AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Gavere
Markt 1, BE-9890 Gavere
Tel: +32 93842900 Fax: +32 93842901 E-mail: secretariaat@gavere.be
Internet adres(sen): www.gavere.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Fietspadenproject Leenstraat - Dorpstraat - Opperweg
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Opperweg - Dorpstraat - Leenstraat
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Aanleg van fietspaden in de Leenstraat - Dorpstraat - Opperweg
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Attest van in orde zjn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdrage (RSZ-attest)
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* passende bankverklaring
* het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's (burgerrechterlijke aansprakelijkheid)
Conform art. 68 van het KB van 16 juli 2012 zal het opdrachtgevend bestuur binnen de 48u na de
openingszitting controleren of de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt door het
digitaal opvragen van het attest van de FOD Financiën m.b.t. de fiscale verplichtingen.
Conform art. 65 §1 van het KB van 16 juli 2012 zal het opdrachtgevend bestuur eveneens controleren
of de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt door het digitaal opvragen van de attesten
m.b.t. niet-faillissement en rsz.
Gezien de uittreksels uit het strafregister door het opdrachtgevend bestuur niet digitaal kosteloos
kunnen opgevraagd worden, dient de inschrijver volgende attesten toe te voegen aan zijn offerte:
- Uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke
of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 6 maand op de
uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de
zaakvoerder of de afgevaardigd bestuurder en/of de gemachtigde ondertekenaar van de offerte;
- Uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke
of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 6 maand op de
uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de
inschrijver (indien inschrijving van rechtspersoon);
Bovenstaande bepalingen m.b.t. het toegangsrecht zijn toepasselijk op alle deelnemers van feitelijke
verenigingen of tijdelijke handelsvennootschappen, alsook op andere entiteiten (vb. onderopdrachtnemers)
waarvan de draagkracht wordt ingeroepen om te voldoen aan onderstaande kwalitatieve
selectiecriteria.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Getuigschrift van erkenning of erkenningsaanvraag (fotokopie)
De werken die het voorwerp uitmaken van deze opdracht zijn gerangschikt in categorie C. De
opdracht wordt geraamd in klasse 4.
De inschrijver voegt in zijn offerte het bewijs dat hij voor deze categorie erkend is. De klasse waarin
de inschrijver erkend is, dient voldoende te zijn voor gunning van het bedrag bepaald door het
inschrijvingsbedrag eventueel verbeterd door de aanbestedende overheid.
- Drie tevredenheidsattesten
Teneinde zijn technische bekwaamheid aan te tonen zal de inschrijver minstens drie tevredenheidsattesten
bijvoegen, ondertekend door de leidende ambtenaar of de projectverantwoordelijke van
het opdrachtgevend bestuur. Hieruit moet blijken dat de inschrijver in de loop van de laatste vijf jaar
voorafgaand aan de datum van indiening van de offertes gelijkaardige werken (met een minimum
aannemingsbedrag van EUR 950.000 excl. btw) heeft uitgevoerd tot tevredenheid van het opdrachtgevend
bestuur.
De getuigschriften moeten verplichtend vermelden:
· Identificatie van de opdrachtgever;
· Naam en functie van de verantwoordelijke (van de opdrachtgever);
· Aard van de werken;
· Aannemingsbedrag;
· Plaats en datum van uitvoering.
Kwalitatieve selectie
- Getuigschrift van erkenning of erkenningsaanvraag (fotokopie)
De werken die het voorwerp uitmaken van deze opdracht zijn gerangschikt in categorie C. De
opdracht wordt geraamd in klasse 4.
De inschrijver voegt in zijn offerte het bewijs dat hij voor deze categorie erkend is. De klasse waarin
de inschrijver erkend is, dient voldoende te zijn voor gunning van het bedrag bepaald door het
inschrijvingsbedrag eventueel verbeterd door de aanbestedende overheid.
