AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
gemeente Zwalm
Zuidlaan 36, BE-9630 Zwalm
Contact: De heer Erwin Froyen
Tel: +32 55480581 Fax: +32 55480599 E-mail: ef@zwalm.be
Internet adres(sen): www.zwalm.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Aanleggen onderhoudspad en fietspad langsheen de Wijlegembeek
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: tussen Veldstraat en Spoorweglaan
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat de aanleg van een onderhouds- en fietspad langsheen de Wijlegembeek waarbij volgende werkzaamheden zijn voorzien:
- de voorbereidende werken;
- het in functie houden van de bestaande afwatering;
- het opbreken van verhardingen, lijnvormige en plaatselijke elementen, .;
- het aanleggen van funderingen in steenslag en schraal beton;
- het aanleggen van een fietspad in cementbeton;
- het aanleggen van voetpaden in betonstraatstenen;
- het leveren en plaatsen van plaatselijke en lijnvormige elementen;
- de werfsignalisatie;
- het plaatsen van verkeerstekens en straatmeubilair;
- de groenaanleg
- het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode van 2 jaar
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Conform art. 68 van het KB van 16 juli 2012 zal het opdrachtgevend bestuur binnen de 48u na de openingszitting controleren of de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt door het digitaal opvragen van het attest van de FOD Financiën m.b.t. de fiscale verplichtingen.
Conform art. 65 §1 van het KB van 16 juli 2012 zal het opdrachtgevend bestuur eveneens controleren of de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt door het digitaal opvragen van de attesten
m.b.t. niet-faillissement en rsz.
Gezien de uittreksels uit het strafregister door het opdrachtgevend bestuur niet digitaal kosteloos kunnen opgevraagd worden, dient de inschrijver volgende attesten toe te voegen aan zijn offerte:
- Uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 6 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de
zaakvoerder of de afgevaardigd bestuurder en/of de gemachtigde ondertekenaar van de offerte;
- Uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 6 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de
inschrijver (indien inschrijving van rechtspersoon);
Bovenstaande bepalingen m.b.t. het toegangsrecht zijn toepasselijk op alle deelnemers van feitelijke verenigingen of tijdelijke handelsvennootschappen, alsook op andere entiteiten (vb. onderopdrachtnemers) waarvan de draagkracht wordt ingeroepen om te voldoen aan onderstaande kwalitatieve selectiecriteria.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Teneinde zijn technische bekwaamheid aan te tonen zal de inschrijver minstens drie tevredenheidsattesten bijvoegen, ondertekend door de leidende ambtenaar of de projectverantwoordelijke van het opdrachtgevend bestuur. Hieruit moet blijken dat de inschrijver in de loop van de laatste vijf jaar voorafgaand aan de datum van indiening van de offertes gelijkaardige werken (met een minimum aannemingsbedrag van EUR 200.000 excl. btw) heeft uitgevoerd tot tevredenheid van het opdrachtgevend bestuur.
De getuigschriften moeten verplichtend vermelden:
· Identificatie van de opdrachtgever;
· Naam en functie van de verantwoordelijke (van de opdrachtgever);
· Aard van de werken;
· Aannemingsbedrag;
· Plaats en datum van uitvoering.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/4/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 190.80 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Aanbestedingsdossier is te bekomen na overschrijving van 180 + 6%BTW = 190,80 EUR op rekeningnummer IBAN BE77 7370 0269 6542 op naam van Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer bvba, Valleistraat 75 te 9402 Meerbeke
Na het ontvangen van het bedrag zal het aanbestedingsdossier met de post worden verstuurd. Dossiers kunnen ook op kantoor worden afgehaald en dit van maandag tot woensdag tussen 08.00 - 17.00 en op donderdag van 08.00 - 13.30u.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
25/4/2016 - 10:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
25/4/2016 - 10:30
Plaats: schepenzaal gelijkvloers
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 15/3/2016