AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
UZ Leuven
Herestraat 49, 3000 Leuven, BE-3000 Leuven
Contact: Perwez Stine/Annelies Michiels
E-mail: paf.materiaalbeheer@uzleuven.be
Internet adres(sen): www.uzleuven.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Open aanbesteding ref. TE010461.P10: perceel afwerking fase IVb Vrouw & Kind
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: UZ Leuven
Campus Gasthuisberg
Herestraat 49
3000 Leuven
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Open aanbesteding. Nieuwbouw fase IVb, perceel P10 Afwerking
Referentie TE010461.P10
De uit te voeren opdracht kadert binnen een nieuw project omvattende de nieuwbouw van een ziekenhuisgebouw fase IVb voor de Campussite Gasthuisberg, Herestraat 49 in 3000 Leuven. Het betreft de uitbouw van de campus met twee aaneensluitende ziekenhuisgebouwen waarin de diensten voor Vrouw en Kind worden in onder gebracht zoals onder andere bevallingskwartier, materniteit, pediatrie, gynaecologie.
De werken vinden plaats op een ziekenhuissite in exploitatie. Bovendien zullen gedurende bepaalde periodes op de werfzone zelf andere aannemers m.b.t. andere opdrachten (bvb. inrittencomplex) aan het werk zijn. Het behoort tot de mogelijkheden dat de werken hierdoor enige hinder zouden kunnen ondervinden. De aannemer dient zich ervan bewust te zijn dat dit invloed kan hebben op de uitvoering van zijn werkzaamheden. De opdrachtgever zal evenwel alles in het werk stellen om dit te beperken.
Huidige opdracht omvat het perceel "Afwerking". Voor een uitgebreide omschrijving van de opdracht wordt verwezen naar de technische bepalingen van het bestek.
Voor de Opdrachtgever is het correct naleven van de uitvoeringstermijnen cruciaal en kan daardoor sneller aanleiding geven tot maatregelen van ambtswege.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De inschrijver bewijst dat hij zich niet in een geval van uitsluiting bevindt overeenkomstig dit art. 61 door voorlegging van de in het offerteformulier vermelde bescheiden.
Voor de buitenlandse inschrijver dient het bewijsstuk te worden uitgereikt door de overheidsinstantie die hiervoor in zijn land bevoegd is. Voor de buitenlandse inschrijver, afkomstig van een land waar de in het offerteformulier vermelde attesten niet door een overheidsinstantie worden uitgereikt, dient een verklaring op eer te worden gevoegd, gecertificeerd door een notaris of door een gerechtelijke of overheidsinstantie van zijn land.
Eveneens zal de inschrijver uitgesloten worden indien de Opdrachtgever volgende gevallen vastgesteld heeft en aannemelijk kan maken:
- een ernstige fout begaan heeft bij zijn beroepsuitoefening;
- zich in ernstige mate schuldig gemaakt heeft aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen.
In toepassing van art. 66 KB Plaatsing zijn deze bepalingen individueel toepasselijk op alle deelnemers die samen inschrijven als combinatie zonder rechtspersoonlijkheid (vb. tijdelijke handelsvennootschap) of die de intentie hebben om een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid op te richten.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Teneinde de financiële en economische draagkracht van de aannemer na te gaan moeten bij de offerte de in het offerteformulier vermelde bescheiden worden gevoegd.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, wordt de technische bekwaamheid van de aannemer aangetoond door de in het offerteformulier te vermelde bescheiden.
Klasse 8 : meer dan 5.330.000 EUR,
Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/02/2016 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 1590.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Een afdruk van het bijzonder bestek en de plannen kan tijdens de kantooruren na voorafgaandelijke verwittiging tegen betaling worden afgehaald bij de Ontwerper na voorafgaandelijke storting van het hieronder vermeld bedrag op rekening KBC BE 12 7300 0410 3092 van architectenvennootschap ar-te bcvba met vermelding van perceel 10: afwerking en van het BTW-nummer, of na ontvangst cheque of mits contante betaling.
de vermelde prijs van 1590 euro is incl. BTW
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
04/03/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
04/03/2016 - 10:00
Plaats: De opening van de offertes heeft plaats op 4-3-2016 om 10.00u ten overstaan van Jan Willems, Dienst materiaalbeheer of zijn/haar afgevaardigde op volgend adres:Uz Leuven, Dienst Materiaalbeheer, Herestraat 49, 3000 leuven. Lokaal Vergaderzaal Beethoven, administratief Gebouw
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: de inschrijver(s)
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Alle briefwisseling geschiedt in het Nederlands.
