Stad Landen

Reconstructie en herbestemming Sint-Petrushoeve.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Landen
Stationsstraat 29, BE-3400 Landen
Contact: Mevrouw Indra Bilsen
Tel: +32 11880315 Fax: +32 11886835 E-mail: ibilsen@landen.be
Internet adres(sen): www.landen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Reconstructie en herbestemming Sint-Petrushoeve
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Sint-Petrusstraat 7 - 3404 Landen/Attenhoven
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Fase 1: reconstructie woonhuis Sint-Petrushoeve
De uit te voeren werken betreffende de bouwkundige reconstructie, afwerking en technische installatie van de Sint-Petrushoeve in Attenhoven
Deel 1: bouwkundige reconstructie en afwerking
Deel 2: technische installatie
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Uitsluitingsgronden (art 20 § 1 wet overheidsopdrachten en art. 61 KB 15-07-2011)
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van de aannemers van werken, wordt uitgesloten van
deelneming aan deze opdracht de aannemer:
1° die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of
die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg
van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen
2° die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van
gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de
nationale wetgevingen en reglementeringen
3° die, bij rechtelijke beslissing in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf
dat zijn professionele integriteit aantast
6° die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van
het land waar hij gevestigd is
Voor 1°, 2°, 3° en 6° voegt de aannemer bij zijn offerte de nodige attesten en een verklaring op eer dat
aan de gestelde eisen voldaan is.
5° die niet in orde is met zijn bijdragen aan de sociale zekerheid, overeenkomstig de bepalingen van artikel
62 van dit besluit
Voor 5° levert de aannemer het bewijs door voorlegging van een attest zoals bepaald in artikel 61 van
het KB van 15.07.2011
Verder worden van deze opdracht uitgesloten, de aannemer:
4° die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de
aanbestedende overheid aannemelijk kan maken
7° die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het
verstrekken van inlichtingen, opvorderbaar bij toepassing van dit hoofdstuk
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het RSZ-attest, de jaarrekeningen en het
attest van niet-faling via elektronische weg op conform art. 60 §1. De overige documenten worden
opgevraagd bij de inschrijver.
De buitenlandse inschrijver, alsook de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan
de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie, voegt bij zijn offerte een
attest of een verklaring volgens de bepalingen van art. 62 §2
Art. 64. Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van
onverenigbaarheid te bevinden, zoals bedoeld in dit artikel.
De aanbestedende overheid houdt zich het recht voor om de attesten die niet-uitsluiting bewijzen op
te vragen ongeacht het moment van de procedure voor de sluiting van de opdracht.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, zal voor deze
opdracht de financiële en economische draagkracht van de aannemer aangetoond worden door
passende bankverklaringen.
In dat verband voegt de aannemer bij zijn offerte een document vanwege zijn financiële instelling(en)
dat als volgt opgesteld wordt:
Met betrekking tot:
Overheidsopdracht ., gepubliceerd in ., op datum van .
Hierbij bevestigen wij u dat de (naam vennootschap) onze cliënt is sinds(datum)
Wat betreft de financiële relatie bank-cliënt
De financiële relaties die wij onderhouden met (naam vennootschap) hebben tot op heden (datum)
beantwoord aan onze verwachtingen.
Op basis van de gegevens waarover onze bank vandaag beschikt hebben wij geen ongunstige elementen
vastgesteld en de (naam vennootschap) heeft tot op heden, voor zover wij kunnen nagaan en met betrekking
tot de ons gekende contracten en projecten, de financiële capaciteit gehad om de contracten of projecten uit
te voeren die haar werden toegewezen.
De (naam vennootschap) geniet ons vertrouwen en
ofwel: onze bank stelt op dit ogenblik volgende kredietlijnen ter beschikking van deze vennootschap (alleen
vermelden met de voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van de klant).
ofwel: onze bank stelt op dit ogenblik kredietlijnen ter beschikking van de vennootschap
ofwel: onze bank is bereid eventuele kredietaanvragen of een aanvraag voor borgstelling met het oog op de
uitvoering van de opdracht te onderzoeken
ofwel: (geen van de drie voorafgaande verklaringen)
Deze verklaring houdt geen verbintenis in van onzentwege voor de toekomst en onze bank neemt
dienaangaande geen enkele verantwoordelijkheid.
Wat betreft de notoriëteit van de cliënt
De (naam vennootschap) bekleedt een belangrijke plaats (ofwel: is actief) in de sector van (.).
Tot op heden en voor zover we konden nagaan heeft ze een uitstekende (ofwel: goede) technische reputatie
en is gebleken dat ze werd geleid door bekwame en achtbare personen. De bank kan niet verantwoordelijk
worden gesteld voor de juistheid en de volledigheid van haar verschafte informatie.
De feiten die in de toekomst deze verklaring zouden beïnvloeden kunnen u niet automatisch worden
medegedeeld.
Opgemaakt te (plaats), op (datum),
(handtekeningen)
Indien de aannemer om gegronde redenen niet in staat is deze referenties over te leggen kan hij zijn
economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid
geschikt acht:
- een bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's;
- een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet betreffende de diensten waarover de
opdracht gaat over de laatste drie boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Technische bekwaamheid (artikel 68-70 KB 15-07-2011)
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, wordt de
aannemer verzocht om zijn technische bekwaamheid aan te tonen door volgende referenties:
1° Opgave van welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door welke onderaannemer
uitgevoerd zullen worden
met opgave voor elke onderaannemer van:
- juiste benaming en adres, BTW-nummer
- gegevens inzake erkenning
- opgave, desgevallend, van het ISO-certificaat of het VCA-attest van de onderaannemer
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig
aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door het opdrachtgevend bestuur. Die andere
onderaannemer moeten minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de
offerte vermeld werd.
