AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Alveringem
Sint-Rijkersstraat 19, BE-8690 Alveringem
Contact: Mevrouw Tine Vandenbroucke
Tel: +32 58288881 Fax: +32 58288883 E-mail: tine.vandenbroucke@alveringem.be
Internet adres(sen): www.alveringem.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Herstel oorlogsmonument op het kerkhof te Alveringem - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: kerkhof Alveringem, Dorp te 8690 Alveringem
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Herstel oorlogsmonument op het kerkhof te Alveringem
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Gezien de specifieke aard van de werken, komt alleen een restaurateur, gespecialiseerd in steenachtige materialen of stenen sculpturen in aanmerking voor de werken.
Om de bekwaamheid van de inschrijver te beoordelen moeten bij de offerte volgende documenten worden gevoegd:
- Studiekwalificaties : kopie van diploma's en studiecertificaten van master in de conservatie/restauratie van kunstvoorwerpen (datum van toekenning, aantal studiejaren) met een specialisatie steenachtige materialen en steensculptuur en/ of diploma's van andere opleidingen die relevant zijn voor het uitvoeren van de opdracht, van de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de werken.
- Beroepskwalificaties : opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
- Lijst van relevante restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften (minimaal 3) van goede uitvoering van de belangrijkste relevante werken
Deze getuigschriften bevatten :
o Het bedrag van de restauratiewerken
o Het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van uitvoering;
o Een duidelijke weergave of deze werken volgens de regels van de kunst en op een regelmatige manier werden uitgevoerd;
o De opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met de vermelding van de onderaannemer(s);
o De in onderaanneming uitgevoerde werken
o Het verslag van de werken / beknopte beschrijving van de werken
o De pv's van oplevering
Op basis van deze referenties kan het mogelijk zijn dat een kandidaat al dan niet wordt weerhouden voor deze opdracht. De hoeveelheid of uitvoeringsdatum van deze referenties zijn van ondergeschikt belang aan de kwalitatieve inhoud ervan. De referentieprojecten moeten zich in België bevinden en controleerbaar zijn. De kandidaat uitvoerder moet de werken op de voorgestelde referenties zelf hebben uitgevoerd of ten minste de leiding over de werken hebben gehad.
- Een verklaring waarin de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderaanneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 90
Criterium 2: Aanvangstermijn, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 14/4/2016 - 10:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
15/4/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 2/3/2016