AANKONDIGING VAN EEN GEGUNDE OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling Kust
Vrijhavenstraat 3 , BE-8400 Oostende
Contact: Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling Kust
ir. Kathleen Bernaert, afdelingshoofd
Tel: +32 59554211 Fax: +32 59507037 E-mail: kust@vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.afdelingkust.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=223731https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=AFD KUST-215.050-F03&userType=SUPPLIER&language=nl
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Open offerteaanvraag voor aanneming van werken: Opsporen en ruimen van conventionele en toxische explosieven langs de stranden van de Vlaamse Kust
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, plaats van levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: stranden van de Vlaamse Kust
II.1.4. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Opsporen en ruimen van conventionele en toxische explosieven langs de stranden van de Vlaamse Kust.
De opdracht heeft tot doel het opsporen en ruimen van conventionele en toxische explosieven (CTE) op de stranden en in de duinen van de Vlaamse Kust.
De opdracht heeft een uitvoeringstermijn van 6 kalendermaanden.
Het bedrag van de uit te voeren werken bedraagt 900.000,- euro inclusief BTW.
Per afzonderlijk bevel zal aan de aannemer meegedeeld worden welke zones moeten gedetecteerd en vrijgemaakt worden van CTE.
Huidige opdracht kan drie maal verlengd worden volgens de voorwaarden verder vermeld in dit bestek.
De werken omvatten het vrijmaken van de stranden van CTE's (mijnen, granaten, tellermijnen, projectielen en bommen.) tot op een diepte van minimum 2m onder het strandpeil op het ogenblik van de uitvoering.
De uit te voeren handelingen omvatten hoofdzakelijk :
- het opsporen van ferromagnetische anomalieën op het droog strand, getijdenstrand en onder de laagwaterlijn
- aan de hand van opgemaakte kaarten, graaftabellen en beoordelingen, het vrijgraven van de verdachte anomalieën, het bepalen van de aard van de eventuele gevonden CTE's.
- Het verlenen van de nodige bijstand bij:
o het verwijderen of het ter plaatse vernietigen door het Ministerie van Landsverdediging, Dienst voor Opruiming en Vernietiging van Ontploffingstuigen (DOVO)
o de opzoekingwerken uitgevoerd door de archeologische diensten.
- Het uitgraven en afvoeren van anomalieën die geen CTE zijn.
II.2. TOTALE DEFINITIEVE WAARDE VAN DE OPDRACHT/OPDRACHTEN:
900000.00 EUR .
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op:
Criterium 1: de inschrijvingsprijs, Weging: 20
Criterium 2: kwaliteit van de veiligheid, Weging: 10
Criterium 3: kwaliteit van de volledigheid en nauwkeurigheid van het ruimen van de CTE, Weging: 10
Criterium 4: kwaliteit van team, Weging: 7
Criterium 5: kwaliteit van het bewaring van het bestaande milieu, Weging: 3
Criterium 6: uitsluitingscriterium: minimumvereisten inzake veiligheid: offerte voldoet slechts aan de minimumvereisten inzake veiligheid indien voor het totaal van de criteria 2 tem 5 een score behaald wordt van minstens 21/30, Weging: 30
AFDELING V. GUNNING VAN EEN OPDRACHT
Opdracht nr Opsporen en ruimen van conventionele en toxische explosieven langs de stranden van de Vlaamse Kust. Perceel
V.1. Datum van de beslissing tot gunning van de opdracht: 08/12/2015
V.3. Naam en adres van de ondernemer aan wie de opdracht is gegund:
ADEDE BVBA
Antwerpsesteenweg 56
9000 BE Gent
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.2. NADERE INLICHTINGEN
Bestek 16EH/15/12
Documenten te downloaden op:
https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=211429
Art. 37, §2 Verlenging
De opdracht kan worden verlengd volgens onderstaande modaliteiten:
Uitdrukkelijke verlenging
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te verlengen in één of meerdere malen met een maximale totale verlenging van drie maal zes kalendermaanden. Iedere verlenging wordt aan de aannemer genotificeerd tenminste 30 kalenderdagen voor het verstrijken van de lopende geldigheidstermijn.
Afhankelijk van de mogelijkheden van de aanbestedende overheid kunnen deze verlenging gebeuren volgens een van de volgende modaliteiten:
- De verlengingen worden opgedragen aansluitend aan de lopende opdracht zodat er een continuïteit van de uitvoering is.
- De verlenging gebeurt per nieuw kalenderjaar, zodat er per kalenderjaar een uitvoering is van 6 maanden en een periode van 6 maanden zonder uitvoering.
De keuze van deze modaliteit voor deze verlenging gebeurt door de aanbestedende overheid. De gekozen modaliteit kan geen aanleiding geven tot enige schadevergoeding of ander compensatie.
