AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Karel de Grote Hogeschool VZW
Brusselstraat 45, BE-2018 Antwerpen
Contact: Mevrouw Laurette Goossens
Tel: +32 36131338 E-mail: aankoop@kdg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Levering, plaatsing en het in dienst nemen van een PV installatie op campus Zuid van de Karel de Grote Hogeschool
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Karel de Grote Hogeschool VZW, Brusselstraat 45 te 2018 Antwerpen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht betreft de levering, plaatsing en het in dienst nemen van een PV installatie op het dak van Campus Zuid van de Karel de Grote Hogeschool in Antweroen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
zie opdrachtdocument
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
De Belgische inschrijver dient enkel het uittreksel uit het strafregister op naam van de rechtspersoon ter staving bij de kandidaatstelling te voegen. Dit attest mag maximaal zes maanden oud zijn vanaf datum van de opening van de offertes.
De aanbestedende overheid zal de overige attesten (RSZ attest, attesten inzake betaling belastingen en faillissement) zelf opvragen d.m.v. elektronische middelen (Digiflow).
De buitenlandse inschrijver dient bij inschrijving wel alle nodige bewijsstukken voor te leggen, waaruit blijkt dat hij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, met name:
een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met de betalingen van de sociale zekerheid
een attest waaruit blijkt dat hij zich niet bevindt in staat van faillissement of vereffening, zijn activiteiten heeft stopgezet of een gerechtelijk akkoord te hebben bekomen, of zich bevinden in een andere vergelijkbare situatie die het resultaat is van een soortgelijke procedure die in de nationale wet- en regelgeving voorkomt
een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met de betaling van directe belastingen en BTW (of de taksen die in zijn land de BTW vervangen)
een attest waaruit blijkt dat de inschrijver niet veroordeeld is voor een misdrijf of ernstige fouten heeft gemaakt
Dit omwille van het feit dat de aanbestedende overheid buitenlandse attesten niet zelf elektronisch kan opvragen. De attesten mogen maximaal zes maanden oud zijn vanaf de dag van de opening van de offertes).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Een omzet van minimum 5.000.000 EUR en minimum 2.500.000 EUR op de activiteiten die rechtstreeks verband houden met deze opdracht in één van deze boekjaren
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van de voornaamste gelijkaardige opdrachten die hij gedurende de afgelopen drie jaar heeft verricht, met volgende vermelding:
beknopte beschrijving van de opdracht
het bedrag van de opdracht
datum
de publiek of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren
contactpersoon publiek of privaatrechtelijke instanties
de locatie waar de opdracht werd uitgevoerd en het vermogen (kWp) van de installaties
Deze lijst dient minimaal vijftien referenties te bevatten van installaties van minimum 250 kWp, die aansluiten bij de huidige opdracht.
Hiervoor zal rekening gehouden worden met de grootte van de opdracht, inhoudelijke relevantie, technische invulling/complexiteit van het geheel.
Verschillende leveringen en installaties binnen een zelfde contract worden als één referentie beschouwd.
De installaties en implementaties die als referentie worden opgegeven moeten daadwerkelijk uitgevoerd zijn, m.a.w. er moeten duidelijke resultaten kunnen worden beschreven, en moeten betrekking hebben op het voorwerp van de opdracht.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor deze instanties te contacteren en hun bevindingen mee te nemen in de beoordeling van de kandidaat.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/4/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De opdrachtdocumenten kunnen aangevraagd worden via mail aan aankoop@kdg.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
22/4/2016 - 12:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
22/4/2016 - 12:00
Plaats: Karel de Grote Hogeschool Dienst Aankoop, Generaal Armstrongweg 1, Digipolis Gebouw 1 te 2020 Antwerpen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
18/03/2016 om 10.00
Elke inschrijver is verplicht zich ter plaatse te begeven om zijn bieding op te maken en de locatie grondig te onderzoeken, teneinde zich rekenschap te kunnen geven van de aard, de omvang en de moeilijkheidsgraad van de opdracht en aldus zijn prijs te kunnen opmaken.
De inschrijver kan zich later niet beroepen op onvoldoende kennis van de bestaande toestand. Hij wordt verondersteld deze opdracht aandachtig te hebben onderzocht om zijn inschrijvingssom te kunnen vaststellen met volledige kennis van zaken.
Door het feit van zijn inschrijving wordt de inschrijver geacht voorafgaandelijk kennis te hebben genomen van de locatie, zodat er dienaangaande geen aanleiding bestaat tot het indienen van verrekeningen.
Op vrijdag 18 maart 2016 om 10.00 u wordt een plaatsbezoek georganiseerd.
De inschrijver meldt zich aan op het adres van de werf: Montignystraat nr.80, te Antwerpen.
Dit plaatsbezoek is verplicht en de inschrijver dient het attest in bijlage correct
ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.
De inschrijver meldt zijn aanwezigheid voor donderdag 8 maart 2016 16.00 u via mail aan aankoop@kdg.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 7/3/2016