Havenbedrijf Gent Nv Van Publiek Recht

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Schoonmaken en onderhouden van gebouwen van het Havenbedrijf Gent.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Havenbedrijf Gent nv van publiek recht
John Kennedylaan 32 - Haven 3000A , BE-9042 Gent
Contact: De heer Mark Van den Bosch
Tel: +32 92510550 Fax: +32 92515406 E-mail: m.vandenbosch@havengent.be
Internet adres(sen): www.havengent.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Schoonmaken en onderhouden van gebouwen van het Havenbedrijf Gent
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Havenbedrijf Gent nv van publiek recht, John Kennedylaan 32 - Haven 3000A te 9042 Gent / Technische gebouw, Skaldenstraat 56, Haven 3645A te 9042 Gent / Bezoekerscentrum, Rigakaai te 9000 Gent
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Havenbedrijf Gent wenst een contract te sluiten met een facilitair dienstverlener met betrekking tot het resultaatgericht schoonmaken en onderhouden van haar gebouwen.
Verplichte optie washroom:
Gedurende de looptijd van het contract kan ook het beheer van de washroom worden overgedragen aan de opdrachtnemer.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De uitsluitingsgronden opgesomd in artikel 66 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 16 juli 2012 betreffende de plaatsing overheidsopdrachten speciale sectoren zijn onverkort op deze opdracht van toepassing.
De eenvoudige deelneming aan deze procedure geldt als impliciete verklaring op erewoord dat de inschrijver zich niet bevindt in een toestand die kan aanleiding geven tot uitsluiting zoals voorzien in dit artikel. Een inschrijver kan van de deelname aan de opdracht worden uitgesloten indien bij nazicht zou blijken dat deze impliciete verklaring op erewoord niet overeenstemt met zijn werkelijke toestand.
Het Havenbedrijf Gent kan op eender welke wijze aan de betrokken inschrijver vragen om, binnen de termijn die het Havenbedrijf Gent aanduidt, de inlichtingen of documenten te verstrekken die toelaten zijn werkelijke toestand na te gaan.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van max. 5 gelijk(w)aardige, resultaatgerichte projecten uitgevoerd tijdens de laatste vier jaar, met vermelding van bedrag en datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren:
- indien het diensten aan overheden betreft, worden de diensten aangetoond door certificaten die door de bevoegde overheid zijn opgesteld of goedgekeurd;
- indien het gaat om diensten aan privaatrechtelijke personen worden de diensten aangetoond door certificaten opgesteld door deze personen of, bij ontstentenis, door een verklaring van de dienstverlener.
Per referentie worden volgende zaken opgesomd (per referentie max. 1 pagina):
 Referentie
 Contactpersoon + functie + gegevens
 Korte omschrijving van de opdracht
 Jaarlijks 'volume'
 Soort contract
Het Havenbedrijf Gent behoudt zich het recht voor deze referenties te contacteren en hun bijkomende beoordelingen mee te nemen in de beoordeling van dit selectiecriterium.
Bij het niet opgegeven van de contactpersoon of -gegevens bij een referentie zal het Havenbedrijf de vermelding van de desbetreffende referentie als niet-geschreven beschouwen.
* De opdrachtnemer geeft een algemene toelichting van de organisatie van het bedrijf. Hij richt zich daarbij niet uitsluitend op de schoonmaakactiviteiten, maar op de volledige facilitaire dienstverlening. Dit moet de opdrachtgever toelaten te peilen naar mogelijkheden het contract uit te breiden met andere facilitaire diensten.
* Een geldig ISO 9001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking. Het certificaat dient op gesteld te zijn op naam van de inschrijver en gespecificeerd zijn voor de diensten die onderwerp zijn van deze opdracht (vb. schoonmaak, onderhoud en glazenwasserij). Indien de dienstverlener voornemens is een deel van de opdracht in onderaanneming te geven moet ook het ISO/9001 certificaat (of gelijkwaardig) van de onderaannemer worden bijgevoegd.
* Een omstandige beschrijving van het kwaliteitsmeetsysteem, methode van controle op de dienstverlening en rapportering hiervan.
* Een geldig EMAS/ISO 14001 certificaat of gelijkwaardig, met opgave van de ondertekende milieubeleidsverklaring, het milieuprogramma of actieplan van het afgelopen jaar en de opgave van de milieucoördinator, die instaat voor de coördinatie en implementatie van milieumaatregelen in de onderneming.
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een interpretatie van het begrip Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in relatie tot de bedrijfsvoering en de opdracht en aanvullend op de invulling waar in overige selectiecriteria wordt om gevraagd
* Een verklaring door middel van cijfers met betrekking tot de personeelsrotatie en het ziekteverzuim. Dit wordt weergegeven volgens onderstaande formule.
Het ziekteverzuimpercentage geeft aan welk deel van de arbeidscapaciteit in een bepaalde
periode wegens ziekteverzuim verloren is gegaan.
Verzuimpercentage (2015) = aantal verzuimde kalenderdagen in 1 jaar / aantal werknemers x aantal kalenderdagen in 1 jaar x 100 %
De cijfers dienen gebenchmarkt in relatie tot de gemiddeldes in de sector om een juiste interpretatie en vergelijking tussen dienstverleners mogelijk te maken.
* Een verklaring met betrekking tot de opleiding van het personeel (waaronder de kwaliteitsverantwoordelijke, de werfleiding en het uitvoerend personeel). De inschrijver toont dit aan via een opleidingskalender voor personeel en leidinggevende. Max. 10 bladzijden/personeelslid.
* Een bewijs van verzekeringsdekking "Burgerlijke Aansprakelijkheid-beroepsaansprakelijkheid" (indien van toepassing: met inbegrip van aansprakelijkheid van de onderaannemers).
* Een bewijs van verzekering tegen arbeidsongevallen (indien van toepassing: met inbegrip van aansprakelijkheid van de onderaannemers).
* Een kopie van het jaarverslag aan de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg of een gelijkwaardig document van de afgelopen 4 jaar.
De arbeidsongevallenstatistiek (frequentiegraad en werkelijke ernstgraad) van het laatste jaar (2015). De cijfers dienen gebenchmarkt in relatie tot de gemiddeldes van de sector om een juiste interpretatie en vergelijking tussen dienstverleners mogelijk te maken.
Frequentiegraad (2015) = Aantal ongevallen x 1 000 000 / Totaal aantal uren blootstelling aan het risico
Werkelijke ernstgraad (2015) = Aantal (kalender)dagen arbeidsongeschikt x 1 000 / Het totaal aantal uren blootstelling aan het risico
* Omwille van de verhouding tussen de inspanningen van de aanbestedende overheid en het gewicht van de opdracht maar ook tussen de inspanningen van de inschrijver en de kans op de opdracht worden er maximaal vijf inschrijvers geselecteerd voor de gunningsprocedure.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Plan van aanpak, Weging: 50
Criterium 2: Prijs, Weging: 30
Criterium 3: MVO, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja , Prijs: 0.00 EUR
Betalingstermijnen en -methode: Het bestek wordt enkel aan de geselecteerde kandidaten ter beschikking gesteld.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 8/4/2016-11:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 8/3/2016

Annonces similaires du BDA :