V.z.w. Heilig-hartinstituut Halle Annuntiaten

Schoonmaak schoolgebouwen.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Heilig-Hartinstituut Halle Annuntiaten vzw
Parklaan 7, BE-1500 Halle
Contact: Mevrouw Eva Berckmans
Tel: +32 23638020 E-mail: eva.berckmans.hhivzw@gmail.com
Internet adres(sen): www.hhchalle.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Schoonmaak schoolgebouwen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: diverse locaties
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Resultaatgerichte schoonmaak van schoolgebouwen, exclusief de schoonmaak van ramen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Louter door deelname aan de procedure verklaart de inschrijver zich niet te bevinden in één van de verplichte en facultatieve uitsluitingstoestanden zoals bepaald in Art. 61 [KB 15/07/2011] :
§ 1. Overeenkomstig artikel 20 van de wet wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor :
1° deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
2° omkoping als bedoeld in artikel 246 en 250 van het Strafwetboek;
3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
4° witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.[.]
Met het oog op de toepassing van deze paragraaf vraagt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers om de noodzakelijke inlichtingen of documenten over te leggen. Indien zij twijfels heeft over de persoonlijke situatie van die kandidaten of inschrijvers, kan zij de bevoegde binnenlandse of buitenlandse autoriteiten verzoeken om de inlichtingen die ze ter zake nodig acht.
De aanbestedende overheid kan om dwingende redenen van algemeen belang afwijken van de in deze paragraaf bedoelde verplichting.
§ 2. Overeenkomstig artikel 20 van de wet kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die :
1° in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen;
3° bij rechterlijke beslissing dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4° bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan;
5° niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62;
6° niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63;
7° zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit hoofdstuk, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt
* De inschrijver bezorgt een attest waaruit blijkt dat de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen in orde is. De buitenlande inschrijver voegt bij zijn offerte een attest door de administratie die in het land van oorsprong bevoegd is voor deze materie. Indien dit attest niet kan worden uitgereikt, dan kan een verklaring op eer door erkende notaris of gerechtelijke of oveheidsinstantie worden uitgereikt.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën. De buitenlande inschrijver voegt bij zijn offerte een attest door de administratie die in het land van oorsprong bevoegd is voor deze materie. Indien dit attest niet kan worden uitgereikt, dan kan een verklaring op eer door erkende notaris of gerechtelijke of oveheidsinstantie worden uitgereikt.
* In elk stadium van de gunningsprocedure, behalve om dwingende redenen van algemeen belang, wordt uitgesloten de kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
*Alle inschrijvers dienen een uittreksel uit het strafregister uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong bij hun offerte te voegen ( maximum 6 maanden oud, te rekenen vanaf datum opening offertes ).
Wordt uitgesloten van deelname aan de overheidsopdracht, de inschrijver die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit hoofdstuk, of deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
* Een verklaring waaruit blijkt dat de totale jaaromzet van de 3 laatste afgesloten boekjaren minimum EUR 2.000.000 bedraagt.
* De Belgische inschrijver voegt bij zijn offerte een attest van de BTW-administratie, waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met zijn verplichtingen ( maximum 6 maanden oud, te rekenen vanaf datum opening offertes ). De buitenlande inschrijver voegt bij zijn offerte een attest door de administratie die in het land van oorsprong bevoegd is voor het innen van deze taksen. Indien dit attest niet kan worden uitgereikt, dan kan een verklaring op eer door erkende notaris of gerechtelijke of oveheidsinstantie worden uitgereikt.
idem vereiste bewijsstukken financiële en economische draagkracht
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een geldig ISO 9001 certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
* Een geldig EMAS (milieubeheersysteem) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubescherming.
* Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
* Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt.
* Het bewijs van de inschrijving van de kandidaat of inschrijver in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed.
* De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikking in het schoonmaken van schoolgebouwen. De inschrijver voegt bij zijn offerte een recent attest van goede uitvoering voor minium 3 gelijkaardige opdrachten ( gelijkaardig naar omvang en taakinhoud m.b.t. de schoonmaak van onderwijsinstellingen en/of ziekenhuizen en/of kinderdagverblijven ). De referenties omvatten datum van uitvoering, kostprijs op jaarbasis en contactgegenens opdrachtgevers.
* Bekwaamheid van de persoon die belast zal worden met de inspecties en zijn/haar vervanger. Curriculum vitae van deze personen worden bijgevoegd in de offerte.
idem vereiste bewijsstukken technische bekwaamheid
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium : * Prijs
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium : * Kwaliteit en intensiteit van directe controle op de uitvoering van de opdracht
Criterium 2: Kwaliteit en intensiteit van directe controle op de uitvoering van de opdracht, Weging: 15
Criterium : * Transparantie werkplanning
Criterium 3: Transparantie werkplanning, Weging: 15
Criterium : * Transparantie opbouw standaard uurtarief
Criterium 4: Transparantie opbouw standaard uurtarief, Weging: 10
Criterium : * Overzicht aangifte Dimona/Limosa
Criterium 5: Overzicht Dimona/Limosa aangifte werknemers van de inschrijver , Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/3/2016 - 09:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Het bestek kan gratis opgevraagd worden bij Eva Berckmans ( tel. +32 2 363 80 20 of mail : eva.berckmans.hhivzw@gmail.com )
Nadien zal de kandidaat-inschrijver een digitale versie van het bestek en de nodige bijlagen ontvangen.
Wij verzoeken de kandidaat-inschrijver om de ontvangst van het bestek en de bijlagen schriftelijk te bevestigen per e-mail aan eva.berckmans.hhivzw@gmail.com.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 20/4/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 20/4/2016 - 10:00
Plaats: Campus Vondel (spreekzaal), Vondel 41 te 1500 Halle
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 1/3/2016

Annonces similaires du BDA :