Tmvw Servicelijnen

OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING: Aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuw stedelijk zwembad te Oostende.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
TMVW servicelijnen
Stropstraat 1, BE-9000 Gent
Contact: Sofie Hoogerwerf
E-mail: aankoop@farys.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=228693
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING: Aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuw stedelijk zwembad te Oostende
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Oostende
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
OPROEP TOT KANDIDATUURSTELLING: Aanstellen van een partner voor het ontwerp en de bouw van een nieuw stedelijk zwembad te Oostende
De stad Oostende plant de bouw van een nieuw stedelijk zwembad. Ze werkt hiertoe samen met de divisie Secundaire Diensten van FARYS|TMVW (en haar toekomstige rechtsopvolger TMVR), waarin de stad vennoot is.
Er werd beslist om het nieuwe zwembad te voorzien op de site Vercaemerschool-containerpark, gelegen aan de hoek van de Northlaan en de Nieuwpoortsesteenweg.
De doelstellingen van het project vallen uiteen in een basispakket en een aantal bijkomende functionaliteiten.
Basispakket:
- groot bad (50 m x 25 m - diepte 2,5 m) uitgerust met beweegbare bodem voor een deel van het bad;
- instructie/doelgroepenbad (25 m x 10 m - diepte 4,2 m; optioneel 8 m);
- recreatief gedeelte (richtinggevende oppervlakte van 800 m² en invulling te optimaliseren);
- voeding baden d.m.v. leidingwater;
- nodige bergingen, sanitair en kleedkamers;
- afzonderlijk opwarm- en fitnesslokaal in de nabijheid van het bad (min. 10 m x 10 m);
- tribune 300 personen;
- personeelsruimtes;
- opdeelbare polyvalente ruimte voor clubs;
- cafetaria (eventueel aangevuld met een nat gedeelte);
- ruimte voor radioamateurs van ca. 200 m² met opstelling van een mast;
- omgevingsaanleg binnen de projectsite;
- privatieve elektriciteits- en gascabine.
Verplichte opties (al dan niet af te roepen):
- 50 parkeerplaatsen i.f.v. het zwembad;
- 16 sociale koopappartementen, in functie van het sociaal woningproject Vercaemer van Woonwel cvba.
Eventuele, bijkomende elementen (al dan niet onderdeel van de opdracht):
- bouw van een nieuwe schakelpost Eandis (casco ruimte van 14 m x 6 m);
- afbraak van de oude schakelpost Eandis na realisatie van de nieuwe schakelpost.
Er wordt rekening gehouden met een indicatieve bouwkost van ? 20 000 000 (excl. btw) voor het zwembadgedeelte (voor het basispakket), uit te breiden in functie van de weerhouden bijkomende elementen/opties.
Timing (indicatief, niet-bindend):
Er wordt beoogd het bestek in de loop van mei 2016 over te maken, waarna de geselecteerde kandidaten maximaal 14 weken de tijd zullen krijgen om hun offerte op te maken. De eerste onderhandelingsronde wordt gepland in november 2016, met het oog op het sluiten van de opdracht tegen maart 2017.
Het doel is om de effectieve bouwwerken te starten in het najaar van 2017.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Conform art. 61 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- Nota m.b.t. de solvabiliteit, liquiditeit en rendabiliteit;
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Attest inschrijving bij de Orde van Architecten (of een Europees equivalent);
- Erkenning;
- Referenties m.b.t. uitgevoerde gelijkaardige opdrachten gestaafd d.m.v. tevredenheidsattesten;
- Nota waaruit blijkt dat de inschrijver over de nodige capaciteit en organisatorische bekwaamheid beschikt voor de realisatie van het project;
- Erkenning: categorie D, klasse conform oprichtingskost van het gebouw
- Tevredenheidsattesten:
De inschrijver dient aan te tonen dat hij in staat is de opdracht tot een goed einde te brengen op basis van een opgave van referenties van gelijkaardige opdrachten. Alle gevraagde referenties dienen uitgevoerd binnen de laatste vijf (5) jaar en worden gestaafd aan de hand van ondertekende tevredenheidsattesten.
De ervaring van het inschrijvend team dient te worden gestaafd met opgave van:
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) inzake een naar omvang en aard gelijkaardig ontwerp voor de renovatie of bouw van een zwembadcomplex met een minimaal uitvoeringsbedrag van ? 5 000 000 (excl. btw);
- minstens drie (3) relevante referenties (inclusief tevredenheidsattesten) inzake de realisatie van een nieuwbouw of renovatieproject telkens met een minimaal uitvoeringsbedrag van ? 5 000 000 (excl. btw);
Een van deze referenties moet verplicht voor een uitvoering zijn van de nieuwbouw of renovatie van een zwembad;
- minstens twee (2) relevante referenties (inclusief tevredenheidsattesten) van de partij die zal instaan voor waterbehandeling met betrekking tot het plaatsen van de waterbehandeling van een zwembad telkens ten belope van minstens ? 300 000 excl. btw;
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) van de partij die zal instaan voor de HVAC installaties met betrekking tot het plaatsen van een HVAC installatie in een zwembad ten belope van minstens ? 300 000 excl. btw;
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) van de partij die zal instaan voor de waterdichtings- en tegelwerken met betrekking tot waterdichtings- en tegelwerken in een zwembad (natte zone) ten belope van minstens ? 100 000 excl. btw;
- minstens één (1) relevante referentie (inclusief tevredenheidsattest) inzake een naar omvang en aard gelijkaardig ontwerp voor een project inzake appartementenbouw met een minimaal uitvoeringsbedrag van ? 750 000 (excl. btw).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 29/03/2016 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 30/03/2016 - 23:59
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Voor inlichtingen m.b.t. de procedure kunnen de inschrijvers terecht bij: mevr. Sofie Hoogerwerf (sofie.hoogerwerf@farys.be, tel. 09/241 06 49) of bij mevr. Fanny Pynckel (fanny.pynckel@farys.be, tel. 09/242 57 97).
Eventuele vragen die gedurende deze procedure ontstaan, dienen uitsluitend schriftelijk te worden gesteld aan FARYS|TMVW, per e-mail (aankoop@farys.be).
OPGELET: de selectieleidraad is kosteloos te verkrijgen op eenvoudige aanvraag op aankoop@farys.be.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 08/03/2016

Annonces similaires du BDA :