AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Vrije Universiteit Brussel
Pleinlaan 2, BE-1050 Brussel
Contact: De heer Nic Van Craen, Algemeen Beheerder
Tel: +32 26292294 E-mail: sonia.dewulf@vub.ac.be
Internet adres(sen): www.vub.ac.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Renovatie en uitbreiding zwembad Campus
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Vrije Universiteit Brussel, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht heeft tot doel het realiseren van renovatie,- en uitbreidingswerken aan het zwembad op de campus van de Vrije Universiteit Brussel. Het voorwerp van de opdracht wordt gedetailleerd beschreven in de aanbestedingsdocumenten. De uit te voeren werken omvatten onder meer :
grondige renovatie van het bestaande wedstrijdbad en uitbreiding met een instructiebad;
bijhorende accommodatie zoals kleedkamers voor groepen, individuele zwemmers en personeel, kleedkastjes, sanitair, bergingen, voetwaadbak, douches, wedstrijdlokaal, EHBO-lokaal;
duurzaam vervangen van alle technieken o.a. : elektriciteit, warmtekrachtkoppelingsinstallatie, hvac, sanitaire installatie, waterbehandeling, beweegbare bodem en zwembadafdekking, buitenaanleg
omgevingsaanleg
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Uitsluitingscriteria
Een inschrijver wordt uitgesloten als hij:
failliet is of in vereffening wordt gesteld
zich in een gerechtelijke reorganisatie bevindt
zijn verplichtingen inzake de betaling van sociale zekerheidsbijdragen niet is nagekomen
zijn verplichtingen inzake de betaling van belastingen niet is nagekomen
verkeerde informatie heeft gegeven in het kader van de huidige procedure
De inschrijver zal aantonen dat hij zich niet in de uitsluitingsgevallen van art 61 van het KB 15 juli 2011 bevindt.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
zie bestek
zie bestek
III.2.3. Vakbekwaamheid:
-tevredenheidsattesten
Teneinde zijn technische bekwaamheid aan te tonen zal de inschrijver minstens drie tevredenheidsattesten bijvoegen. Hieruit moet blijken dat de inschrijver in de loop van de laatste vijf jaar voorafgaand aan de datum van indiening van de offertes gelijkaardige werken (nieuwbouw of renovatieprojecten, telkens met een minimum aannemingsbedrag van 3,5 miljoen euro excl. btw) heeft uitgevoerd tot tevredenheid van het opdrachtgevend bestuur. Een van deze referenties moet verplicht voor uitvoering zijn van een zwembad.
Daarnaast zal de inschrijver voor de partij die zal instaan voor waterbehandeling ook 2 attesten toevoegen van de waterbehandeling van een zwembad uitgevoerd in de laatste vijf jaar telkens ten belope van minstens 0,2 miljoen euro excl. btw.
De inschrijver dient eveneens voor de partij die zal instaan voor het plaatsten van de HVAC-installaties 1 attest toe te voegen van het plaatsen van een HVAC-installatie in een zwembad uitgevoerd in de laatste vijf jaar ten belope van minstens 0,2 miljoen euro exclusief btw.
De inschrijver dient verder voor de partij die zal instaan voor de betonherstellingen 1 attest toe te voegen van betonherstellingen uitgevoerd in een zwembad in de laatste vijf jaar ten belope van minstens 0,15 miljoen euro exclusief btw. Deze partij dient verplicht BCCA erkend en gecertificeerd te zijn, met kwaliteitsniveau A.
Ten slotte zal de inschrijver voor de partij die zal instaan voor waterdichtingswerken en tegelwerken, 1 tevredenheidsattest toevoegen voor waterdichtingswerken en tegelwerken van een zwembad uitgevoerd in de laatste vijf jaar.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 7
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 25/4/2016 - 14:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het aanbestedingsdossier wordt digitaal bezorgd na schriftelijke vraag per E-mail:
Vrije Universiteit Brussel, directie infrastructuur
contactpersoon: Arch. Ludo Lemmens, directeur directie infrastructuur
E-mail: directeur.infra@vub.ac.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
26/4/2016 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
26/4/2016 - 14:00
Plaats: Vrije Universiteit Brussel - Pleinlaan 2 - 1050 Brussel - gebouw M - 1ste verdieping - lokaal M 108
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
Het plaatsbezoek is twee dagen op voorhand aan te vragen en dit uiterlijk tot en met 1 april 2016:
Vrije Universiteit Brussel, directie infrastructuur
contactpersoon: Arch. Ludo Lemmens, directeur directie infrastructuur
E-mail: directeur.infra@vub.ac.be
De kandidaat-inschrijvers kunnen schriftelijke vragen stellen via directeur.infra@vub.ac.be tot en met 8 april 2016. De antwoorden op relevante vragen worden per E-mail overgemaakt aan alle kandidaat-inschrijvers.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 2/3/2016