- Drie tevredenheidsattesten
Teneinde zijn technische bekwaamheid aan te tonen zal de inschrijver minstens drie tevredenheidsattesten
bijvoegen, ondertekend door de leidende ambtenaar of de projectverantwoordelijke van
het opdrachtgevend bestuur. Hieruit moet blijken dat de inschrijver in de loop van de laatste vijf jaar
voorafgaand aan de datum van indiening van de offertes gelijkaardige werken (met een minimum
aannemingsbedrag van EUR 950.000 excl. btw) heeft uitgevoerd tot tevredenheid van het opdrachtgevend
bestuur.
De getuigschriften moeten verplichtend vermelden:
· Identificatie van de opdrachtgever;
· Naam en functie van de verantwoordelijke (van de opdrachtgever);
· Aard van de werken;
· Aannemingsbedrag;
· Plaats en datum van uitvoering.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 4
C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 11/3/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 200.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Aanbestedende dienst: College van Burgemeester en Schepenen Gavere
Nadere inlichtingen zijn te verkrijgen bij: Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer , Valleistraat 75 te 9402 Meerbeke
Contactpunt: Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer: Jan D'Hauwer
Tel. 054 32 04 70 email: jd@sbgoegebeur.be
Bestek en documenten zijn verkrijgbaar bij: Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer , Valleistraat 75 te 9402 Meerbeke
Contactpunt: Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer: Jan D'Hauwer
Tel. 054 32 04 70 email: jd@sbgoegebeur.be
Referentienummer dossier: 98901404
Kostprijs bestek: 200,00 EUR excl 6% BTW of 212,00 EUR incl. BTW
Hoe te verkrijgen:
1) door afhaling en contante betaling bij Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer, Valleistraat 75 te 9402 Meerbeke en dit van ma. Tem woe van 8.00u tot 17.00u en op donderdag van 8.00u tot 13.00u
Of 2) door voorafgaande overschrijving op rekeningnummer BE77 7370 0269 6542 en BIC KREDBEBB op naam van Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer, met vermelding van het referentienummer 98901404 "aankoop bestek Leenstraat" en email met bevestiging overschrijving naar sdb@sbgoegebeur.be
Inhoud bestek: bestek, omstandige opmetingsstaat, samenvattende opmetingsstaat, plannen, veiligheids- en gezondheidsplan, technisch verslag
vereisten:
erkenning : categorie C
klasse : 4
aantal werkdagen : 140wd
vaste aanvangsdatum werken : 2 mei 2016
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
15/3/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
15/3/2016 - 10:00
Plaats: Gemeentehuis, Raadzaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Aanbestedende dienst: College van Burgemeester en Schepenen Gavere
Nadere inlichtingen zijn te verkrijgen bij: Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer , Valleistraat 75 te 9402 Meerbeke
Contactpunt: Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer: Jan D'Hauwer
Tel. 054 32 04 70 email: jd@sbgoegebeur.be
Bestek en documenten zijn verkrijgbaar bij: Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer , Valleistraat 75 te 9402 Meerbeke
Contactpunt: Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer: Jan D'Hauwer
Tel. 054 32 04 70 email: jd@sbgoegebeur.be
Referentienummer dossier: 98901404
Kostprijs bestek: 200,00 EUR excl 6% BTW of 212,00 EUR incl. BTW
Hoe te verkrijgen: 1) door afhaling en contante betaling bij Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer, Valleistraat 75 te 9402 Meerbeke en dit van ma. Tem woe van 8.00u tot 17.00u en op donderdag van 8.00u tot 13.00u
Of 2) door voorafgaande overschrijving op rekeningnummer BE77 7370 0269 6542 en BIC KREDBEBB op naam van Ingenieursbureau Goegebeur-D'Hauwer, met vermelding van het referentienummer 98901404 "aankoop bestek Leenstraat" en email met bevestiging overschrijving naar sdb@sbgoegebeur.be
Inhoud bestek: bestek, omstandige opmetingsstaat, samenvattende opmetingsstaat, plannen, veiligheids- en gezondheidsplan, technisch verslag
vereisten:
erkenning : categorie C
klasse : 4
aantal werkdagen : 140wd
vaste aanvangsdatum werken : 2 mei 2016
Datum, plaats en tijdstip van opening van de offerten: dinsdag 15 maart 2016 (10u) , raadzaal gemeentehuis Gavere
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 3/2/2016