Architectenteam Gielen & Janssen Namens Kf Sint-pieter Zichen-bolder

Sint-Pieter- & Sint-Laurentiuskerk Zichen-Bolder: restauratie van daken en houtconstructies.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Architectenteam Gielen & Janssen namens KF Sint-Pieter Zichen-Bolder
18de Oogstwal 1 bus 5, BE-3700 Tongeren
Contact: Janssen Michel
Tel: +32 12233708 Fax: +32 12262751 E-mail: info@micheljanssen.be
Internet adres(sen): www.micheljanssen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Sint-Pieter- & Sint-Laurentiuskerk Zichen-Bolder: restauratie van daken en houtconstructies
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Sint-Pieter- en Sint-Laurentiuskerk te Zichen-Bolder:
dringende restauratiewerken aan daken en geveldelen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
Uitsluitingsgronden (K.B. van 15/07/2011 - artikels 61-63)
De inschrijver toont aan dat hij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt door volgende stavingsstukken
bij zijn offerte te voegen:
- een recent uittreksel uit het strafregister der rechtspersonen (art. 61§1 en§2, 3°);
- een recent attest van niet-faling en soortgelijke toestand (art. 61, §2, 1° en 2°);
- een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (art. 61, §2, 5°):
Uit dit R.S.Z.-attest blijkt dat de gegadigde uiterlijk op de dag voor de uiterste datum van indienen van de aanvraag tot deelneming al de vereiste aangiften heeft opgezonden tot en met die welke slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal ten opzichte van de uiterste datum van indienen van de offerteaanvraag.
- een recent attest van de Administratie der Directe Belastingen (art. 61, §2, 6°);
- een recent attest van de Administratie van de BTW (art. 61, §2, 6°).
Recent betekent dat het attest moet dateren van maximaal 3 maanden voor de datum van opening van de
offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
1) Een passende bankverklaring.
2) Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de laatste 3 boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
Minimumvereisten kandidaten:
De inschrijvers dienen het volgend schriftelijk bewijs te leveren:
- Erkenning: ondercategorie D24;
- Klasse 4
Overige minimumvereisten:
1) Opgave van welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door welke onderaannemer uitgevoerd zullen worden, met opgave voor elke onderaannemer van:
- juiste benaming en adres, BTW-nummer.
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door het opdrachtgevend bestuur. Die andere onderaannemer moet minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte vermeld werd. Een tijdelijke vereniging is niet toegelaten als inschrijver.
2) Een verklaring van de inschrijver met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat hij met eigen personeel zal uitvoeren. Inschrijvers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 50% worden van deelname aan de procedure uitgesloten.
3) Vereiste studie- en beroepskwalificaties van de aannemer-restaurateur en van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de werken. Te staven door middel van gewettigde fotokopie of afschrift van diploma's en/of getuigschriften.
4) Referenties:
De kandidaten dienen minimum 3 geslaagde referenties in te dienen van elk van de volgende werken, door hen uitgevoerd in hoofdaanneming, dit met eigen personeel of via een onderaannemer.
Deze referenties betreffende beschermde monumenten dienen te zijn opgeleverd gedurende de laatste 5
jaren:
4.1 restauratie van historische houtconstructies;
4.2 restauratie van dakbedekkingen met natuurleien;
4.3 restauratie van parementen in mergelsteen.
Betreffende deze referenties dient de inschrijver het volgende te vermelden en dit op straffe van nietigheid van de referenties:
a) Beschrijving referentieproject:
- identiteit en ligging van het monument;
- omschrijving van de werken;
- bedrag van de uitvoering met opgave van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer;
- periode van uitvoering met data van opleveringen.
b) Betrokkenen:
- opdrachtgever met naam en adres;
- architect met naam en adres.
c) Afschrift van het proces-verbaal van oplevering, met vermelding van de opmerkingen bij de oplevering en de geweigerde delen van de opdracht;
d) Verklaring van algehele tevredenheid betreffende al de volgende elementen:
- de goede uitvoering volgens de regels der kunst;
- de wijze waarop de werf verlopen is;
- de vlotheid in uitvoering en het nakomen van de termijnen;
- de coördinatie van de werken;
- de administratief correcte behandeling naar de betrokken overheden toe. Deze verklaring van algehele tevredenheid dient op straffe van nietigheid van het voorgestelde referentieproject ondertekend te zijn door de opdrachtgever.
5) Een verklaring dat bij de hoofdaannemer of onderaannemers geen personeel tewerkgesteld is of zal zijn onder paritair comité 337 (kunstenaarsstatuut) en dat dit ook niet het geval was bij de als referentie opgegeven projecten.
6) Een verklaring betreffende het atelier van de inschrijver die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de inschrijver en onderaannemers zullen beschikken voor de uitvoering van het werk. De adressen van deze ateliers dienen bij de aanvraag tot deelneming gevoegd te worden
7) Een verklaring - die de technici of de technische diensten vermeldt - die, al dan niet deel uitmakend van de inschrijver, ter beschikking zullen staan voor de uitvoering van het werk (inclusief opgave van de contactpersonen), meer bepaald laboratoria, universitaire of wetenschappelijke instellingen, kunsthistorische experten, opleidingsinstituten gespecialiseerd:
- op materiaal-technisch vlak;
- op bouwfysisch vlak;
- op kunsthistorisch vlak.
8) Een overzicht met de eigen personeelsbezetting van de inschrijver gedurende de laatste 5 jaren.
9) document met veiligheidsvoorzieningen:
q KB 25/01/2001:
de kandidaten dienen bij hun offertes een document te voegen dat verwijst naar het veiligheids- en gezondheidsplan en waarin zij beschrijven op welke wijze zij het bouwwerk zullen uitvoeren om rekening te houden met dit veiligheids- en gezondheidsplan.
10) afzonderlijke prijsberekening met veiligheidsvoorzieningen:
q KB 25/01/2001:
de kandidaten dienen bij hun offertes een afzonderlijke prijsberekening te voegen in verband met de door het veiligheids- en gezondheidsplan bepaalde preventiemaatregelen en -middelen, inbegrepen de buitengewone individuele beschermingsmaatregelen en -middelen. Deze prijzen voor veiligheidsvoorzieningen dienen uiteraard ook ingecalculeerd te zijn in de eenheidsprijzen van de aanneming. Er wordt immers geen afzonderlijke inschrijvingspost voor voorzien.
Uit deze documenten moet het opdrachtgevend bestuur kunnen vaststellen dat de inschrijver in staat is om deze complexe opdracht te realiseren.
De aanbestedende overheid kan verlangen dat de inschrijvers de overgemaakte getuigschriften en documenten aanvullen of toelichten.
Klasse: Klasse 4 : tot 900.000 EUR, Categorie: D24
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs (zie bestek), Weging: 50
Criterium 2: Technische waarde van de offerte (zie bestek), Weging: 40
Criterium 3: Uitvoeringstermijn (zie bestek), Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 02/05/2016 - 09:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 483.56 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Contante betaling
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 11/05/2016 - 09:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 11/05/2016 - 09:00
Plaats: burelen Architectenbureau Michel Janssen - 18de Oogstwal 1 bus 5 - 3700 Tongeren
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 30/03/2016

Annonces similaires du BDA :