De opdrachtnemer heeft gedurende de duur van de opdracht geen exclusiviteitsrechten.
De aanbestedende overheid heeft het recht om, tijdens de duur van de opdracht, een derde opdrachtnemer aan te stellen om prestaties vervat in deze opdracht uit te voeren.
Art. 57 Verbintenistermijn voor de inschrijvers
De inschrijvers blijven gebonden door hun offerte gedurende een termijn van honderdtwintig kalenderdagen, ingaande de dag na de zitting voor de opening van de offertes.
Art. 90, §1 Indiening offertes
Art. 90, §1 Elektronische indiening offertes
De offertes moeten elektronisch worden ingediend via de e-tendering website https://eten.publicprocurement.be die de naleving waarborgt van de voorwaarden van art. 52, §1 K.B. Plaatsing.
Meer informatie kan verkregen worden via http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
De met elektronische middelen ingediende offertes moeten worden opgemaakt in een afdrukbaar pdf-formaat. De maximale grootte per document is 80 MB. Een te groot document kan worden opgesplitst in meerdere deeldocumenten. Het geheel van alle documenten mag evenwel niet groter zijn dan 350 MB.
De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld. De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris. Aan dit bestand mogen geen wijzigingen worden aangebracht met uitzondering van het invullen van de invulvelden. De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand. Zowel het Excel- als het pdf-bestand moeten worden opgeladen en ingediend via e-tendering.
Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf bestand aldus het enige rechtsgeldige.
U kunt als buitenlandse inschrijver de offerte en alle bijhorende documenten ondertekenen met een gekwalificeerd certificaat dat u kunt aankopen via een private actor en dat door de applicatie herkend wordt als een geldig certificaat dat geschikt is voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening ofwel met een elektronisch middel, aangekocht bij een private actor en waarvan zij zelf garanderen dat dit voldoet aan alle wettelijke voorwaarden:
- Gekwalificeerde certificaten, die geschikt zijn voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening, kunnen aangekocht worden bij private actoren. Voor meer informatie over deze private actoren: e.procurement@vlaanderen.be of +32 (0)2 553 76 57. Er dient wel te worden opgemerkt dat het enige tijd in beslag kan nemen vooraleer u de drager met uw gekwalificeerd certificaat ontvangt. Koop dus tijdig uw certificaat aan.
- Wanneer de buitenlandse inschrijver een eigen elektronisch middel gebruikt om de handtekening te plaatsen, garandeert hij zelf dat deze handtekening voldoet aan de voorwaarden van artikel 52, §1, 1° K.B. Plaatsing. Deze elektronische handtekening moet aldus conform zijn met de regels van het Europees, en het daarmee overeenstemmend nationaal, recht inzake de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat, waarbij deze handtekening werd gerealiseerd via een veilig middel voor het aanmaken van een handtekening.
Gelieve ook alle nuttige informatie over het gebruikte elektronische middel aan de offerte toe te voegen opdat de aanbestedende overheid kan nagaan of het gebruikte elektronische middel geldig is en conform is met de bepalingen in de regelgeving.
Er mag geen gebruik worden gemaakt van een dubbele elektronische zending noch van een veiligheidskopie.
Art. 76, §1 Uitvoeringstermijnen
De uitvoeringstermijn van de werken bedraagt 6 kalendermaanden, inclusief de sluitingsdagen voor de jaarlijkse vakanties in de onderneming van de dienstverlener.
Na het verstrijken van de opdracht en in afwachting van de goedkeuring van een nieuw contract, behoudt de aanbestedende overheid, overeenkomstig art. 26 § 1, 1° c van de wet, zich het recht voor de aannemer van de afgelopen opdracht tegen dezelfde voorwaarden dringende werken te laten uitvoeren.
De aannemer vangt de werken van deze opdracht aan op de aanvangsdatum gesteld door ir. Kathleen Bernaert, afdelingshoofd van de afdeling Kust of haar gemachtigde.
Gedurende de werken wordt aan de aannemer gemeld in welke zones er moet gewerkt worden.
De aanbestedende overheid houdt zich het recht toe de voorstellen van planning en uitvoering geheel of gedeeltelijk te wijzigen en dit zowel voor als tijdens de werken.
De aannemer vangt de werken van deze opdracht aan op de aanvangsdatum gesteld door de afdeling Kust.
Vooraleer de werken te starten roept de aannemer een coördinatievergadering samen met het gemeentebestuur - DOVO - de Lijn - de betrokken nutsmaatschappijen. Van dit overleg dient een verslag te worden opgemaakt.
Oproep en verslag zijn ten laste van de aannemer.
VI.4. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 17/03/2016