AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Herent
Spoorwegstraat 6, BE-3020 Herent
Contact: De heer College van burgemeester en schepenen
Tel: +32 16853020 Fax: +32 16853160 E-mail: dora.beullens@herent.be
Internet adres(sen): www.herent.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Maaien van bermen en taluds langs de gemeentewegen in 2016 met aandacht voor de ecologische duurzaamheid
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Gemeente
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht betreft het maaien, oprapen en afvoeren van de vegetatie van de bermen en taluds behorend tot de gemeentewegen gedurende maximum 4 jaar (2016-2017-2018-2019) en met aandacht voor de ecologische duurzaamheid. Zie hiervoor ook punt I.3 van het bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver (rechtspersoon):
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
De Belgische inschrijvers dienen dit document aan te vragen bij de FOD Justititie - Directoraat-generaal - Rechterlijke organisatie - Centraal strafregister - e-adres: cjc-csr@just.fgov.be.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen (btw en directe belastingen) in overeenstemming met de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang. De Belgische inschrijvers dienen dit attest niet bij te voegen: de aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen. Niet-Belgische inschrijvers moeten dit attest wel bijvoegen
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen. Niet-Belgische inschrijvers moeten zelf een attest bijvoegen van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
* De aanbestedende overheid zal zelf voor de de Belgische inschrijvers via de KBO nagaan of ze niet in staat van faillissement of vereffening verkeren, geen aangifte van faillissement hebben gedaan en of er geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie tegen hen aanhangig is. Niet-Belgische inschrijvers moeten zelf een attest bijvoegen dat ze niet in staat van faillissement of vereffening verkeren, geen aangifte van faillissement hebben gedaan en of er geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie tegen hen aanhangig is.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Erkenning G3, klasse 1.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar.
* Een verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer zal beschikken voor de uitvoering van het werk: type machines vermelden, het aantal kW of PK opgeven, maaibreedte van de machines vermelden, inhoud van de opvangbak vermelden.
* Aantal te plaatsen afvalcontainers opgeven voor afvoer per dag.
* Een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de onderneming en de omvang van het kader weergeeft tijdens de laatste drie jaren.
* Erkende verwerker van het opgeruimde zwerfvuil opgeven.
* Erkende verwerker van het bermmaaisel opgeven.
Per jaar minstens twee referenties ivm bermmaaien.
Vereiste erkenning: G3 (Beplantingen) , Klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Vlotte inzetbaarheid en flexibiliteit tijdens uitvoering en snelle interventiemogelijkheid, Weging: 15
Criterium 3: Wijze van afvoeren van de afgemaaide plantendelen, Weging: 15
Criterium 4: Ecologische duurzaamheid, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 10/2/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het bestek is gratis.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
11/2/2016 - 16:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
11/2/2016 - 16:00
Plaats: De Kouter - Huis van de Gemeente, Spoorwegstraat 6 te 3020 Herent
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 5/1/2016