AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Sint-Truiden
Kazernestraat 13, BE-3800 Sint-Truiden
Contact: De heer Bart Clerinx
Tel: +32 11701573 Fax: +32 11701509 E-mail: bart.clerinx@sint-truiden.be
Internet adres(sen): www.sint-truiden.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Raamovereenkomst herstellen bestaande fietspaden en aanleg nieuwe fietspaden - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het voorwerp van de opdracht betreft het sluiten van een raamovereenkomst met meerdere deelnemers voor de aanneming om op de fietspaden van de stad Sint-Truiden herstellingswerken uit te voeren en/of een nieuwe fietspaden aan te leggen door middel van een "Samenvattende Opmeting Raamovereenkomst", opgesteld volgens het model dat als bijlage bij onderhavig bestek is gevoegd. Bijkomend worden andere gedetailleerde opdrachten via dienstbevel gegeven.
Deze werken en opdrachten omvatten:
- de uitvoering van allerhande herstellingswerken volgens de posten van de prijslijst;
- de aanleg van nieuwe fietspaden volgens behoefte van het bestuur volgens de posten van de prijslijst
- alle verrichtingen nodig voor het uitvoeren van deze werken;
- het onderhoud van de uitgevoerde werken gedurende de vooropgestelde waarborgtermijn;
- het wegnemen en/of verplaatsen van bestaande signalisatie (als last van de aanneming) waar noodzakelijk;
- het plaatsen van werfsignalisatie, waarvoor een post in de prijslijst is voorzien;
- het verwijderen en storten van afval en restmateriaal volgens de bepalingen van onderhavig bestek (de stortkosten en milieuheffingen zijn ten laste van de aanbestedende overheid);
- alle materialen in deze aanneming worden door de aannemer geleverd en zijn nieuw, tenzij de contractuele bepalingen het uitdrukkelijk anders bepalen;
- .
De duurtijd van de raamovereenkomst bedraagt 1 (één) jaar (onverminderd de mogelijkheid van vroegtijdige beëindiging waarover de stad Sint-Truiden in voorkomend geval beschikt).
De opdracht kan 3 keer verlengd worden.
Na de laatste verlenging zal in ieder geval geen enkele nieuwe bestelling kunnen gebeuren in uitvoering van dit contract.
Indien de opdracht niet wordt verlengd kan de aannemer hiervoor geen schadevergoeding eisen.
De omschreven raamovereenkomst betreft uit de aard een vermoedelijke hoeveelheid. De concreet te bestellen opdrachten gebeuren volgens de noden van het opdrachtgevend bestuur en binnen het kader van dit bestek. De stad Sint-Truiden geeft geen garanties inzake minimale afname bij de raamovereenkomst aan de deelnemers aan de raamovereenkomst. De deelnemers aan de raamovereenkomst kunnen derhalve geen enkele aanspraak maken op een minimale afname tijdens de duur van de raamovereenkomst. Daarenboven worden de betrokken werken niet exclusief afgenomen binnen de raamovereenkomst. De stad Sint-Truiden behoudt zich het recht voor om ook met andere aannemers samen te werken.
Onderaanneming is toegestaan. Onverminderd de inlichtingen verschaft in zijn offerte, is de bieder verplicht om aan de stad Sint-Truiden schriftelijk de nationaliteit, de benaming, het maatschappelijk adres, de referenties van de mogelijke onderaannemer, evenals de aard van het projectonderdeel dat in onderaanneming zou kunnen worden toevertrouwd, voor nazicht mee te delen, nog voor elk begin van uitvoering in onderaanneming.
Voorafgaand aan elke concrete opdracht, is de deelnemer aan de raamovereenkomst gehouden aan te duiden of hij een bepaald onderdeel van de opdracht in onderaanneming zal geven. De stad Sint-Truiden kan daarbij verzoeken om alle nodige en/of nuttige informatie over te maken.
Per opdracht (= uit te voeren werkzaamheden) zal een aangetekend dienstbevel opgemaakt worden door het opdrachtgevend bestuur. Geen enkel dienstbevel is geldig indien het niet uitgaat van het bestuur en de nodige handtekening draagt. In elke opdracht wordt eventueel de aanvangsdatum en de termijn van de werken gespecifieerd. Tevens worden de nodige uitvoeringsplannen toegestuurd. Zo de aannemer meent opmerkingen te moeten maken over de termijn die hem wordt toegestaan voor het uitvoeren van de werken, dient hij deze over te maken aan de leidende ambtenaar, binnen de 2 dagen na ontvangst van het dienstbevel.
De bijzondere aandacht van de aannemer wordt erop gevestigd dat de werkzaamheden dienen uitgevoerd worden op verschillende plaatsen en op verschillende tijdstippen zoals dit volgens de noodwendigheid zal bepaald worden door de aanbestedende overheid.
Indien tijdens de duur van het contract het net van de fietspaden enige wijzigingen ondergaat, kan de aannemer belast worden, volgens de voorwaarden van de aanneming, met werken op die nieuwe paden.
De aannemer heeft geen recht op enige schadevergoeding of prijsherziening wegens veranderingen aan de uitgestrektheid of aan de afmetingen van de fiestpaden welke hij te onderhouden heeft.
De termijn voor de uitvoering wordt afzonderlijk per opdracht bepaald.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
Een verklaring op erewoord (bijlage B) dat de inschrijver:
niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
in orde is met de betaling van belastingen
zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
idem
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
Het bijvoegen van een referentielijst van opdrachten uitgevoerd gedurende de laatste 3 jaar. De inschrijver dient minimaal 3 referenties voor te leggen van gelijksoortige opdrachten uitgevoerd gedurende de laatste 3 jaar.
idem
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 25/3/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: bestek + inschrijvingsdocumenten
De opdrachtdocumenten kunnen enkel (gratis) bekomen worden via info.overheidsopdrachten@sint-truiden.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
29/3/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 1/3/2016