AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Hamme
Marktplein 1, BE-9220 Hamme
Tel: +32 52475511 Fax: +32 52475579 E-mail: info@hamme.be
Internet adres(sen): www.hamme.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Raamovereenkomst voor het reinigen van straatkolken - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Grondgebied gemeente Hamme
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht omvat :
Reinigen en ruimen van straatkolken (minimum 2x/ jaar);
Werkzaamheden in regie;
Afvoeren van alle afval afkomstig van de ruimings- en reinigingswerkzaamheden;
Verwerken van het verzamelde afval door een erkende verwerkingseenheid;
Opstellen en indienen van weeg- en stortbonnen afkomstig van de erkende verwerkingseenheid;
Aanbrengen van de nodige werfsignalisatie;
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De aanbestedende overheid vraagt voor de Belgische inschrijvers zelf de volgende documenten op:
-Attest inzake sociale zekerheid en het bijbehorend attest "inhoudingsplicht artikel 30bis"
-Attest niet-faillissement
-Fiscaal attest inzake directe belastingen en BTW.
De inschrijver dient wel een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie, niet ouder dan 3 maanden, waaruit de professionele integriteit blijkt van de zaakvoerder(s) of de afgevaardigd bestuurder en/of de gemachtigde ondertekenaar van de offerte evenals van de inschrijver als dit een rechtspersoon betreft bij zijn offerte te voegen.
Door in te schrijven verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden zoals bedoeld in artikel 61 §1 en §2 enkel in zoverre de inlichtingen of documenten betreffende de uitsluitingsgevallen waarop de verklaring slaat, voor de aanbestedende overheid kosteloos toegankelijk zijn via elektronische middelen als bedoeld in artikel 60, § 1.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Geen
.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Plan van aanpak voorleggen. Dit plan van aanpak concretiseert op een samenhangende wijze de uitvoering van deze opdracht. Volgende items moeten minimaal opgenomen worden binnen het plan van aanpak:
Samenwerking:
Voorstel wijze van samenwerking met opdrachtgevend bestuur : bereikbaarheid en organisatie.
Afvoer en verwerking afvalstoffen:
een beschrijving van de gehanteerde werkwijze die rekening houdt met diverse milieuaspecten en de hinder op milieu en omgeving tot een minimum beperkt (ondermeer voorkeur voor een maximale nuttige toepassing van de afvalstoffen, beperking geluidshinder, beperking overlast zwerfvuil en bij ruiming, .). Volgens actie 38 van het uitvoeringsplan 'slib', dient het (riool)kolkenslib verwerkt te worden via een afscheiding van de zandfractie waarbij de propere zandfractie wordt hergebruikt als bouwstof. De verwerkingsinstallatie voor het (riool)kolkenslib dient m.a.w. in het bezit te zijn van een gebruikscertificaat voor het gebruik van de zandfractie, afkomstig van de (fysico-chemische) reiniging van (riool)kolkenslib als niet-vormgegeven bouwstof. Dit gebruikscertificaat dient, op straffe van uitsluiting, bij de offerete gevoegd te worden.
Uitvoering:
Beschrijving werkwijze voor ruimen en reinigen van straatkolken
Beschrijving dat er voldoende personeel en (reserve-)kolken-zuigwagens beschikbaar zijn zodat de ruimingen volgens de vastgelegde tijdafspraak worden afgewerkt, ongeacht of voorzien personeel en kolkenwagens niet beschikbaar zijn wegens vb ziekte, technische defecten, opdrachten buiten het gemeentebestuur van Hamme. .
Bij de uitwerking van deze beschrijving moet de inschrijver uitgaan van een gemiddelde ruiming van 350 kolken per dag.
Toelichting i.v.m. uitgeruste kolken-zuigwagens:
o kopij inschrijvingsbewijs kolken-zuigwagens
o technische fiche (capaciteit, .)
o per wagen een foto voor- en achteraan met leesbare nummerplaten
Een beschrijving van elk ander werktuig, materieel en technische uitrusting waarover de dienstverlener zal beschikken voor het uitvoeren van de opdracht
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
minimum 2. referenties van gelijkaardige diensten (ruimen straatkolken) tijdens de laatste 3 jaar (2013, 2014 en 2015)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 20/4/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
De opdrachtdocumenten zijn enkel digitaal verkrijgbaar via het in de aankondiging vermeld mailadres of link.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
27/4/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
27/4/2016 - 11:00
Plaats: Gemeentehuis, Marktplein 1, 9220 Hamme, trouwzaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Bij de inschrijving dient een volledige kopie van de offerte op digitale drager (CD-ROM of geheugenstick) gevoegd te worden.
De bestanden op de digitale drager dienen in volgend formaat te worden aangeleverd:
o Meetstaat: EXCEL cfr het overgemaakte sjabloon + PDF
o Andere documenten (inschrijvingsbiljet, bewijs ondertekeningsbevoegdheid,uittreksels uit het strafregister, documenten m.b.t. veiligheid, .): PDF
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/3/2016