AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
cvba Providentia
Brusselsesteenweg 191, BE-1730 Asse
Contact: De heer Oscar De Vet
Tel: +32 24541780 Fax: +32 24523525 E-mail: Oscar.devet@providentia.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Renovatiewerken huurpatrimonium
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Woningen in 26 gemeenten van het arrondissement Halle-Vilvoorde en 1 gemeente in het arrondissement Leuven
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De onderhavige opdracht betreft de uitvoering van renovatiewerken aan sociale huurwoningen. Het betreft alle aard van renovatiewerken en de omvang van de werken varieert (kleinere renovatiewerken tot grotere renovatiewerken) en is niet vooraf te omschrijven. Bovendien dienen deze werken op verschillende en vooraf niet vast te leggen data en lokaties worden uitgevoerd. De renovatiewerken zijn voor elke (vrijgekomen) woning dringend.
De opdracht bestaat uit een reeks van deelopdrachten, met name de uitvoering van welomschreven werkzaamheden voor een welbepaalde woonst of groep van woningen, waarvoor het bevel tot uitvoering telkens door middel van een bestelbon wordt gegeven. De inschrijver dient er rekening mee te houden dat deelopdrachten gelijktijdig in uitvoering kunnen zijn. Dit met een maximum van 10 gelijktijdig lopende deelopdrachten. Als basis voor een welbepaalde deelopdracht wordt uitgegeaan van een gemiddelde renovatie van een standaard eengezinswoning.
Bedoelde woningen zijn verspreid gelegen in 26 gemeenten van het arrondissement Halle-Vilvoorde en in 1 gemeente in het arrondissement Leuven, provincie Vlaams-Brabant.
Doel van de gunning van deze opdracht is tot afspraken te komen met een aannemersbedrijf ten einde op snelle en kostprijsefficiënte wijze over te gaan tot kleinere- of grotere renovatiewerken aan huurwoningen in de korte leegstandsperiode tussen opeenvolgende verhuringen.
Essentieel in deze gunning zijn de garanties die geboden kunnen worden door het aannemersbedrijf betreffende snelle interventie en efficiëntie en de prijs.
Onderaannemingen zijn toegelaten, maar strekken niet tot aanbeveling.
De opdracht wordt afgesloten voor de duur van één jaar. De afnamehoeveelheid kan echter niet worden gegarandeerd en is totaal afhankelijk van de dringendheid van de nodige renovatiewerken en de huurderrotatie binnen het patrimonium. Het aannemersbedrijf moet daarom de nodige garanties kunnen geven betreffende soepel en snel inspelen op de wisselende vraag en behoefte.
De werken vergen in principe geen bouwvergunning of tussenkomst van een architect.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Attest van in orde zijn met de betaling van de belastingen.
* Een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat voldaan is aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid en, in voorkomend geval, voor de bestaanszekerheid
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
De inschrijver voegt de verklaring toe aan zijn inschrijving, en dit op straffe van nietigheid
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten (indeling conform het modelattest in bijlage) die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren en zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden. Het modelattest is in bijlage toegevoegd.
* Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
Er dienen minimaal 3 attesten te worden ingediend van werken gelijkaardig aan dit bestek met een bestelbedrag > EUR 10.000,00 en die bewijzen dat de werken naar behoren en zijn uitgevoerd.
De inschrijver voegt deze attesten en de verklaring toe aan zijn inschrijving, en dit op straffe van nietigheid.
Vereiste erkenning: Artikel 3, 15° van de wet overheidsopdrachten definieert een raamovereenkomst als zijnde een overeenkomst tussen een of meer aanbestedende overheden of overheidsbedrijven en een of meer aannemers, leveranciers of dienstverleners met het doel gedurende een bepaalde periode de voorwaarden inzake te plaatsen opdrachten vast te leggen. De klasse waarvoor de aannemer erkend moet zijn, dient dan ook te worden bepaald in functie van het goed te keuren bedrag van elke deelopdracht, en niet in functie van het totale geraamde bedrag van de globale opdracht (Raad van State, arrest nr. 210.675).
De aanbestedende overheid houdt zich in beginsel voor deelopdrachten te plaatsen waarvan de waarde meer of minder dan 50.000 euro exclusief btw bedraagt. Bijgevolg is inzake het minimaal selectieniveau voor deze werken geen erkenning vereist (artikel 3 § 1 van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers, in combinatie met artikel 2 van het koninklijk besluit tot vaststelling van de toepassingsmaatregelen van de vermelde wet). Mocht de inschrijver een geldig erkenningsattest bezitten dan dient hij deze toe te voegen bij zijn inschrijving. Indien er geen attest is toegevoegd gaat de opdrachtgever ervan uit dat de aannemer geen (geldige) erkenning heeft.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Werken in eigen beheer, Weging: 20
Criterium 3: Uitvoeringstermijn, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/3/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 15.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
Verzendkosten : EUR 4,00
Cash of via overschrijving op de postrekening IBAN BE 51 0000 0018 0862 Bic BPOTBEB1
Het is ook mogelijk de bestekstukken kostenloos via e-mail te verkrijgen.
De digitale versie kunt u aanvragen door te mailen naar oscar.devet@providentia.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
16/3/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
16/3/2016 - 10:00
Plaats: Burelen van Providentia cvba, Brusselsesteenweg 191, 1730 Asse
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 5/2/2016