AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Campus Energyville NV
Thor Park, Poort Genk 8310, BE-3600 Genk
Contact: Blondé Wouter
E-mail: wouter.blonde@imec.be
Internet adres(sen): https://
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bouwkundige werken inclusief grondwerken en paalfundering- PV faciliteit Energyville II te Waterschei
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het project betreft de oprichting van een PV (photovoltaics) faciliteit op de terreinen van het Wetenschapspark Waterschei in Genk, onderverdeeld in een labo-gedeelte en een kantoorgebouw. Deze opdracht betreft het lot bouwkundige werken, incl grondwerken en paalfundering binnen het project.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door zich in te schrijven voor deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61-66 van het koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren van 15 juli 2011.en artikel 20§1/1 van de wet van 15 juni 2006.
De inschrijver voegt een attest bij zijn offerte waaruit blijkt dat voldaan is aan zijn fiscale verplichtingen (personen- of vennootschapsbelasting en btw-verplichtingen) overeenkomstig de wettelijke bepalingen (van het land van vestiging). Het attest betreft de fiscale toestand vóór de uiterste indieningsdatum van de offerte. Voor een Belgische inschrijver betreft het de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën, op basis van het attest dat door die laatste wordt afgeleverd. (art 63 KB Plaatsing)
Inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid, voegen een RSZ-attest conform artikel 62, §1 KB Plaatsing bij zijn offerte Het attest heeft betrekking op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes.
De inschrijvers die personeel tewerkstellen dat niet onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid, voegen een attest bij hun offerte van de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die ten laatste de uiterste indieningsdatum van de offerte is opgemaakt, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. (Zie artikel 62§2 van het KB plaatsing)
De inschrijver bezorgt uittreksel uit het strafregister (conform art 61).
De inschrijver verstrekt de overige door deze artikelen vereiste bewijzen op éénvoudig verzoek van de opdrachtgever.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Voor te leggen bewijzen, te voegen bij inschrijving:
i. Ondertekende verklaring met de omzetcijfers van voorbije drie boekjaren.
ii. De jaarrekeningen van de voorbije drie afgesloten boekjaren
i. De omzet moet elk jaar minstens het drievoudige bedragen van de geraamde waarde van deze opdracht (per lot), excl btw: deze voorwaarde wordt voor een combinatie die zich inschrijft stelt gezamenlijk beoordeeld;.
ii. De inschrijver mag geen negatief eigen vermogen (code 10 15) hebben in zijn laatst neergelegde jaarrekening (dit wordt voor elk lid van een combinatie afzonderlijk beoordeeld);
iii Solvabiliteit (%): Eigen Vermogen / Totaal der passiva x 100 met als minimum criteria 15% voor minimum 2 van de laatste drie jaar. Deze voorwaarde wordt voor een combinatie die zich inschrijft gezamenlijk beoordeeld.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Teneinde de technische bekwaamheid van de aannemer te kennen moeten bij de offerte volgende
documenten worden gevoegd:
1) Technische/professionele bekwaamheid:
De inschrijver geeft de beroepskwalificaties (opleiding, aantal jaren relevante ervaring, de lijst van referenties) op van de personen die direct betrokken zullen zijn bij de leiding, uitwerking en opvolging van deze opdracht.
2) De ervaring van de kandidaat:
De projectportfolio met relevante projecten: de lijst met projecten aan hem gecontracteerd, uitgevoerd gedurende de laatste 5 jaar, van een type (labo, complex), waarde en planning (korte opstart, hoge coördinatie, korte doorlooptijd) gelijkaardig aan deze opdracht. De inschrijver moet voor deze referentieprojecten volgende informatie overmaken, beperkt in totaal tot 2 bladzijden A4:
(i) Projectomschrijving
(ii) Projectwaarde
(iii) Omvang van de uitgevoerde werken (scoop)
(iv) Duur van het project
(v) Contact gegevens van de contact personen van het project
1) Technische/professionele bekwaamheid
Minimumeisen lot 1: bouwkundige werken
A) Projectleider : minstens vijf jaar effectieve ervaring als projectleider met een diploma Master in de industriële Ingenieurswetenschappen (of gelijkwaardig) en minstens twee referenties als projectleider van een gelijkaardig project.
B) Back up voor de projectleider: idem als projectleider OF minstens acht jaar effectieve ervaring als projectleider en minstens twee referenties als projectleider van een gelijkaardig project.
C) Werfleider (ook de back-up): minstens vijf jaar effectieve ervaring als werfleider en minstens twee referenties als werfleider van een gelijkaardig project.
Voor de hierboven beschreven medewerkers dient bewijs van hun kwalificaties, ervaring en referenties toegevoegd te worden aan het dossier.
2) Ervaring van de inschrijver
Minimumeis:
Minstens 2 referentieprojecten met hem gecontracteerd van een type, waarde en planning gelijkaardig aan deze opdracht van het betreffende lot.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 05/05/2016 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.01 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De opdrachtdocumenten dienen opgevraagd te worden via een email naar de contactpersoon vermeld in bijlage A - II). De opdrachtdocumenten worden kosteloos digitaal bezorgd.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
17/05/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
17/05/2016 - 10:00
Plaats: Imec VZW , kapeldreef 75, 3001 Leuven, aanmelden aan de receptie hoofdingang Imec Tower
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: openbare zitting, zie opdrachtdocumenten
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
- De inschrijver dient er rekening mee te houden dat hij op het ogenblik van het sluiten van de overeenkomst dient te voldoen aan de erkenningsregelementering van de aannemers voor werken (geraamd: categorie D klasse 8)
- indien contradicties tussen deze aankondiging en het bestek, primeert het bestek (met inbegrip van bovenstaande geraamde categorie en klasse)
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/03/2016