Cvba Waalse Krook

Lot 3 Perceel 3 'Levering en montage van alle vaste en losse inrichtingen' van het project Waalse Krook.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
CVBA WAALSE KROOK
Botermarkt 1, BE-9000 Gent
Contact: Roel Dehoorne
Tel: +32 93217280 Fax: +32 93217285 E-mail: roel.dehoorne@a-res.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=231955
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Lot 3 Perceel 3 'Levering en montage van alle vaste en losse inrichtingen' van het project Waalse Krook
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Site Waalse Krook - gebouw voor de nieuwe stadsbibliotheek en het Centrum voor Nieuwe Media
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Lot 3 Perceel 3 'Levering en montage van alle vaste en losse inrichtingen' van het project Waalse Krook.
Deze opdracht omvat tevens o.a.:
 de coördinatie- en organisatiemaatregelen (in de breedste zin van het woord) wat betreft de eigen werken en de ermee gelieerde onderdelen van de nevenopdrachtnemers (Lot1, de percelen van Lot2 en de overige percelen van Lot3).
 het opmaken van alle noodzakelijke detail- en werktekeningen, de vereiste rekennota's en overige uitvoeringsdocumenten voor de werken
 het opmaken van as-built documenten en onderhoudsinstructies voor het gedeelte "keukeninrichtingen", evenals training/opleiding van het personeel
 het onderhoud van de installaties gedurende de waarborgperiodes.
 Het aanleveren en eventueel aanpassen van alle nodige stalen / monsters zodat de bouwdirectie een gedegen beslissing kan nemen.
 Eventuele aanpassingen aan de bestaande structuren en afwerkingen (bv. Wanden, verhoogde vloer, plafond, schilderwerk, tapijt)
E.e.a. zoals verder aangegeven in het Bestek
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De inschrijver en, in het geval van een Samenwerkingsverband, elk lid van dat Samenwerkingsverband, en de Aangeduide Onderaannemers die verkeert in één van de volgende omstandigheden, kan in elk stadium van de procedure worden uitgesloten van deelname aan de Opdracht door de Aanbestedende Overheid:
1/ Bij een in kracht van gewijsde gegaan vonnis veroordeeld zijn voor deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek, voor omkoping als bedoeld in artikel 246 van het Strafwetboek, voor fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002 of voor witwassen van geld als bedoeld in artikel 3 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en het financieren van terrorisme;
2/ In staat van faillissement of van vereffening verkeren, zijn werkzaamheden hebben gestaakt of een gerechtelijk akkoord hebben bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeren als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
3/ Aangifte hebben gedaan van zijn faillissement, een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig hebben of het voorwerp zijn van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
4/ Bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld zijn voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
5/ Bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout hebben begaan, vastgesteld op elke grond die de Aanbestedende Overheid aannemelijk kan maken;
6/ Niet voldaan hebben aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid;
7/ Niet in orde zijn met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is;
8/ Zich in ernstige mate schuldig hebben gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen.
De inschrijver levert het bewijs dat hij niet in één van de voornoemde situaties verkeert door voorlegging van :
voor 1/ Verklaring op eer
voor 2/ Verklaring van de griffie van de Rechtbank van Koophandel of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst
voor 3/ Verklaring van de griffie van de Rechtbank van Koophandel of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst
voor 4/ Uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst. Indien de offerte wordt ingediend door een rechtspersoon, geldt deze vereiste voor de rechtspersoon zelf en voor de personen die volgens of krachtens de statuten het dagelijks beheer van deze rechtspersoon waarnemen.
voor 5/ Verklaring op eer
voor 6/ Een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid, tot en met diegenen die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal voor de uiterst datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of een gelijkwaardig getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land
voor 7/ Een recent attest waaruit blijkt dat de inschrijver heeft voldaan aan zijn verplichtingen inzake het betalen van Vennootschapsbelasting en BTW of een gelijkwaardig getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land
voor 8/ Verklaring op eer
De punten 4-5-8 gelden zowel voor de rechtspersoon als voor de bestuurder(s)/zaakvoerder(s) van de rechtspersoon en dienen in hun hoofde te worden aangetoond.
Onverminderd het recht om zelf bewijsstukken op te vragen, behoudt de Opdrachtgever zich het recht voor om, indien zij twijfels heeft over de toestand van de inschrijver, na indiening van de offertes bijkomende bewijsstukken betreffende voormelde uitsluitingsgronden aan de inschrijver op te vragen. Indien de inschrijver deel uitmaakt van een Samenwerkingsverband, dienen de bewijsstukken betreffende de uitsluitingsgronden door alle leden van het Samenwerkingsverband te worden voorgelegd. Hetzelfde geldt voor de in de Offerte vermelde Aangeduide Onderaannemers en derde entiteiten op wiens draagkracht de inschrijver een beroep doet (art. 74 KB Plaatsing).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver toont verplicht op basis van de neergelegde jaarrekeningen aan dat de gemiddelde jaarlijkse omzet van de voorbije drie jaar of boekjaren minstens 1,000.000,00 euro bedraagt. Indien de kandidatuur wordt ingediend door een consortium met solidaire verantwoordelijkheid dienen alle leden van het consortium samen aan deze vereisten te voldoen.