Partij voor briefwisseling tijdens de vragenronde:
uzleuven.F4Bperceel10@ar-te.be
Een kopij van zijn briefwisseling wordt door de aannemer overgemaakt aan de Opdrachtgever (op het e-mailadres bouwteamFaseIVb@uzleuven.be).
Gedurende de offerteperiode en vóór toewijzing kan enkel schriftelijk inlichtingen bekomen worden.
Het aantal vragenrondes dat voorzien wordt, is één (1)
- voor alle schriftelijke vragen die zijn toegekomen bij de Ontwerper uiterlijk 10-2-2016 zal schriftelijk worden geantwoord uiterlijk 17-02-2016;
Er zal niet meer worden geantwoord op vragen die bij de Ontwerper en/of de Opdrachtgever zijn toegekomen na 10-2-2016. Dit doet evenwel geen afbreuk aan de meldingsplicht van de inschrijver op het vlak van vergissingen en leemten in de zin van art. 83 en 86 van het KB Plaatsing.
Na toewijzing zal de aannemer alle briefwisseling richten aan:
Universitaire Ziekenhuizen Leuven
Technische dienst - T.a.v. Leidend Ambtenaar Nieuwbouw Fase IVb
Herestraat 49
3000 Leuven
e-mail: bouwteamFaseIVb@uzleuven.be
Een kopie van alle briefwisseling wordt overgemaakt aan de Ontwerper, de Constructiemanager en de Veiligheidscoördinator. Elke elders geadresseerde briefwisseling zal aanzien worden als ongeldig en niet bestaande.
11 HET PLAATSBEZOEK
Alvorens hun offerte in te dienen, worden de inschrijvers verzocht deel te nemen aan een plaatsbezoek voorzien op 3-2-2016 zodat zij een precies beeld hebben van de omstandigheden waarin de werken dienen te worden uitgevoerd, met name van de juiste ligging, toestand, omvang en aard van het terrein, van de bebouwing in en rond de bouwplaats en van alle andere factoren die van belang zijn voor de opmaak van zijn offerte. Voor dit plaatsbezoek wordt om 14.30u verzameld aan het werfpaneel aan de werftoegang van fase IVb, ter hoogte van gebouw fase VI in het onthaal van UZ Leuven campus Gasthuisberg, Herestraat 49 te 3000 Leuven (zie het werfinrichtingsplan)
De inschrijver dient zelf voor de nodige PBM (Persoonlijke Beschermings-Middelen) voor al hun deelnemers aan het plaatsbezoek te voorzien.
Een plaatsbezoek mag geen hinder veroorzaken voor de verschillende activiteiten in de aanhorigheden van de Opdrachtgever en de zone van de geplande werken in het bijzonder.
De aanduidingen op de plannen betreffende de bestaande toestand worden slechts bij wijze van inlichting gegeven.
De inschrijver wordt op deze wijze verplicht zich ter plaatse van de juiste ligging, toestand, omvang en aard van het terrein, van de bebouwing in en rond de bouwplaats, en van alle andere factoren die van belang zijn, te vergewissen. De inschrijver zal zich achteraf nooit kunnen beroepen op onwetendheid over deze factoren.
In geen geval zal de inschrijver rechten kunnen claimen op een extra vergoeding of termijnsverlenging door een slechte kennis van de bestaande situatie van zijn kant.
Tijdens het plaatsbezoek worden geen vragen beantwoord. Vragen dienen formeel schriftelijk gesteld te worden volgens de richtlijnen hierboven beschreven.
HET BESTEK IS BESCHIKBAAR VANAF DONDERDAG 21 JANUARI 2016
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 19/01/2016