AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
NV De Scheepvaart
Havenstraat 44, BE-3500 Hasselt
Contact: Stevaert Bart Miel
Tel: +32 11298518 Fax: +32 11221277 E-mail: b.stevaert@descheepvaart.be
Internet adres(sen): www.descheepvaart.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Sloopwerken en bodemsaneringswerken op terrein voormalige scheepswerf, Schipperstraat 7+ te 3950 Bocholt - Bestek nr. FAC-W-BSW-16-19
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De werken omvatten:
- plaatsbeschrijving;
- inrichting van het werkterrein, aanvoer materieel e.d.;
- voorafgaandelijke selectieve inzameling, afvoer van sluikstortafval, die verspreid
aanwezig zijn op de locatie;
- slopen van gebouwen en bovengrondse obstakels met volgende werkzaamheden:
- selectieve verwijdering van asbestcementproducten die volgens de
techniek van eenvoudige handelingen te verwijderen zijn;
- selectief slopen van gebouwen, loodsen, werkplaatsen en
bovengrondse obstakels;
- selectief afvoeren van de vrijgekomen materialen naar
verwerkingsinrichting;
- afgraven van de verontreinigde waterbodem met volgende werkzaamheden:
- (gedeeltelijke) verwijdering omheining;
- verwijdering van beplanting;
- drooglegging droogdok;
- ontgraving verontreinigde waterbodem;
- Transport verontreinigde gronden naar stortplaats;
- uitvoeren administratie eigen aan de uitvoering van dergelijke werkzaamheden;
- het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
§4 Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een
toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig
document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het
land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld
is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
- voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de
sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een
attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij,
volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de
offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake
betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke
bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
- en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land
waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften
inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomst artikel 62, §2 KB Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde
overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de
betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en
btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de
opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van opdrachtnemer van werken,
tonen de inschrijvers hun financiële en economische draagkracht aan door het volgende
document:passende bankverklaring.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake
erkenning bij hun offerte te voegen.
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in :
- de categorie A (baggerwerken) of in de categorie B (algemene aannemingen van
waterbouwkundige werken);
- de ondercategorie G5 (afbraakwerken);
in de klasse overeenstemmend met het bedrag van de offerte of hoger.
De opdrachtnemer voert de verontreinigde baggerspecie af naar een stortplaats waar dit
type aan verontreiniging aanvaard wordt. De acceptatiecriteria van de voorgestelde
stortplaats worden toegevoegd aan de offerte.
De opdrachtnemer dient vòòr de gunning van de opdracht en dit op vraag van de
aanbestedende overheid het bewijs te leveren dat een certificatie-instelling werd
aangeduid in het kader van het Achilles-zorgsysteem.
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken,
tonen de inschrijvers hun technische bekwaamheid aan door de volgende referentie(s):
De inschrijver heeft 3 jaar ervaring in het uitvoeren van bodemsaneringswerken en
toont dit aan aan de hand van een referentielijst. Dit betreft een lijst van de
voornaamste werken op gebied van bodemsaneringen uitgevoerd tijdens de laatste 3
jaar, met vermelding van:
- de inhoud van de opdracht;
- het bedrag van de opdracht;
- de uitvoeringsperiode van de opdracht;
- de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of
de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
- of de werken werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op
regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In geval van werken voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een
verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.
De in de lijst opgenomen werken mogen de 250.000 EUR niet overschrijden.
De persoon die in opdracht van de inschrijver de dagelijkse werfactiviteiten tijdens de
opstart en de opvolging tijdens de in-situ sanering zal leiden moet minstens 3 jaar
ervaring hebben in het leiden van bodemsaneringswerken. Hij/zij toont dit aan aan de
hand van diploma's, attesten, certificaten,.maw de studie- en beroepskwalificaties van
deze persoon.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: De opmaak van een technisch voorstel waarin de technische aanpak van de opdracht volledig wordt omschreven en onderbouwd, Weging: 60
Criterium 2: het offertebedrag, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 03/03/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 94.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De documenten zijn meer bepaald te bekomen:
op papier:
- tegen betaling aan kas (contant of via bancontact) of op zicht van een
duplicaat van het betalingsbewijs bij mevr. Liesbeth Lesuisse, nv De
Scheepvaart, Havenstraat 44 te 3500 Hasselt (tel. 011/29 84 54);
- per post, na overschrijving op rekening nr. BE70 3751 1171 9225 van nv
De Scheepvaart, Havenstraat 44 te 3500 Hasselt, met vermelding
"Bestek nr. FAC-W-BSW-16-19 en uw BTW-nummer";
digitaal: via de website http://bestek.descheepvaart.be. (Prijs van de digitale documenten: 46,50 EUR)
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
03/03/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De uitvoeringstermijn van de werken bedraagt 60 werkdagen en neemt een aanvang op
de datum vermeld in het betreffende bevel tot aanvang van de werken.
De indiening van de offerte dient elektronisch
via de e-tendering website te gebeuren
(https://eten.publicprocurement.be)
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/02/2016