Bewijsstukken :
1/ De jaarrekeningen van de laatste drie boekjaren van de Inschrijver. Indien de Inschrijver een Samenwerkingsverband vormt, moeten deze voor elk lid van het Samenwerkingsverband worden voorgelegd.
2/ Een passende bankverklaring overeenkomstig bijlage 3 bij het KB van 15 juli 2011 Plaatsing Overheidsopdrachten klassieke sectoren
betreffende 1/ :
Minimaal gelden de volgende voorwaarden:
1. Solvabiliteit ratio :
a) Verhouding eigen vermogen (code 10/15) tegenover vreemd vermogen (code 17/49): minimaal 25% voor de laatste drie jaarrekeningen.
b) Som van eigen vermogen kapitaal (code 10) + wettelijke reserves (code 130) + beschikbare reserves (code 133) + overgedragen winst (code 140) - respectievelijk verlies (code 141) is meer dan ? 25.000 voor de laatste drie jaarrekeningen
2. Rentabiliteit ratio :
a) Laatste 2 jaarrekeningen dienen positief resultaat te hebben (code 9903, winst voor belastingen).
3. Liquiditeit ratio :
a) Verhouding van vlottende activa (code 29/58) over schulden op 1 jaar (code 42/48) van meest recente jaarrekening moet groter of gelijk zijn aan 1.
Indien de kandidatuur wordt ingediend door een consortium, dient elk lid afzonderlijk te voldoen aan de gevraagde ratio's.
Indien aan één der opgelegde ratio's niet is voldaan, terwijl de inschrijver van mening is dat hij toch aan de geest van vereiste ratio's voldoet, kan de inschrijver een boekhoudkundige verklaring als argumentatie laten opmaken door zijn bedrijfsrevisor, of erkende boekhouder.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst met referenties uitgevoerd gedurende de laatste 5 jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht.
Waarbij telkens het (desgevallend besteld) bedrag, het tijdstip en de plaats van de levering/uitvoering wordt vermeld. De inschrijvers leggen ter ondersteuning van de opgegeven referenties zo veel mogelijk getuigschriften van goede uitvoering voor.
Een inschrijver kan zich beroepen op de technische bekwaamheid van Aangeduide Onderaannemers of andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet de Opdrachtnemer een door de bevoegde personen bij de aangeduide derde partij ondertekende verklaring (Bijlage 2) voorleggen dat de Opdrachtnemer voor de uitvoering van de Opbracht zal kunnen beschikken over de technische middelen die ter aanduiding van de technische draagkracht worden ingeroepen.
De referentielijst omvat minimaal :
 3 referenties van gelijkaardige opdrachten die betrekking hebben op de levering en plaatsing van standaard kantoormeubilair in staal. Hierbij dienen zowel bureautafels en stoelen, bureaukasten als meubilair voor vergaderzalen te zijn inbegrepen. De omvang van de geleverde meubels van deze referenties dienen elk een waarde van minimaal 200.000,00 ? (excl. BTW) te vertegenwoordigen.
 2 referenties van gelijkaardige opdrachten die betrekking hebben op maatwerkmeubilair in staal. De omvang van de geleverde maatwerkmeubels van iedere referentie dienen een waarde van minimaal 400,000 ? (excl. BTW) te bedragen.
 2 referenties van specifieke bibliotheekrekken en bibliotheekmeubilair. De omvang van de geleverde bibliotheekrekken en -meubilair van iedere referentie dienen een waarde van minimaal 500.000,00 ? (excl. BTW) te bedragen.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/05/2016 - 17:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 250.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: overschrijving op bankrekening van de CVBA WAALSE KROOK - (IBAN) BE82 0688 8903 8268 - (BIC) GKCCBEBB met referentie WKR-AANKOOP BESTEK-LOT 3.3
Het bewijs van betaling wordt gemaild naar roel.dehoorne@a-res.be.
Vervolgens worden de accountgegevens voor het downloaden van de documenten doorgestuurd.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 16/05/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 16/05/2016 - 11:00
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Inschrijvers
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De inschrijver moet verplicht een plaatsbezoek brengen en daarvoor een afspraak maken met de contactpersoon. Het attest van plaatsbezoek moet aan de offerte worden gevoegd.
De inschrijver moet verplicht een plaatsbezoek brengen. Op maandag 11 april om 9u30 is het enige plaatsbezoek voorzien.
De plaats van afspraak is de vergaderruimte van de projectdirectie op het eerste verdiep van de werfkeet, gelegen ter hoogte van Grote Huidevettershoek 10, 9000 Gent.
Het attest van plaatsbezoek moet aan de offerte worden gevoegd.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 30/03/2016

Annonces similaires du BDA :