2° Een verklaring van de aannemer met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat hij met
eigen personeel zal uitvoeren. Aannemers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 50% worden van
deelname aan de procedure uitgesloten.
3° Opgave van de studie- en beroepskwalificaties van de aannemer (minimaal: werfleider - projectleider en
uitvoerend personeel) en alle onderaannemers.
4° Opgave van:
voor de hoofdaannemer: vijf referenties van werken aan gelijkaardige monumenten ten bedrage van
minstens EUR 500.000,00 en dit gedurende de laatste vijf jaar(de relevantie wordt door de aanbestedende
overheid beoordeeld op basis van de inhoud en de omvang van de referenties)
De referenties dienen minimaal volgende gegevens te vermelden:
- omschrijving en relevantie van de ingediende referentie
- bewijs van voorlopige of definitieve oplevering
- gunnings- en aannemingsbedrag excl. BTW
- bewijs van goede uitvoering door opdrachtgever
voor de aannemer vakwerkbouw: vijf referenties van werken aan gelijkaardige gebouwen (houtskelet) en
dit gedurende de laatste vijf jaar(de relevantie wordt door de aanbestedende overheid beoordeeldop basis
van de inhoud en de omvang van de referenties)
De referenties dienen minimaal volgende gegevens te vermelden:
- omschrijving en relevantie van de ingediende referentie
- bewijs van voorlopige of definitieve oplevering
- gunnings- en aannemingsbedrag excl. BTW
- bewijs van goede uitvoering door opdrachtgever
voor alle onderaannemers: een referentielijst van werken uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar
5° De aannemer dient minstens 3 onderaannemers per discipline voor te stellen bij de aanbesteding en het
engagement dat er met één van deze drie zal gewerkt worden. Deze onderaannemers worden aan
dezelfde selectiecriteria onderworpen als de hoofdaannemer.
De overeenkomst tussen uitvoerder en premienemer bepaald uitdrukkelijk dat;
 Een register wordt bijgehouden door de uitvoerder van de werkzaamheden van de
onderaannemer(s), zoniet wordt de uitvoerder geacht af te zien van de betaling van één derde van
de helft van de restauratiewerkzaamheden.
 De uitvoerder die in strijd met de bepalingen van de overeenkomst meer dan de helft van de
restauratiewerkzaamheden, waarvoor de restauratiepremie is toegekend, door onderaannemers laat
uitvoeren, afziet van de betaling van één derde van het bedrag dat deze overtreft.
 De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is
onderhevig aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door de opdrachtgever. Die andere
onderaannemer moeten minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die
bij de offerte vermeld werd.
6° Opgave van, desgevallend, het ISO-certificaat of het VCA-attest van de inschrijver
7° Erkenningsgetuigschrift in klasse 4 of hoger - categorie D24
Uit deze documenten moet het opdrachtgevend bestuur kunnen vaststellen dat de aannemer in staat is om
deze opdracht van restauratie- en geschiktmakingswerken te realiseren.
Binnen de grenzen van de artikelen 68 tot 70 , kan de aanbestedende overheid verlangen dat de
aannemers de overgelegde getuigschriften en documenten aanvullen of toelichten.
Indien de inschrijver via een tijdelijke vereniging zich kandidaat stelt dienen al de gevraagde
documenten in het administratief bestek door al de 'hoofdaannemers' van de tijdelijke vereniging
ingediend te worden
art. 74 beroep op draagkracht andere entiteiten:
Deze onderaannemers of entiteiten mogen zich niet in een toestand van uitsluiting bevinden, zoals bedoeld in
artikel 61 KB van plaatsing.
DE BESCHERMING VAN HET VAKMANSCHAP:
De uitvoerder moet minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis
van de kostprijs, met eigen personeel uitvoeren. Hiervan dient een schriftelijke verklaring
opgegeven te worden.
In geval van onderaanneming voor de gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden, moet
de uitvoerder per specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven, met de garantie dat
met één ervan zal worden gewerkt. Deze onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde
criteria met betrekking tot referenties en studie- en beroepkwalificaties als de uitvoerders.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Technische waarde van de offerte, Weging: 30
Criterium 3: Uitvoeringstermijn, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/3/2016 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 178.84 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Verzendkosten : EUR 20,00
De opdrachtdocumenten zijn te verkrijgen bij contante betaling of na voorafgaandelijke storting van 198,84 EUR (verzendingskosten inbegrepen) op rekeningnummer BE 47-132.534.570-980 van Team van Meer! Architecten en Co cvba met vermelding van de projectnaam
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 31/3/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 31/3/2016 - 10:00
Plaats: Administratief centrum (collegezaal - 1ste verdieping), Stationsstraat 29 te 3400 Landen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
29/02/2016 om 14.00
Het plaatsbezoek is verplicht op straffe van nietigheid van de offerte. Als bewijs van aanwezigheid wordt het correct ingevulde en ondertekende attest van plaatsbezoek aan de offerte toegevoegd.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 10/2/2016

Annonces similaires du BDA :