AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Gent
Botermarkt 1, BE-9000 Gent
Tel: +32 92667780 Fax: +32 92667379
Internet adres(sen): www.gent.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst schoonmaken en onderhouden van diverse stadsgebouwen, inclusief ramenschoonmaak, kwaliteitscontroles, dampkapreiniging en sociale economie (onkruidverwijdering, vegen buitenterreinen, reinigen afvalcontainers, .)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Diverse stadsgebouwen, 9000 Gent
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Raamovereenkomst schoonmaken en onderhouden van diverse stadsgebouwen, inclusief ramenschoonmaak, kwaliteitscontroles, dampkapreiniging en sociale economie (onkruidverwijdering, vegen buitenterreinen, reinigen afvalcontainers, .)
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Schoonmaken en onderhouden van musea en historische gebouwen, inclusief ramenschoonmaak, kwaliteitscontroles en sociale economie (onrkuidverwijdering, vegen buitenterreinen, reinigen afvalcontainers, .)
Korte beschrijving:
Schoonmaken en onderhouden van musea en historische gebouwen, inclusief ramenschoonmaak, kwaliteitscontroles en sociale economie (onrkuidverwijdering, vegen buitenterreinen, reinigen afvalcontainers, .)
Perceel 2: Schoonmaken en onderhouden van bibliotheekfilialen, buurtcentra, open huizen, kastelen, lokalen van de jeugddienst, ., inclusief ramenschoonmaak, kwaliteitscontroles en sociale economie (onkruidverwijdering, reinigen afvalcontainers, .)
Korte beschrijving:
Schoonmaken en onderhouden van bibliotheekfilialen, buurtcentra, open huizen, kastelen, lokalen van de jeugddienst, ., inclusief ramenschoonmaak, kwaliteitscontroles en sociale economie (onkruidverwijdering, reinigen afvalcontainers, .)
Perceel 3: Schoonmaken en onderhouden van administratieve gebouwen, inclusief ramenschoonmaak, kwaliteitscontroles en sociale economie (onkruidverwijdering, vegen buitenterreinen, reinigen afvalcontainers, .)
Korte beschrijving:
Schoonmaken en onderhouden van administratieve gebouwen, inclusief ramenschoonmaak, kwaliteitscontroles en sociale economie (onkruidverwijdering, vegen buitenterreinen, reinigen afvalcontainers, .)
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de fiscale verplichtingen (personen- of vennootschapsbelasting en btw-verplichtingen) overeenkomstig de wettelijke bepalingen (van het land van vestiging). Het attest betreft de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste indieningsdatum van de offertes (art. 63 KB Plaatsing)
* Voor inschrijvers die personeel tewerkstellen dat niet onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: een attest door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die ten laatste de uiterste indieningsdatum van de offerte is opgemaakt, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een recent origineel attest van niet-faillissement,
* Een verklaring met betrekking tot gemiddelde jaarlijkse totale omzet en de gemiddelde omzet betreffende de diensten waarover de opdracht gaat en dit over de laatste afgesloten drie boekjaren.
* Een recent origineel attest van niet-faillissement, afgeleverd door de Rechtbank van Koophandel (max. 3 maanden oud t.o.v. de dag van opening van de offertes).
* Een verklaring met betrekking tot gemiddelde jaarlijkse totale omzet en de gemiddelde omzet betreffende de diensten waarover de opdracht gaat en dit over de laatste afgesloten drie boekjaren.
De inschrijver kan enkel deelnemen aan de opdracht indien de jaarlijke omzet minimum EUR 40.000.000 bedraagt.
De overeenstemmende boekhoudkundige gegevens uit de resultatenrekeningen van de laatste drie afgesloten boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Voor alle percelen :
* Curriculum Vitae
* Kwaliteitsbeleid
* Milieuzorgsysteem
* Opleidingen
* Organigram
* Referentielijst
* Voor alle percelen
Een referentielijst (min. 3 referenties) van de voornaamste diensten gelijkaardig naar omvang en taakinhoud uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar met per geleverde dienst voor de reguliere schoonmaak met de vermelding van:
- de datum van uitvoering (periode 2012, 2013 en 2014)
- het bedrag (min. 1.000.000,00 euro op jaarbasis)
- het aantal m² (min. 35.000,00 m²)
- de publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens.
Een referentielijst (min. 3 referenties) voor de ramenschoonmaak met de vermelding van
- de datum van uitvoering (2012, 2013 en 2014)
- het bedrag (min. 15.000,00 euro op jaarbasis)
- het aantal m² (min. 15.000,00 m²)
- de publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens.
Een referentielijst (min. 3 referenties) voor dampkapreiniging met de vermelding van
- de datum van uitvoering (periode 2012, 2013 en 2014)
- het bedrag (min. 5.000,00 euro op jaarbasis)
- de publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens.
Opmerking i.v.m. het aanreiken van referenties
Referenties worden aangetoond door certificaten of attesten van goede uitvoering die door de bevoegde instanties zijn opgesteld en ondertekend.
De referentielijsten moeten in het Nederlands opgesteld zijn of de inschrijver voegt een correcte Nederlandstalige vertaling in bijlage.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om voormalige opdrachtgevers te contacteren en indien nodig verduidelijking te vragen over de aangeleverde attesten en hun bevindingen mee te nemen in de beoordeling.
