Braekmans Cv

Restauratie van het Bremser-orgel in de Sint-Laurentiuskerk te Ekeren-Schoonbroek.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Braekmans CV
Vroegeinde 23, BE-2290 Vorselaar
Contact: Braekmans Jozef Karel
Tel: +32 14501631 Fax: +32 14506680 E-mail: jefbraekmans@telenet.be
Internet adres(sen): hugovdbergh@skynet.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Restauratie van het Bremser-orgel in de Sint-Laurentiuskerk te Ekeren-Schoonbroek
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Sint-Laurentiuskerk te Ekeren-Schoonbroek
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratie van het orgel in de Sint-Laurentiuskerk te Antwerpen (Ekeren-Schoonbroek)
Oproep tot kandidatuurstelling
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door deel te nemen aan de gunningsprocedure verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de hierna vermelde uitsluitingsgevallen.
Vooraleer over te gaan tot de gunningsbeslissing zal de aanbestedende overheid de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord nagaan van de inschrijver die het best geklasseerd is. Hiertoe zal de aanbestedende overheid aan de betrokken inschrijver de vereiste attesten en documenten opvragen die hij tegen de door de aanbestedende overheid bepaalde datum/termijn moet indienen. Indien er naar aanleiding van deze controle van de persoonlijke toestand wordt vastgesteld dat de impliciete verklaring op eer niet strookt met de persoonlijke situatie van de inschrijver, hetzij de vereiste attesten en documenten niet tijdig werden ingediend, kan hij van de opdracht worden uitgesloten.
Eerste uitsluitingscriterium: bijdragen voor de sociale zekerheid.
Voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders vraagt de aanbestedende overheid het RSZ-attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid via electronische weg op. Voor de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese unie tewerkstelt en dat niet beoogd is door voorgaande bepaling, geldt een attest van de bevoegde overheid waarin wordt bevestigd dat voldaan is aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
Indien het tewerkgesteld personeel ,beide categorieën omvat zijn beide bepalingen toepasselijk.
Tweede uitsluitingscriterium: faillissement.
De inschrijver mag niet in één van volgende gevallen verkeren:
1° staat van faillissement of van vereffening, werkzaamheden hebben gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaan, of in een vergelijkbare toestand verkeren als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale reglementeringen.
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest van niet-faillissement via electronische weg op. Voor de buitenlandse inschrijver geldt een document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst.
Derde uitsluitingscriterium: belastingen.
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de belastingen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen via electronische weg op.
Voor de buitenlandse inschrijver geldt een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Vierde uitsluitingscriterium: deelname criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld.
Hiertoe geldt een gedagtekende en ondertekende verklaring op eer waarin de inschrijver stelt niet te zijn veroordeeld voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Klasse: Klasse 3 : tot 500.000 EUR, Categorie: D23
Kwalitatieve selectiecriteria:
-het bewijs leveren van de nodige inschrijving op de lijst der erkende aannemers of de documenten geëist krachtens art. 1. van het M.B. van 27/09/1991 of een getuigschrift betreffende het indienen van een volledig dossier bij de Commissie van Erkenning (art. 90§1 - 3°) in de gevraagde categorie en klasse.
-het bewijs leveren van de noodzakelijke kwalificaties en referenties:
1° kwalificatie voor gespecialiseerd personeel m.b.t. restauratie van orgels:
A. Studiekwalificaties:
Diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden.
Opmerking: naast een copie van het diploma dient de inschrijver eveneens een bewijs van de school te vragen waarop de specialiteit van de houder van het diploma is aangegeven.
B. Beroepskwalificaties:
Opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften zowel voor de aannemer als voor alle onderaannemers.
C. Bescherming van het vakmanschap:
Verklaring dat minstens 50% van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal worden uitgevoerd.
D. Beroepsuitrusting - technische eisen:
-opgave van het aantal jaren relevante beroepservaring en/of getuigschriften zowel voor de aannemer als voor alle onderaannemers.
-verklaring betreffende de technische uitrusting van het atelier met beschikbare werktuigen waarover de aannemer en de eventuele onderaannemer(s) kunnen beschikken voor de uitvoering van de opdracht. Het adres van dit atelier dient te worden vermeld.
-het atelier dient te beschikken over een montagehal welke ruim genoeg is om het te restaureren orgel in premontage op te bouwen.
-indien de aannemer niet beschikt over een pijpenmakerij zal hij bij zijn kandidatuur de naam en alle hoger opgesomde gegevens vermelden van de onderaannemer(s) welke hij zal inschakelen.
-rekening houdend met het BVR van 14/12/2001, art. 30. en 31. Hij zal bij zijn kandidatuur de attesten van erkenning voegen, evenals hun referentielijst van gelijkaardige uitgevoerde werken en de verklaring dat ze beschikken over een eigen pijpenmakerij/metaalgieterij.
2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering.
Deze getuigschriften moeten bevatten:
a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden
b) het tijdstip en de plaats van uitvoering
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht: opgemaakt door een onafhankelijke orgeldeskundige-ontwerper.
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s)
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden, opgemaakt en ondertekend door het opdrachtgevend bestuur en de orgeldeskundige-ontwerper
3° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in art. 30 §2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.
De kandidaat dient bij inschrijving de namen op te geven van de personen waarmee zal gewerkt worden, inclusief diploma's, referenties, beroepservaring, enz. (Cfr. punt 2°)
De kandidaten welke niet tot het Nederlandse taalgebied behoren moeten bij hun kandidatuurstelling het bewijs leveren dat zij over een medewerker of personeelslid beschikken dat bij machte is om alle besprekingen met de aanbestedende overheid, met de ontwerper en met de toezichthoudende overheden op een behoorlijke wijze inde Nederlandse taal te kunnen voeren.
De opening en indiening van de kandidatuurstellingen in fase 1. verloopt op dezelfde wijze als de opening en indiening van de offertes in fase 2.
De documenten met betrekking tot de kwalitatieve selectie dienen bij de kandidatuurstelling te worden gevoegd.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 11/04/2016 - 13:30
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 12/04/2016 - 13:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 12/04/2016 - 13:30
Plaats: SInt-Laurentiuskerk te Ekeren-Schoonbroek
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Alle aannemers die een kandidatuur hebben ingediend.
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bij orgeldeskundige J. Braekmans
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 03/03/2016

Annonces similaires du BDA :