Gemeente Brasschaat

NAC. Verhoevenlei 11-15: bouw nieuw administratief centrum. Bredabaan 182: renovatie gemeentehuis.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Brasschaat
Bredabaan 182, BE-2930 Brasschaat
Contact: Mevrouw Tatjana De Maesschalck
Tel: +32 36500261 Fax: +32 36520872 E-mail: tatjana.de.maesschalck@brasschaat.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
NAC. Verhoevenlei 11-15: bouw nieuw administratief centrum. Bredabaan 182: renovatie gemeentehuis.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Verhoevenlei 11-15, 2930 Brasschaat / Gemeentehuis, Bredabaan 182 te 2930 Brasschaat
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het ontwerp van het NAC, door Compagnie-O architecten, is een compact gebouw met drie bouwlagen en een teruggesprongen vierde (gelijkvloers, eerste en tweede verdieping en technische ruimte op het dak) en een ondergrondse parkeergarage. De indeling werd uitgewerkt volgens het nieuwe dienstverleningsconcept, met een strikte scheiding tussen front- en backoffice. Op het gelijkvloers bevinden zich het forum, de gesprekslokalen en de raadzaal (publiek toegankelijk gedeelte); de kantoren (back-office) op de eerste en tweede verdieping zijn open landschapskantoren, met afgesloten bureelruimtes voor de functies die nood hebben aan meer privacy.
Duurzaamheid is een belangrijk aandachtspunt in dit ontwerp, met een E-peil van maximum E58 en een K-waarde van maximaal K35.
Het NAC zal het eerste gemeentegebouw zijn dat wordt voorzien van een houtsnipperketel (gecombineerd met een condenserende gasketel voor piekbelasting en als back-up), waardoor het CO2-neutraal wordt verwarmd. Op het dak zijn zonnepanelen voorzien en er wordt gebruik gemaakt van regenwaterrecuperatie en energiezuinige LED-verlichting.
Het gebouw werd flexibel opgevat, zowel wat de indeling (kolommenstructuur met invulwanden) als de aanwezige technieken (vloerkanalen, verhoogde computervloeren) betreft, om eventuele toekomstige wijzigingen in de organisatie eenvoudig op te vangen.
Na de bouw van het NAC wordt het bestaande gemeentehuis gerenoveerd. Onder meer de stookinstallatie, elektriciteit en verlichting worden aangepast aan de huidige noden. Het sanitair op de tweede verdieping, dat momenteel geregeld voor geuroverlast zorgt, wordt verplaatst naar het gelijkvloers en volledig vernieuwd.
De werken zullen in 2 fases worden uitgevoerd; in fase 1 wordt het nieuwe gebouw gerealiseerd (290 werkdagen) en in fase 2 wordt het bestaande gemeentehuis gerenoveerd (53 werkdagen).
Totaal fase 1 en fase 2 = 343 werkdagen. Tussen fase 1 en fase 2 zijn 60 kalenderdagen voorzien voor verhuisbewegingen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
*zie bestek
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
*zie bestek
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een geldig ISO 9001 (versie 2008) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
*zie bestek
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 25/4/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 60.50 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Het bijzonder bestek en de plannen betreffende onderhavige opdracht liggen ter inzage bij de ontwerper Compagnie-O architecten bvba te Gent, na telefonische afspraak (Tel: +32(0)9 225 07 49) alle werkdagen van 9 tot 12 en van 13 tot 16 uur.
- Digitale versie op DVD: kostprijs 60,50 euro (incl. 21%BTW) te verkrijgen via e-mail bij de architect contact@compagnie-o.be.
Het verschuldigde bedrag wordt overgeschreven op rekening van "Compagnie O architecten bvba" BTW: BE 0896 990 177 met rek. nr. IBAN: BE30 0682 4911 3811 BIC : GKCCBEBB en vermelding "NAC onkost aanbestedingsdossier".
Na ontvangst van het bedrag wordt de DVD + factuur 'voor voldaan' per post verstuurd (inbegrepen in de kostprijs) en digitaal verstuurd (middels het WE-Transfer platform).
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 26/4/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 26/4/2016 - 11:00
Plaats: gemeentehuis van Brasschaat, Bredabaan 182, trouwzaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
Door het feit dat de inschrijver zijn offerte indient, erkent hij ter plaatse te zijn geweest en zich op de hoogte te hebben gesteld van de bestaande toestand van de bouwplaats, de ligging, de omgeving en de toegangswegen.
De inschrijver wordt dientengevolge geacht zich volledig rekenschap te hebben gegeven van de omvang der aanneming en de moeilijkheidsgraad van de uit te voeren werken, m.b.t.:
- de algemene coördinatie van de werken;
- de inrichting van de bouwplaats;
- de gemeentelijke voorschriften op de werf;
- de noodzakelijke veiligheidsvoorschriften op de werf;
- de mogelijkheden tot de aanvoer en het stockeren van de bouwmaterialen;
- het plaatsen van stellingen;
- de opstelling van aangepast materieel (graafmachines, kranen,.);
- de eventuele voorafgaande sloopwerken;
- de gebeurlijke aanbouw tegen en de bijhorende afwerkingen van scheidingsmuren of bestaande constructies,.
Hij zal zich bijgevolg tijdens de uitvoering van de opdracht niet kunnen beroepen op zijn onwetendheid dienaangaande.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 1/3/2016

Annonces similaires du BDA :