Minstens drie jaar ervaring in schoonmaak van onderwijsinstellingen (ziekenhuizen zijn evenwaardig) is voor deze opdracht een minimum vereiste. Geldt enkel voor de reguliere schoonmaak.
* VSR - KMS
De dienstverlener voorziet een aantal externe VSR kwaliteitscontroles per jaar (minimum: zie bijlage) binnen het voorziene maximum jaarbudget.
De VSR controlefirma voorziet ook een plan van aanpak, suggesties m.b.t. duurzaamheidscriteria waar de Stad Gent belang aan hecht en suggesties die een meerwaarde betekenen naar optimalisatie van de schoonmaakkwaliteit voor de Stad Gent.
Bij de offerte dient een afschrift bijgevoegd te zijn van het authentiek geldigheidscertificaat van de voorgestelde inspecteur(s).
* De dienstverlener dient lid te zijn van ABSU (Algemeen Belgische Schoonmaak Unie).
Voor alle percelen :
* Curriculum Vitae
Curriculum Vitae van de leidinggevenden die zullen ingezet worden en dit voor de personen met rol of functie "projectbeheerder", "kwaliteitsverantwoordelijke" en "districtleiding" (zie tabel rollen en functies in de technische bepalingen van onderhavig bestek), of functieprofiel van diegene die zullen aangeworven worden. De leidinggevenden dienen aan de daar gestelde minimumvereisten te voldoen.
* Een ISO certificaat 9001:2008 (recente versie) of gelijkwaardig conform art 73 (bis) van het Koninklijk Besluit van 08 januari 1996, gecertificeerd door de instanties die voldoen aan de Europese kwaliteits-normenreeks.
Het document moet in het Nederlands opgesteld zijn of de inschrijver voegt een correcte Nederlandstalige vertaling in bijlage.
Dit certificaat dient afgeleverd te zijn op naam van de inschrijver van de offerte en gespecificeerd zijn als omschreven voor de uitvoering van deze opdracht. bvb "klassieke schoonmaak en glazenwasserij, algemeen onderhoud en ruitenschoonmaak, algemeen schoonmaakonderhoud en glaswas, adviseren en uitvoeren van schoonmaakonderhoud en glaswaswerkzaamheden"
Opmerking: het kwaliteitshandboek moet digitaal aangeleverd worden en in de offerte dient een samenvatting van max. 1 A4 pagina toegevoegd te worden.
* Milieuzorgsysteem
De inschrijver bezit een milieuzorgsysteem dat aan bepaalde minimumeisen voldoet.
Dit gebeurt door middel van het verplicht indienen van een kopie van een ISO 14001-certificaat:1996 of een kopie van een EMAS - certificaat.
Als een dienstverlener hier niet over beschikt, moet hij aantonen dat zijn milieuzorgsysteem gericht is op continue verbetering en minimaal aan de volgende voorwaarden voldoet:
- er is een actuele door de directie ondertekende milieubeleidsverklaring (eventueel als onderdeel van het kwaliteitszorgsysteem);
- er is een milieuprogramma of actieplan waarin staat welke stappen de organisatie gaat nemen om de milieubelasting te verminderen, en men kan een referentielijst voorleggen;
- er is een formeel aangestelde milieucoördinator of functionaris die de milieumaatregelen van de organisatie coördineert;
- er is een milieuverslag of andere (management-) rapportage waarin gerapporteerd wordt over de milieumaatregelen en de behaalde resultaten van de afgelopen 2 jaren.
* Opleidingen
Een overzicht van de opleidingen die aan het personeel worden gegeven.
Het opleidingsprogramma van de inschrijver dient te beantwoorden aan de minima vastgesteld in de technische bepalingen van onderhavig bestek.
* Organigram
Er wordt een algemeen organigram aangeleverd van de dienstverlener. Daarnaast dient de dienstverlener een organigram in met betrekking op het project Stad Gent. In het organigram wordt duidelijk vernoemd wie contactpersoon/-personen is/zijn voor de Stad Gent.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 4/4/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
5/4/2016 - 09:40
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
5/4/2016 - 09:40
Plaats: AC Portus, Keizer Karelstraat 1, 9000 Gent
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Informatiesessie aansluitend op het plaatsbezoek op woensdag 2 maart 2016.
Plaatsbezoeken :
maandag 29 februari 2016
dinsdag 1 maart 2016
woensdag 2 maart 2016
Alle nodige documenten voor de opmaak van uw offerte zijn terug te vinden via volgende link :
https://www.dropbox.com/s/6vwbouy1vzc1uto/Offerteformulier%20A%20-%20Perceel%201.zip?dl=0
Opgelet!
Indien u geïnteresseerd bent in deze opdracht kunt u deze verder opvolgen door u als onderneming te registreren op de website van e-Notification.
Deze aankondiging kunt u dan aanduiden als favoriet door bovenaan op de hiervoor aangemaakte knop te drukken 'toevoegen aan favorieten' en de functie 'messaging' te activeren.
U wordt dan op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingsberichten.
Informatiesessie:
02/03/2016
Departement FM - Dienst Service & Logistiek - Afdeling Schoonmaak & Services, Henri Farmanstraat 30 te 9000 Gent
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 16/2/2016