening zijn van een persoon die gemachtigd is om de firma voor de betreffende offerte te verbinden. Deze handtekenbevoegdheid moet blijken uit de statuten van de inschrijver.
Art. 81 Inhoud van de offerte
Bij het offerteformulier dienen de volgende documenten te worden gevoegd:
1) De samenvattende opmeting (zie art. 83);
2) De documenten die vereist zijn voor de selectie (zie art. 58 en volgende);
3) De documenten die vereist zijn voor de gunning;
4) De bewijzen dat de personen, die de offerte ondertekenden, statutair of bij volmacht bevoegd zijn om de bedrijven geldig in en buiten rechte te vertegenwoordigen (art. 82, §3 K.B. Plaatsing). Dit gebeurt naargelang de rechtsvorm van de bedrijven door het bijvoegen van één van de volgende documenten:
- uittreksel of kopie van de statutaire clausule i.v.m. de vertegenwoordigingsbevoegdheid en een kopie van de akte of afschrift van de notulen van de algemene vergadering, zoals verschenen in het B.S., houdende benoeming van de bestuurders;
- volmacht om het bedrijf te vertegenwoordigen of om bevoegdheid door te geven aan een ander persoon;
- voorleggen van benoemingsbesluit van zaakvoerder;
- andere documenten ter staving van de bevoegdheid;
5) Het document en de afzonderlijke prijsberekening bedoeld in art. 30, tweede lid, 1° en 2° van het K.B. van 25/01/2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, met name
1. een document dat verwijst naar het veiligheids- en gezondheidsplan en waarin de inschrijver beschrijft op welke wijze hij het bouwwerk zal uitvoeren om rekening te houden met dit veiligheids- en gezondheidsplan;
2. een afzonderlijke prijsberekening in verband met de door het veiligheids- en gezondheidsplan bepaalde preventiemaatregelen en -middelen, inbegrepen de buitengewone individuele beschermingsmaatregelen en -middelen;
Het bijvoegen van deze documenten is essentieel voor de beoordeling van de offerte.
De samenvattende opmeting wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld. De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn samenvattende opmeting. Aan dit bestand mogen geen wijzigingen worden aangebracht met uitzondering van het invullen van de grijze invulvelden. De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand. Zowel het Excel- als het pdf-bestand moeten worden opgeladen en ingediend via e-tendering. Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Art. 90, §1 Elektronische indiening offertes
De offertes moeten elektronisch worden ingediend via de e-tendering website https://eten.publicprocurement.be die de naleving waarborgt van de voorwaarden van art. 52, §1 K.B. Plaatsing.
Meer informatie kan verkregen worden op de website http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
De met elektronische middelen ingediende offertes moeten worden opgemaakt in een afdrukbaar Pdf-formaat. De maximale grootte per document is 80MB. Een te groot document kan worden opgesplitst in meerdere deeldocumenten. Het geheel van alle documenten mag evenwel niet groter zijn dan 350MB.
De samenvattende opmeting wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld. De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn samenvattende opmeting. Aan dit bestand mogen geen wijzigingen worden aangebracht met uitzondering van het invullen van de grijze invulvelden. De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand. Zowel het Excel- als het pdf-bestand moeten worden opgeladen en ingediend via e-tendering. Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf bestand aldus het enige rechtsgeldige.
U kunt als buitenlandse inschrijver de offerte en alle bijhorende documenten ondertekenen met een gekwalificeerd certificaat dat u kunt aankopen via een private actor en dat door de applicatie herkend wordt als een geldig certificaat dat geschikt is voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening ofwel met een elektronisch middel, aangekocht bij een private actor en waarvan zij zelf garanderen dat dit voldoet aan alle wettelijke voorwaarden:
- Gekwalificeerde certificaten, die geschikt zijn voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening, kunnen aangekocht worden bij private actoren. Voor meer informatie over deze private actoren, kunt u terecht op e.procurement@vlaanderen.be of +32 (0)2 553 76 57. Er dient wel te worden opgemerkt dat het enige tijd in beslag kan nemen vooraleer u de drager met uw gekwalificeerd certificaat ontvangt. Koop dus tijdig uw certificaat aan.
- Wanneer de buitenlandse inschrijver een eigen elektronisch middel gebruikt om de handtekening te plaatsen, garandeert hij zelf dat deze handtekening voldoet aan de voorwaarden van artikel 52, §1, 1° K.B. Plaatsing. Deze elektronische handtekening moet aldus conform zijn met de regels van het Europees, en het daarmee overeenstemmend nationaal, recht inzake de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat, waarbij deze handtekening werd gerealiseerd via een veilig middel voor het aanmaken van een handtekening.
Gelieve ook alle nuttige informatie over het gebruikte elektronische middel aan de offerte toe te voegen opdat de aanbestedende overheid kan nagaan of het gebruikte elektronische middel geldig is en conform is met de bepalingen in de regelgeving.
Er mag geen gebruik worden gemaakt van een dubbele elektronische zending noch van een veiligheidskopie.
VI.4. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 04/04/2016

Annonces similaires du BDA :