AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
UC Leuven vzw - UC Limburg vzw
Agoralaan Gebouw B, bus1, BE-3590 Diepenbeek
Contact: De heer John Roosen
Tel: +32 11180000 Fax: +32 11180099 E-mail: John.Roosen@ucll.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Aanstellen van een ontwerpteam voor het oprichten van nieuwbouwprojecten en verbouwingen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: UC Leuven vzw UC Limburg vzw, Agoralaan Gebouw B, bus1 te 3590 Diepenbeek
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het betreft een oproep tot deelneming met het oog op een beperkte offerteaanvraag die valt onder artikel 25 Wet overheidsopdrachten,
voor het selecteren van een ontwerpteam met als opdracht de architectuurstudie, stabiliteitsstudie en de technieken voor het oprichten van nieuwbouwprojecten en verbouwingen.
In eerste fase worden minimum 5 kandidaten weerhouden die uitgenodigd worden voor een tweede selectieronde.
De raming van het totale project, inclusief alle kosten, btw en taksen met inbegrip van mogelijke verhuisopdrachten en alsook het meubilair, dewelke niet tot deze opdracht behoren en wegeniswerken : 16.000.000 EUR
De opdracht die het voorwerp uitmaakt van onderhavige offerteaanvraag omvat:
- analyse van de in en palend aan de projectzone gesitueerde infrastructuur met inbegrip van rapporterende besluitvorming, voor wat betreft zowel de functionele als de bouwfysich-bouwtechnische aspecten van de gebouwen,
- het ontwerp van een nieuw "hoofdgebouw", uitbreiding en gedeeltelijke renovatie/herbestemming van de bestaande gebouwinfrastructuur met een maximum totale bijkomende bruto vloeroppervlakte van 7.000,00 m2 evenals de inherent vereiste aanpassingen inzake wegenisinfrastructuur en buitenaanleg,
- de studies inzake stabiliteit m.i.v. het voorafgaandelijk grondonderzoek, speciale technieken waaronder verwarming, koeling, elektrische installaties en verlichting, zwakstroom, ventilatie, luchtbehandeling, evenals m.b.t. integrale klimaatbeheersing en akoestiek,
- interieurstudies m.b.t. zowel de vaste inrichting als los meubilair en uitrusting,
- EPB-verslaggeving, veiligheidscoördinatie (ontwerp en uitvoering),
- de coördinatie tussen de verschillende delen van de opdracht,
- met inbegrip van de opmaak van alle vereiste dossiers m.b.t. het bekomen van o.a. de stedenbouwkundige vergunningen, de uitvoering en aanbesteding van de werken en de controle hierop.
De opdracht omvat een globaal ontwerp voor de realisatie conform het programma van eisen. De realisatie van het project zal in minstens vier percelen worden opgedeeld, met name de bouwwerken, wegeninfrastructuur en buitenaanleg, speciale technieken en interieur/afwerking
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.
Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. De omzet dient minimaal 500.000 EUR (excl. btw) te bedragen.
te voldoen aan de gevraagde items
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten of van inschrijving op een gelijkaardige officiële lijst in een andere lid-staat van de Europese Gemeenschap van één of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor eensluidend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud).
De volgende criteria zijn van toepassing bij de selectie :
A Verwezenlijkte opdrachten : 50 punten
A.1 Algemene referentielijst : 5 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe.
A.2 Referentielijst van schoolgebouwen : 5 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe met als volgende aandachtspunten. :
Een beperkte en gedetailleerde referentielijst m.b.t. maximaal 3 projecten, gerealiseerd na 2010 m.b.t. gebouwen bestemd voor het onderwijs, met een kostprijs van minimaal 3.000.000 EUR (bouwkost excl. btw en studiekosten) en maximaal 15.000.000 EUR ;
De volgende gegevens dienen verplicht bijgevoegd. :
- coördinaten en omschrijving van het project en het opdrachtgevend bestuur,
- kostprijs van het project excl. BTW en studiekosten en de aandelen ervan inzake infrastructuur, gebouw en speciale technieken,
- de uitvoeringstermijn,
- de aannemingswijze (totaalaanneming dan wel in afzonderlijke delen/vakgebieden),
- foto's van de realisatie,
- de visie van het ontwerpteam, o.a. op functionaliteit, architectuur, duurzaamheid, onderhouds- en gebruikskosten, .
- de gebruikte materialen en hun karakteristieken, o.a. inzake duurzaamheid, onderhoudsaspecten, .,
- het EPC-attest van het gebouw en de beschrijving van de maatregelen die in het kader van het behaalde E-peil werden gerealiseerd,
- een attest, uitgeschreven door het opdrachtgevend bestuur m.b.t. het gerealiseerde project en waaruit blijkt dat de studieopdracht m.b.t. de realisatie van het betrokken project tot tevredenheid van het opdrachtgevend bestuur werd gerealiseerd.
A.3 Opgave van uitvoeringsbedrag van relevante projecten : 10 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe met als volgende aandachtspunten.:
1) Het uitvoeringsbedrag geldt voor nieuwbouw en renovatie
2) Het bedrag mag variëren tussen 5 en 12 miljoen EUR
A.4 Architectuur : 30 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe met als leidraad de volgende aandachtspunten. :
1) Aard van het project ,totale oppervlakte in m2, kostprijs van de werken, totale uitvoeringstermijn
2) Foto's van afgewerkte werven
3) De visie over de architectuur en de creatieve inbreng van de architect
4) Functionaliteit van het ontwerp
5) Het gedrag in de tijd van de gebruikte materialen (levensduur, onderhoudskost en recurrente kost)
B Aandeel discipline : 30 punten
B.1 Architectuur : 5 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe met als aandachtspunt. :
Opgave van het procentueel aandeel van de architectuur studies t.o.v. de totale omzet
B.2 Omzetverdeling per discipline : 15 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe met als aandachtspunt. :
Opgave van het procentueel aandeel van de studies technieken en stabiliteit t.o.v. de totale omzet : 1/3 van de punten
Opgave van het procentueel aandeel van de studies inzake landschap, wegenis, infrastructuur, buitenaanleg t.o.v. de totale omzet : 1/3 van de punten
Opgave van het procentueel aandeel van de studies inzake speciale technieken t.o.v. de totale omzet : 1/3 van de punten
B.3 Organisatie overleg van het ontwerpteam met de aanbestedende overheid : 5 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe met als aandachtspunt, met als aandachtspunt. :
Op welke wijze organiseert men het overleg tussen het ontwerpteam en de aanbestedende overheid? Welke zijn de feitelijke en juridische verhoudingen die bestaan in het ontwerpteam?
B.4 Opgave van het procentueel aandeel van opdrachten in privé en overheid : 5 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe met als aandachtspunt. :
Opgave van het procentueel aandeel van de opdrachten in privé en overheid t.o.v. de totale omzet
C Samenstelling ontwerpteam : 20 punten
C.1 Samenstelling ontwerpteam : 20 punten
De beoordelingscommissie kent de punten na overleg toe met als aandachtspunt. :
- Gedetailleerde cv's van de betrokken personeelsleden en relevante ervaring binnen het multidisciplinair team met gelijkwaardige projecten en dit zowel naar de architecturale als de ingenieur-technische disciplines, welke effectief aan het project verbonden worden, bv bij wijze een organigram per discipline.
Totaal gewicht selectiescriteria : 100 punten
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/3/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het bestek kan aangevraagd worden bij de heer John Roosen : overheidsopdrachtenprocedures@ucll.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
18/3/2016 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 15/2/2016